Gå til innhold

"ny" trend?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 12 år har nettopp hatt bursdagsselskap med en gjeng andre 12 åringer.
Når alle var kommet, så satt halvparten å trykket på mobiltelefonene sine, spurte jenta mi om wifi passord og lignende. Jeg sa pent ifra om at jeg synes alle kunne putte mobiltelefonene i ytterjakka, fordi de kan prate med hverandre, og ikke de som er på nettet mens de er i bursdag. De puttet bort telefonene, var vel ingen som puttet den i ytterjakka, men jeg så ikke en eneste mobiltelefon på resten av de timene bursdagen varte.

Lurer litt på om det er slik i bursdager og når de har besøk at alle sitter på mobiltelefonene? Nå så jeg det jo ekstra tydelig siden alle satt ved bordet. Ser jo vanligvis ikke så mye til ungene når hun har besøk, da er de jo stortsett bare på rommet.

Sier dere ifra om mobiltelefoner?

Selv synes jeg at jeg gjorde det riktige.

Anonymkode: db98f...c3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stadig flere voksne også som holder på slik. Du gjorde det eneste riktige ved å si fra!

Jeg ser min mor sjelden, men hun var nylig hos meg noen dager. Ene dagen sa jeg klart fra til henne at jeg ikke orket at hun holdt på med mobilen hele tiden, da setter jeg meg heller ned med en bok eller finner på noe annet, for jeg gidder ikke snakke med noen som stadig vekk blir distrahert av en eller annen aktivitet på fb eller annet, stadig faller ut av en samtale pga. en snap eller sms som ikke er viktig.

Anonymkode: ccb87...f2d

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Stadig flere voksne også som holder på slik. Du gjorde det eneste riktige ved å si fra!

Jeg ser min mor sjelden, men hun var nylig hos meg noen dager. Ene dagen sa jeg klart fra til henne at jeg ikke orket at hun holdt på med mobilen hele tiden, da setter jeg meg heller ned med en bok eller finner på noe annet, for jeg gidder ikke snakke med noen som stadig vekk blir distrahert av en eller annen aktivitet på fb eller annet, stadig faller ut av en samtale pga. en snap eller sms som ikke er viktig.

Anonymkode: ccb87...f2d

Det er sant, og da er det jo ikke rart ungene gjør det samme. Mange voksne som burde tenke seg litt om. Jeg har noen, både venner og familiemedlemmer, som jeg mer eller mindre har sluttet å besøke fordi de bare sitter og trykker på mobilen hele tiden. Enklere å få kontakt med dem der enn i virkeligheten.

Anonymkode: 1fcdf...ec0

Skrevet

Vi hadde ingen mobiltelefoner fremme da det var 11-årsdag her nettopp. Hadde alle sittet med det hadde jeg gjort som deg og bedt dem legge den vekk.

Anonymkode: 73fee...435

Skrevet

Så ingen som tok frem telefon i bursdagen til min 12-åring. Har derimot en far som må snakkes til støtt og stadig, han er veldig opphengt i telefonen.

Skrevet

Opplevde det samme i en 12-års bursdag. Neste gang skal jeg ha en kurv klar som de kan legge mobilene i! Kanskje tas fram under en slags fotoshoot på en eller annen måte slik at de får med seg noen bilder! 

Anonymkode: 63bf9...9f0

Skrevet

nei vet du hva, det må de gjøre som de vil med.. men de fleste gjør ikke det, vi hadde 14 jenter på besøk 3 satt mye på tlf, det er ikke skole eller noe når man er i bursdag , så jeg sier ikke ifra, selvsagt er det ikke greit,men nei

Anonymkode: e52ff...161

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...