Annanym Skrevet 12. november 2017 #1 Skrevet 12. november 2017 Noen som har oppskrift på sykt gode kakemenn og pepperkaker som de vil dele? Kakemenn får jeg stort sett gode på smak, men den oppskrifta jeg har, er graps å kjevle ut! Jeg har forsøkt meg på ulike pepperkaker, men er aldri fornøyd med smaken. Ville blitt så glad om noen ville delt med meg🎅🎄!!
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #2 Skrevet 12. november 2017 Jeg bruker Tine sin oppskrift på hvite kakemenn😊 Anonymkode: f5108...cb9
amandine Skrevet 12. november 2017 #3 Skrevet 12. november 2017 Jeg er god på pepperkaker! 175 g mørk sirup 175 g meierismør 175 g sukker 1/4 dl fløte 1/2 ts hver av pepper, malt ingefær, malt nellik og kanel 1 ts bakepulver 400 g hvetemel Smelt smør og sukker, ha i krydderet og fløten og gi det et oppkok. Når det er kjølig nok til at du kan jobbe med det blander du i mel og bakepulver. Da får du en løs deig som må ligge kjølig over natten. Har du den i kjøleskapet må den ligge et par timer på benken og få romtemperatur ffør du kan kjevle. Kna og kjevle den tynt ut før du stikker ut kakene, jeg kjevler ofte rett på bakepapir. Stekes ved 180-200 i 8-10 minutter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå