Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #1 Skrevet 11. november 2017 Jeg hadde en gjeng 12 åringer på besøk her hvor de sitter og prater om alt og ingenting. Mamma ble sint på meg fordi jeg fikk 2 feil på gloseprøven sier den ene. Herregud tenkte jeg, er det mulig, skal man legge så stort press på 12 åringer??? Anonymkode: 8fc74...cdb
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #2 Skrevet 11. november 2017 Skremmende at noen blir sinte grunnet skoleprestasjoner som ikke svarer til forventningene. Anonymkode: 7b630...bab
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #3 Skrevet 11. november 2017 I utgangspunktet er jeg enig, men jeg ville nå gjerne ha hørt hele historien, fra begge sider, før jeg dømmer denne moren. Anonymkode: edba5...279
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #4 Skrevet 11. november 2017 😂om det var 12 år gamle jenter er de suuuper dramatiske av seg! Min datter erslik også. Fikk ett bitte lite kutt o det ble gjenfortalt med blødde så mye at jeg nesten måtte på sykehus😂. Sånn er hennes venninner også. Kan tenke meg at moren sa noe som uff ja ja kan jo gjøre det bedre eller noe slikt og det ble tolket som kjempe sur. Anonymkode: 5243d...9d8
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #5 Skrevet 11. november 2017 Jeg tenker at du burd ta den samtalen med en klype salt. De har ofte en tendens til å overdrive og dramatisere litt i den alderen. Anonymkode: eedc6...13c
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #6 Skrevet 11. november 2017 Du kjenner ikke foreldrene og har ikke peiling på hvordan de er? Burde du ikke kjenne foreldrene til dine barns venner? Mest sannsynlig er de helt vanlige voksne med tenåringsbarn som liker å overdramatisere. Anonymkode: eecc5...dcd
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #7 Skrevet 11. november 2017 Ja, la oss gnikke oss sammen i litt mom-shaming. Det er så vanvittig deilig å føle seg bedre enn alle andre. Seriøst, hvem dømmer andre etter å ha hørt et utdrag av en samtale mellom to tolvåringer? Anonymkode: 17adb...8c3
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #8 Skrevet 11. november 2017 Kunne vært meg som 12-13 åring. Jeg fikk "kjeft" da jeg kom hjem med én feil på mattetentamen. Men faktum var jo det at jeg aldri regna over, aldri kladda ett eneste stykke, og alltid leverte etter maks 25% av avsatt tid. Rekorden min på ungdomsskolen var å levere etter 45 min på en 5 timers tentamen.. De feila jeg hadde skyldes jo slurv, eller venstrehåndsarbeid. Anonymkode: b2817...3c8
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #9 Skrevet 11. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Du kjenner ikke foreldrene og har ikke peiling på hvordan de er? Burde du ikke kjenne foreldrene til dine barns venner? Mest sannsynlig er de helt vanlige voksne med tenåringsbarn som liker å overdramatisere. Anonymkode: eecc5...dcd Hvor skriver jeg at jeg ikke kjenner foreldrene? Jeg kjenner ikke foreldrene veldig godt, men vet godt hvem de er. Jeg er på hei med de, og vil si at de virker som voksne oppegående foreldre. Disse foreldrene har kun dette barnet. Tror nok de gjerne hadde fått flere barn om de kunne det, men jeg har forstått at de ikke kan få flere barn. Her er mor lærer.Tror sikkert at lærere kan være noe strengere med barna, og ha noe høyrere forventninger, kanskje særlig med tanke på at de kun har 1 barn, og sikkert allverdens tid til å følge opp. Min jente er av- og til med denne jenta hjem etter skoletid, og da har hun alltid gjort leksene når hun kommer hjem. Dette barnet virker ikke særlig dramatisk i fortellingsmåten, men det kan selvfølgelig hende hun er det. Anonymkode: 8fc74...cdb
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #10 Skrevet 11. november 2017 Mange 12-åringer er fullt kapable til å få alt rett på gloseprøver, og i den alderen er det kanskje på høy tid at de stilles krav til? For om det er feil bør det ikke utsettes for prøver. Og om det antar jeg skoleverket har gjort noen vurderinger som Kongeriket Norge kan leve med? Noen slurver seg gjennom livet med fin jobb, god samvittighet og god lønn. Men de fleste av oss må gjøre så godt vi kan, tåle å høre det om det ikke er godt nok, og opplevde å bli stilt krav til lenge før vi var 12. Kanskje denne 12-åringen egentlig er moden for vgs. for alt vi vet. Anonymkode: d7636...703
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #11 Skrevet 11. november 2017 Det irriterer meg når mennesker gjenforteller samtaler mellom andre, som de har overhørt og ikke kjenner konteksten til. Den venninne hadde skrudd sin fortelling til at det skulle passe mottaker, ikke deg men din datter. Sånne historier pleier ofte p endre seg etter hvem man snakker med. Mellom 12 årige venninner er det drama og klage på mamma og konkurranse om hvem som har verst/best (velges ut fra kontekst/relasjon) foreldre som gjelder. Ikke sikkert hun var så sint egentlig. Anonymkode: 878ec...2ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå