Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #1 Skrevet 11. november 2017 Kunne du reist fra mann og barn for å feire jul med din mor hvis du visste at det med høy sannsynlighet ble deres siste mulighet for å feire sammen? Anonymkode: 50f8b...a49
cherry coke Skrevet 11. november 2017 #4 Skrevet 11. november 2017 Å herregud ja! Får mange juler med mann og barn senere. Uten tvil!❤️
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #5 Skrevet 11. november 2017 Ja, absolutt Anonymkode: 1c22d...1e7
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #6 Skrevet 11. november 2017 Det hadde vært vondt å dra fra barn. Men enda vondere å miste muligheten til en siste jul med mamma. Mamma har gitt meg livet. Og hvis det var jeg som var syk så hadde jeg hatt stort behov for å være sammen med min datter.. Hvorfor kan ikke de andre bli med? Anonymkode: 3b571...4af
Twintipp Skrevet 11. november 2017 #7 Skrevet 11. november 2017 Bare tenk hvor mange av oss som jobber flere julaftener i løpet av småbarns årene til barna våre. Det er slett ikke alle alle forunt og tilbringe hver jul med familien❤️
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #8 Skrevet 11. november 2017 Jeg ville tatt med mann og barn og feiret jul med min mor. Anonymkode: b32c1...d81
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #9 Skrevet 11. november 2017 23 minutter siden, Twintipp skrev: Bare tenk hvor mange av oss som jobber flere julaftener i løpet av småbarns årene til barna våre. Det er slett ikke alle alle forunt og tilbringe hver jul med familien❤️ Det har du helt rett i. Har ikke tenkt på det slik. Reisen tar åtte-ni timer, så det blir mer enn bare julekvelden, men uansett. Å ta med mann og barn går ikke. Mannen vil ikke, og mamma er for syk til at jeg kan ta med barna dit alene. Anonymkode: 50f8b...a49
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #10 Skrevet 11. november 2017 Jeg er utrolig glad for at jeg ikke trenger å ta det valget. Men ja, det tror jeg at jeg hadde gjort. Evt dradd ei uke før jul, det er jo samme når du er med din mor om det er lenge siden du har sett henne. Det blir vel uansett like hyggelig. Og kanskje reist hjem og hatt julaften eller i hvert fall romjula sammen med mann og barn. Anonymkode: 4e120...8ff
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #11 Skrevet 11. november 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har du helt rett i. Har ikke tenkt på det slik. Reisen tar åtte-ni timer, så det blir mer enn bare julekvelden, men uansett. Å ta med mann og barn går ikke. Mannen vil ikke, og mamma er for syk til at jeg kan ta med barna dit alene. Anonymkode: 50f8b...a49 Vil ikke mannen? Da hadde jeg blitt skuffet. Lykke til ❤ Anonymkode: 3b571...4af
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #12 Skrevet 11. november 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har du helt rett i. Har ikke tenkt på det slik. Reisen tar åtte-ni timer, så det blir mer enn bare julekvelden, men uansett. Å ta med mann og barn går ikke. Mannen vil ikke, og mamma er for syk til at jeg kan ta med barna dit alene. Anonymkode: 50f8b...a49 I alle dager, din mor er alvorlig syk og han "vil ikke". Hvilken evneveik dorull er det du er gift med? Jeg hadde reist hjem. Og ikke løftet en finger for jul i heimen, det kunne dorullnissen av en mann fikset helt selv. Anonymkode: 01ef2...568
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #13 Skrevet 11. november 2017 Ja, det hadde jeg gjort. Etterpå hadde jeg nok kvittet meg med daukjøttet som ikke støttet meg i en slik sitasjon. Anonymkode: 44e7c...57b
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #14 Skrevet 11. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil ikke mannen? Da hadde jeg blitt skuffet. Lykke til ❤ Anonymkode: 3b571...4af Jeg er litt skuffet, men jeg forstår ham litt også. Det er en slitsom reise, og boforholdene er ikke på topp. Hans foreldre er også gamle (om ikke døende), og det er «vår tur» til å ha dem i år. Det gjør meg egentlig ikke noe å reise alene, men det er litt tungt å dra fra barna. På den andre siden er det mange barn som feirer annethvert år med foreldrene, så ett år går sikkert bra for mine barn også. Anonymkode: 50f8b...a49
Twintipp Skrevet 11. november 2017 #15 Skrevet 11. november 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det har du helt rett i. Har ikke tenkt på det slik. Reisen tar åtte-ni timer, så det blir mer enn bare julekvelden, men uansett. Å ta med mann og barn går ikke. Mannen vil ikke, og mamma er for syk til at jeg kan ta med barna dit alene. Anonymkode: 50f8b...a49 Jeg både jobber turnus og feirer annenhver julaften med min sønn. Men, julen er jo så lang...det er førjulstiden som er den mest magiske tiden synes jeg, og de har jo pappa med seg på julaften. Dra med GOD samvittighet, sånn er livet.. Tenk når barna blir store og de får vite at du ikke tilbragte den siste julen med din egen mamma, pga de.. Den siste julen med mamma var magisk, trist, ulidelig, fantastisk og et minne jeg aldri, aldri kunne vært foruten. God tur❤️
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 11. november 2017 #16 Skrevet 11. november 2017 Ja, det hadde jeg gjort.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #17 Skrevet 11. november 2017 Det hadde jeg gjort uten å nøle. Jeg har ikke mamma med meg lenger, og for din egen skyld: dra og feir jul med mamma din Anonymkode: 6d7de...846
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #18 Skrevet 11. november 2017 Hvis barna har et like nært forhold til pappan som til deg så kunne jeg nok gjort det, men ikke ellers. For meg hadde det vært litt krise å være uten mamma på julaften som barn, men jeg hadde en fraværende og kald far. Han kunne jeg fint feiret jul uten. Anonymkode: 1fbb0...17f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #19 Skrevet 11. november 2017 Selvsagt. Jeg måtte selv gjøre det jula for fem år siden. Pappa døde halvannen uke etter julaften, og da var det ekstra godt å vite at vi (alle barna) valgte å feire sammen med ham hjemme før han havnet på sykehuset og dødsleiet. Anonymkode: b5ad1...4dd
Yellow Brick Road Skrevet 11. november 2017 #20 Skrevet 11. november 2017 Ja, det hadde jeg absolutt kunne ha gjort. Uten tvil. Det er en del av livet at ikke alt blir som man skulle ønske det ble bestandig. Jeg ville aldri ha tilgitt meg selv om min mor måtte ligge syk og alene på lille julaften, eller om jeg ikke var der hennes siste jul om hun trengte meg. Ungene klare seg nok, selv om de kom til å savne deg og kanskje til og med blir litt sure for at du drar. Det får de bare komme over. At mannen ikke vil være med, for være en sak mellom dere to. Det skal ingen andre blande seg inn i. Klem til deg.
Nebbdyret Skrevet 11. november 2017 #21 Skrevet 11. november 2017 Eg har ei mor i helsevesenet.Sjøl om det sjølvsagt var kjekkast når ho var der så har vi hatt mange fine julekveldar sjølv om ho har vore vekke. Borna dine er heldig som har ei so god mor som deg, dei lærar at ein skal støtte familien sin og at ein blir teken vare på når ein er sjuk. Reis med god samvet og få gode minner med mor di
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #22 Skrevet 11. november 2017 Hadde reist med god samvittighet. Som sykepleier jobber jeg innimellom julaften. Kjipt men helt uproblematisk . Anonymkode: 733d4...3f9
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #23 Skrevet 11. november 2017 Nei, det gjør jeg ikke. Men de, både mor og far, som statistisk skulle vært døde forlengst, besøkes både like før, i og etter jul. For to år siden feiret jeg og mine hos dem. Det er foreløpig ikke min tur igjen, men alle tar ikke ansvar, så i fjor satt de uten noen av oss "ungene" hos seg på kveldstid. Far legges uansett ca. kl 21, så det blir ikke så lange kvelden. Lever de neste jul, så skal jeg gjøre en ny vurdering. Anonymkode: c06ca...b52
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #24 Skrevet 11. november 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, det gjør jeg ikke. Men de, både mor og far, som statistisk skulle vært døde forlengst, besøkes både like før, i og etter jul. For to år siden feiret jeg og mine hos dem. Det er foreløpig ikke min tur igjen, men alle tar ikke ansvar, så i fjor satt de uten noen av oss "ungene" hos seg på kveldstid. Far legges uansett ca. kl 21, så det blir ikke så lange kvelden. Lever de neste jul, så skal jeg gjøre en ny vurdering. Anonymkode: c06ca...b52 Fy søren så kald du virker! Anonymkode: 7f237...444
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #25 Skrevet 11. november 2017 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fy søren så kald du virker! Anonymkode: 7f237...444 Jeg er ikke kald, men jeg tenker at det å ta vare på gamle foreldre ikke er en oppgave bare for en til to i en større søskenflokk. Jeg tenker at også flere bør ta ansvar. Anonymkode: c06ca...b52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå