Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #1 Skrevet 11. november 2017 Uten ei krone på sparekonto? Hvilken livssituasjon er du i såfall i? Meg: 40 år, alenemor til et barn på ni år. To store barn som har flytta ut. De har annen far en yngstemann. Hjelpepleier, leier hus i en middels stor by på Vestlandet. Føler meg dessverre totalt mislykket... Anonymkode: 9bb1d...a5d
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #2 Skrevet 11. november 2017 Jepp. Er blitt fattig pga. sykdom. Også over 40 og alene. Men, jeg nekter å kalle meg selv mislykket. Jeg er intelligent, jeg har en god utdannelse, og viktigst av alt - jeg er et godt menneske som bryr seg om andre og hjelper andre der jeg kan. Selv om ting ser mørkt ut for fremtiden velger jeg å fokusere minst mulig på alt det negative, jeg forsøker å akseptere ting slik de er nå, det jeg ikke kan gjøre noe med nå. Og så håper jeg på at livet skal bli mye bedre på sikt - for det fortjener jeg Anonymkode: 1ff37...f5f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #3 Skrevet 11. november 2017 Ja! Har null kroner på sparekonto å 196 kr på brukskonto som må vare frem til jeg får bostøtte den 20.november.Aner ikke hvordan vi skal klare oss på så lite penger men vi får vel prøve å selge noe. Vi lever nå på tiltakspenger som er 7000 kr i måneden itellegg til 1500 kr i bostøtte.Heldigvis får jeg dobbel barnetrygd og ca 1000 kr i bidragsforskudd,men med utgift på SFO og busskort til begge to så er kontoen fort tom Anonymkode: 3c66c...b30
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #4 Skrevet 11. november 2017 Jeg gjør ikke det, men neimen om jeg tenker noen er mislykket hvis de ikke har god råd. Du har vært uheldig...det kunne skjedd med oss alle. Jeg skjønner at dårlig økonomi innebærer mange bekymringer jeg ikke kan sette meg inn, men det sier ingenting om deg som menneske eller mamma. Anonymkode: 8ff7f...c42
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #5 Skrevet 12. november 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja! Har null kroner på sparekonto å 196 kr på brukskonto som må vare frem til jeg får bostøtte den 20.november.Aner ikke hvordan vi skal klare oss på så lite penger men vi får vel prøve å selge noe. Vi lever nå på tiltakspenger som er 7000 kr i måneden itellegg til 1500 kr i bostøtte.Heldigvis får jeg dobbel barnetrygd og ca 1000 kr i bidragsforskudd,men med utgift på SFO og busskort til begge to så er kontoen fort tom Anonymkode: 3c66c...b30 Husk at du også kan søke om tilleggsstønad når du er på tiltakspenger. Du kan få dekket reise om du har over 6 km til tiltaksstedet. Og du kan få dekket sfo/bhg dersom barnet er under 4.klasse. Husk også at du får barnetillegg sammen med tiltakspengene,om du ikke får det allerede. Anonymkode: 7b474...efa
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #6 Skrevet 12. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Husk at du også kan søke om tilleggsstønad når du er på tiltakspenger. Du kan få dekket reise om du har over 6 km til tiltaksstedet. Og du kan få dekket sfo/bhg dersom barnet er under 4.klasse. Husk også at du får barnetillegg sammen med tiltakspengene,om du ikke får det allerede. Anonymkode: 7b474...efa Barnetillegg får jeg men da ender jeg totalt på 7000 kr.Er ca 5 km til jobben så får det ikke dekket,har allerede prøvd det. Sønnen min går i 1.klasse så skal søke om barnetilsyn. Anonymkode: 3c66c...b30
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #7 Skrevet 12. november 2017 Ja, jeg går på laveste sats AAP, og er alene med 2 barn. Jeg eier min egen bolig, så er heldig der. Men ellers så er det dårlig med sparing, da alt går bare ut. Og jeg har kvittet meg med bil, jeg går aldri ut, jeg drikker ikke, røyker ikke, bruker ikke penger på meg selv. Så det er heller ikke sånn at jeg kan kutte i noe, så får vi spart. Og jeg prøver å spare, men da er det jo ofte snakk om 500 kr i måneden, så ryker vaskemaskinen osv. Og da forsvinner jo de sparte pengene. Anonymkode: b43af...3af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå