Gå til innhold

Kunne du gjort dette (jul)?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne du reist fra mann og barn for å feire jul med din mor hvis du visste at det med høy sannsynlighet ble deres siste mulighet for å feire sammen?

Anonymkode: 50f8b...a49

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud ja! Får mange juler med mann og barn senere. Uten tvil!❤️

Skrevet

Ja, absolutt

Anonymkode: 1c22d...1e7

Skrevet

Det hadde vært vondt å dra fra barn. Men enda vondere å miste muligheten til en siste jul med mamma.

Mamma har gitt meg livet. Og hvis det var jeg som var syk så hadde jeg hatt stort behov for å være sammen med min datter..

Hvorfor kan ikke de andre bli med?

Anonymkode: 3b571...4af

Skrevet

Bare tenk hvor mange av oss som jobber flere julaftener i løpet av småbarns årene til barna våre. 

Det er slett ikke alle alle forunt og tilbringe hver jul med familien❤️

Skrevet

Jeg ville tatt med mann og barn og feiret jul med min mor.

Anonymkode: b32c1...d81

Skrevet
23 minutter siden, Twintipp skrev:

Bare tenk hvor mange av oss som jobber flere julaftener i løpet av småbarns årene til barna våre. 

Det er slett ikke alle alle forunt og tilbringe hver jul med familien❤️

Det har du helt rett i. Har ikke tenkt på det slik. Reisen tar åtte-ni timer, så det blir mer enn bare julekvelden, men uansett. 

Å ta med mann og barn går ikke. Mannen vil ikke, og mamma er for syk til at jeg kan ta med barna dit alene. 

Anonymkode: 50f8b...a49

Skrevet

Jeg er utrolig glad for at jeg ikke trenger å ta det valget. Men ja, det tror jeg at jeg hadde gjort. Evt dradd ei uke før jul, det er jo samme når du er med din mor om det er lenge siden du har sett henne. Det blir vel uansett like hyggelig. Og kanskje reist hjem og hatt julaften eller i hvert fall romjula sammen med mann og barn.

Anonymkode: 4e120...8ff

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har du helt rett i. Har ikke tenkt på det slik. Reisen tar åtte-ni timer, så det blir mer enn bare julekvelden, men uansett. 

Å ta med mann og barn går ikke. Mannen vil ikke, og mamma er for syk til at jeg kan ta med barna dit alene. 

Anonymkode: 50f8b...a49

Vil ikke mannen? Da hadde jeg blitt skuffet.

Lykke til ❤

Anonymkode: 3b571...4af

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har du helt rett i. Har ikke tenkt på det slik. Reisen tar åtte-ni timer, så det blir mer enn bare julekvelden, men uansett. 

Å ta med mann og barn går ikke. Mannen vil ikke, og mamma er for syk til at jeg kan ta med barna dit alene. 

Anonymkode: 50f8b...a49

I alle dager, din mor er alvorlig syk og han "vil ikke". Hvilken evneveik dorull er det du er gift med?

Jeg hadde reist hjem. Og ikke løftet en finger for jul i heimen, det kunne dorullnissen av en mann fikset helt selv.

Anonymkode: 01ef2...568

Skrevet

Ja, det hadde jeg gjort. 

Etterpå hadde jeg nok kvittet meg med daukjøttet som ikke støttet meg i en slik sitasjon. 

Anonymkode: 44e7c...57b

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vil ikke mannen? Da hadde jeg blitt skuffet.

Lykke til ❤

Anonymkode: 3b571...4af

Jeg er litt skuffet, men jeg forstår ham litt også. Det er en slitsom reise, og boforholdene er ikke på topp. Hans foreldre er også gamle (om ikke døende), og det er «vår tur» til å ha dem i år. 

Det gjør meg egentlig ikke noe å reise alene, men det er litt tungt å dra fra barna. På den andre siden er det mange barn som feirer annethvert år med foreldrene, så ett år går sikkert bra for mine barn også. 

Anonymkode: 50f8b...a49

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har du helt rett i. Har ikke tenkt på det slik. Reisen tar åtte-ni timer, så det blir mer enn bare julekvelden, men uansett. 

Å ta med mann og barn går ikke. Mannen vil ikke, og mamma er for syk til at jeg kan ta med barna dit alene. 

Anonymkode: 50f8b...a49

Jeg både jobber turnus og feirer annenhver julaften med min sønn.

Men, julen er jo så lang...det er førjulstiden som er den mest magiske tiden synes jeg, og de har jo pappa med seg på julaften.

Dra med GOD samvittighet, sånn er livet.. Tenk når barna blir store og de får vite at du ikke tilbragte den siste julen med din egen mamma, pga de.. 

Den siste julen med mamma var magisk, trist, ulidelig, fantastisk og et minne jeg aldri, aldri kunne vært foruten. 

God tur❤️

Skrevet

Ja, det hadde jeg gjort.

Skrevet

Det hadde jeg gjort uten å nøle.

Jeg har ikke mamma med meg lenger, og for din egen skyld: dra og feir jul med mamma din :)

Anonymkode: 6d7de...846

Skrevet

Hvis barna har et like nært forhold til pappan som til deg så kunne jeg nok gjort det, men ikke ellers. For meg hadde det vært litt krise å være uten mamma på julaften som barn, men jeg hadde en fraværende og kald far. Han kunne jeg fint feiret jul uten.

Anonymkode: 1fbb0...17f

Skrevet

Selvsagt. 

Jeg måtte selv gjøre det jula for fem år siden. Pappa døde halvannen uke etter julaften, og da var det ekstra godt å vite at vi (alle barna) valgte å feire sammen med ham hjemme før han havnet på sykehuset og dødsleiet. :)

Anonymkode: b5ad1...4dd

Skrevet

Ja, det hadde jeg absolutt kunne ha gjort. Uten tvil. Det er en del av livet at ikke alt blir som man skulle ønske det ble bestandig. Jeg ville aldri ha tilgitt meg selv om min mor måtte ligge syk og alene på lille julaften, eller om jeg ikke var der hennes siste jul om hun trengte meg. Ungene klare seg nok, selv om de kom til å savne deg og kanskje til og med blir litt sure for at du drar. Det får de bare komme over. At mannen ikke vil være med, for være en sak mellom dere to. Det skal ingen andre blande seg inn i.

Klem til deg.

Skrevet

Eg har ei mor i helsevesenet.Sjøl om det sjølvsagt var kjekkast når ho var der så har vi hatt mange fine julekveldar sjølv om ho har vore vekke. Borna dine er heldig som har ei so god mor som deg, dei lærar at ein skal støtte familien sin og at ein blir teken vare på når ein er sjuk. Reis med god samvet og få gode minner med mor di :)

Skrevet

Hadde reist med god samvittighet. Som sykepleier jobber jeg innimellom julaften. Kjipt men helt uproblematisk . 

Anonymkode: 733d4...3f9

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke. Men de, både mor og far, som statistisk skulle vært døde forlengst, besøkes både like før, i og etter jul.  For to år siden feiret jeg og mine hos dem. Det er foreløpig ikke min tur igjen, men alle tar ikke ansvar, så i fjor satt de uten noen av oss "ungene" hos seg på kveldstid. Far legges uansett ca. kl 21, så det blir ikke så lange kvelden.

Lever de neste jul, så skal jeg gjøre en ny vurdering.   

Anonymkode: c06ca...b52

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjør jeg ikke. Men de, både mor og far, som statistisk skulle vært døde forlengst, besøkes både like før, i og etter jul.  For to år siden feiret jeg og mine hos dem. Det er foreløpig ikke min tur igjen, men alle tar ikke ansvar, så i fjor satt de uten noen av oss "ungene" hos seg på kveldstid. Far legges uansett ca. kl 21, så det blir ikke så lange kvelden.

Lever de neste jul, så skal jeg gjøre en ny vurdering.   

Anonymkode: c06ca...b52

Fy søren så kald du virker! 

Anonymkode: 7f237...444

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fy søren så kald du virker! 

Anonymkode: 7f237...444

Jeg er ikke kald, men jeg tenker at det å ta vare på gamle foreldre ikke er en oppgave bare for en til to i en større  søskenflokk. Jeg tenker at også flere bør ta ansvar. 

Anonymkode: c06ca...b52

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...