Gå til innhold

Sjef som ikke øker lønn...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte i ny jobb for 4 år siden, og den gang hadde jeg ganske ok og enkle arbeidsoppgaver. Fikk en lønn jeg også synes var ok, og som tilsvarte det faktum at jeg ikke hadde relevant utdannelse eller særlig avanserte oppgaver. Mine enkle oppgaver ble fort endret. Etter halvannet år ba jeg om lønnssamtale, og siden det skulle være min første gruet jeg meg endel og hadde argumentene klare. Ble veldig overrasket over at vi kun snakket om hvilke nye oppgaver jeg skulle få, og det hele ble avsluttet med "jeg sender deg forslag til ny lønn på mandag". Mandagen etter fikk jeg en mail av om at lønnen min var satt opp 1500 kr per mnd. Det var det. Dette er nå 2.5 år siden, og jeg har ikke økt i lønn siden. Jeg jobber ca 50 timer hver uke, og har en bruttolønn på 29 500. Oppgavene er blitt svært krevende og dagene lange. Jeg får ikke betalt for overtid, men kan avspasere, noe som kun gir meg mer å gjøre hvis jeg tar fri en dag... Jeg har ikke noe annet å gå til, og ønsker egentlig ikke å bytte jobb, men jeg forventer mer betalt. Jeg synes dette er fryktelig vanskelig å ta opp... Noen som har noen gode råd?

Anonymkode: 4898a...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fagorganisasjon!

Hvor mye sier kontrakten din at du skal jobbe pr. uke?

Hvorfor du vil jobbe et sted du blir utnyttet, det forstår jeg ikke. Du kan ikke fortsette slik, for du kommer til å slite deg ut og bli utbrent på sikt. Ingen - aller minst sjefen din - vil noengang takke deg for det.

Finn frem kontrakten din og om du ikke er fagorganisert, organiser deg mandag. Så tar du opp saken med dem.

Du blir utnyttet - det er opp til deg om du vil fortsette å bli det eller ikke.

Anonymkode: f09ba...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...