Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #1 Skrevet 12. november 2017 Pappaen til eldstebarnet mitt døde brått for noen år siden. Etter det har meg og barnet mitt vært alene og hatt det veldig fint. Nå har jeg fått samboer og vi har fått ett felles barn nå i år. I år ble farsdagen ett vanskelig og sårt tema for eldste :-( har forslått at vi kan besøke graven, tenne lys, legge på blomster etc. At vi to alene går oss en tur og prater litt etc. Men hu vil ikke. Ønsker at denne dagen ikke fantes Anonymkode: fca7c...e4f
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #2 Skrevet 12. november 2017 Sorg er vanskelig, men en del av livet. Du kan ikke skjerme henne for sorgen, men du kan la henne vite at det er greit å være lei seg, at du skjønner at denne dagen er vanskelig, og la være å trykke marsipankake og hundre gaver over til pappaen til yngste barnet. Jeg er oppvokst med et veldig avslappa forhold til farsdag/morsdag - som noe som handelsstanden har prakka på oss. Så det går an å gjøre lite eller ingenting ut av dagen. Eller gjøre det til en familiedag. En dag din nye mann kan bekrefte at han er pappaen hennes også? Anonymkode: 8e84b...dda
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #3 Skrevet 12. november 2017 Huff, klem til deg. Kanskje det går an å legge det opp slik at det blirmest fokus på at dere denne dagen skal feire far/bonusfar (regner med han fungerer som far til din eldste også?) Og heller vie en liten stund til å gå på graven/prate på slutten av dagen? Anonymkode: b89bb...aeb
Evablaum Skrevet 12. november 2017 #4 Skrevet 12. november 2017 Når det ble så vanskelig for din datter, så kutter dere bare ut å feire farsdag heretter. Et enkelt valg.
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #5 Skrevet 12. november 2017 9 minutter siden, Evablaum skrev: Når det ble så vanskelig for din datter, så kutter dere bare ut å feire farsdag heretter. Et enkelt valg. Ja jeg tenker vi kutter det ut fra nå av. Ikveld skal vi to se film og kose oss bare vi. Mimre litt og kose oss Anonymkode: fca7c...e4f
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #6 Skrevet 12. november 2017 Om samboeren din er moden så kanskje han kan snakke med datteren din. Fortelle henne at pappaen hennes alltid vil være pappaen hennes, men at han gjerne ønsker å stille opp for henne. At han vet at han aldri kan erstatte pappaen hennes, men at han er glad i henne og at hun er like mye en del av hans familie som det felles barnet dere har fått, og at han er der for henne, at han er glad hun er en del av familien hans. Hvis din samboer viser datteren din litt ekstra at han bryr seg så kanskje det kan hjelpe henne. Anonymkode: 71f74...035
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #7 Skrevet 12. november 2017 Jeg vokste opp med livet uten farsdag og jeg har far. Mine barn vet ikke ennå at farsdag finnes. Jeg forstår ikke hvorfor er det så viktig med farsdag. Anonymkode: 172eb...ddf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå