Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #26 Skrevet 11. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Seriøst? Er det slik du ser på din mann rompe? Et rasshøl liksom? Skjerpings, det er noe utrolig vakkert og unikt med rompen til mannfolka... Anonymkode: af59c...e70 Du er antagelig en homofil mann. Anonymkode: ee717...fab
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #27 Skrevet 11. november 2017 Det blir ikke bedre av å fortelle til kona. Gjort er gjort, deal with it. Jeg klarer bare ikke forstå hva det er som gjør at du fortsatt tenker på dette. Har du fortsatt følelser for den karen og håper han kan bli din? Uansett, ligg unna. Finn deg en ny og kose deg med. Anonymkode: 63c82...218
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #28 Skrevet 11. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Sliter med dårlig samvittighet 😔😔 Men da går det utover en familie. Har hatt sex med en gift mann. Jeg var singel. Skal jeg lette på samvittigheten eller bare leve med smertene? Anonymkode: 4cf9f...a93 Visste du han var gift da dette skjedde? Og var det et engangstilfelle eller foregikk det over en lengre periode? Jeg tenker at; ja, du gjorde noe dumt, men han har jo gjort noe enda dummere, for han visste i alle fall at han var gift! Har du dårlig samvittighet bør han ha enda dårligere samvittighet og slite enda mer med det enn deg... Jeg tror det beste du kan gjøre er å prøve å legge det bak deg, eventuelt ta det opp med en psykolog eller fortelle det til noen du stoler på. Anonymkode: c2fac...bc6
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #29 Skrevet 11. november 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oh joy. Ingenting er som et svett, hårete rasshøl på ettermiddagen. Anonymkode: 1059b...e06 😂😂😂 Anonymkode: 6468e...e5f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #30 Skrevet 11. november 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så en kan ikke ha vonde følelser når man har gjort noe galt? Anger er ikke et fenomen, bare et ord for eventyrene? Anonymkode: ace72...3f5 Men man trenger ikk å velte seg i det Anonymkode: 17161...df7
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #31 Skrevet 11. november 2017 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du er antagelig en homofil mann. Anonymkode: ee717...fab Det har jeg ingen tro på. Er vel heller et tenåringstroll Anonymkode: 17161...df7
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #32 Skrevet 11. november 2017 Visste jo egentlig at det ikke var vitts i å prøve å få støtte her inne 😔😔😔 Dere skulle bare visst hvordan jeg har det inni meg. Hi Anonymkode: 4cf9f...a93
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #33 Skrevet 11. november 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Visste jo egentlig at det ikke var vitts i å prøve å få støtte her inne 😔😔😔 Dere skulle bare visst hvordan jeg har det inni meg. Hi Anonymkode: 4cf9f...a93 Bare glem å lette hjertet ditt ovenfor hans kone - det kommer det ingenting godt ut av. Hverken for den familien eller for deg. Jeg vil ikke si at det er normalt å slite så fælt med samvittighet som det virker som om du gjør. Kanskje det er noe mer enn bare dette som gjør at du har det så ille. Som foreslått over så ville jeg tatt kontakt med en psykolog for samtaler. Lett hjertet ditt der siden du ikke klarer å legge det bak deg på egen hånd. Det finnes virkelig mye verre ting du kunne ha gjort. Anonymkode: 0fc42...cd8
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #34 Skrevet 11. november 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Visste jo egentlig at det ikke var vitts i å prøve å få støtte her inne 😔😔😔 Dere skulle bare visst hvordan jeg har det inni meg. Hi Anonymkode: 4cf9f...a93 Tror du at du vil få det bedre om du forteller konen hans at han var utro? I utgangspunktet mener jeg at den bedratte har rett til å vite hvis partneren har vært utro. Da kan den bedratte selv ta et valg om livet fremover, bygge livet på ærlighet fremfor løgn og falskhet. Om min mann var utro ville jeg ha ønsket å vite det. Jeg tror det er mulig å komme seg gjennom utroskap hvis begge i forholdet er villige til å ta den tøffe jobben det krever for å reparere forholdet og bygge opp igjen tilliten, men det kommer også an på formen for utroskapen, ikke all utroskap er verdt å prøve å reparere. I ditt tilfelle så synes jeg det er litt vanskeligere å si om du bør si det eller ikke. Hadde utroskapen vært fersk så hadde det vært lettere. Men om du f.eks. vet at mannen har fortsatt å være utro med andre, da synes jeg du skal fortelle konen hvordan han holder på. Det er også for hennes sikkerhet, for at hun skal slippe å f.eks. bli smittet av seksuelt overførbare sykdommer pga. mannens uforsiktighet. Men hvis mannen har skjerpet seg og tok et valg om å bli hos konen og du ikke har grunn til å tro at han har vært mer utro, da tror jeg du kan komme til å gjøre mer skade ved å fortelle. Hvis han har vært en god partner og god familiefar etter sidespranget med deg, da tror jeg du skal la det ligge. Det å føle så på dette så lenge etterpå viser at du har gode sider i deg. Samtidig så er du tydeligvis ganske sårbar og lar ting gå litt for mye inn på deg. Og det er det som gjør at flere har foreslått at du får hjelp til å takle disse følelsene dine. Om ikke annet så er det lurt å få hjelp før du ev. sier noe om denne utroskapen. Jeg er redd for at du ikke nødvendigvis vil føle deg bedre selv om du forteller. For da kan det være at en familie blir brutt opp som nå kanskje har det bra sammen. Hvordan ville du følt det da når du sliter så mye med utroskapen? Kan selvfølgelig også være at konen har hatt mistanker, men ikke har hatt beviser, og vil takke deg. Men du vet ikke. Du risikerer til og med å få mye ubehageligheter både fra mannen og henne. Mannens utroskap er hans ansvar, ikke ditt. Skaff deg hjelp til å takle disse følelsene, for jeg tror dette er med på å gjøre at du ikke går videre, du henger litt fast i disse gamle følelsene. Og skulle du velge å si fra så tror jeg du trenger støtte fra en fagperson, for jeg tror ikke det blir helt enkelt for deg å takle det heller. Kanskje en fagperson kan hjelpe deg til å fordele ansvar slik at du finner ut at du ikke lenger føler for å fortelle om utroskapen til konen hans. Skaff deg hjelp for dette først! Det betyr ikke at du ikke er svak eller gal eller whatever - det betyr bare at du er et følelsesmenneske som trenger litt hjelp til å ikke la alt gå like hardt inn på deg, at du ikke skal ta alt ansvar for andres handlinger og valg. Du har ansvar for dine egne handlinger, men ikke andres. Søk hjelp fra en fagperson, HI, jeg tror det vil være godt for deg - uansett hva du velger å gjøre med dette. Anonymkode: 17bfa...20f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #35 Skrevet 11. november 2017 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror du at du vil få det bedre om du forteller konen hans at han var utro? I utgangspunktet mener jeg at den bedratte har rett til å vite hvis partneren har vært utro. Da kan den bedratte selv ta et valg om livet fremover, bygge livet på ærlighet fremfor løgn og falskhet. Om min mann var utro ville jeg ha ønsket å vite det. Jeg tror det er mulig å komme seg gjennom utroskap hvis begge i forholdet er villige til å ta den tøffe jobben det krever for å reparere forholdet og bygge opp igjen tilliten, men det kommer også an på formen for utroskapen, ikke all utroskap er verdt å prøve å reparere. I ditt tilfelle så synes jeg det er litt vanskeligere å si om du bør si det eller ikke. Hadde utroskapen vært fersk så hadde det vært lettere. Men om du f.eks. vet at mannen har fortsatt å være utro med andre, da synes jeg du skal fortelle konen hvordan han holder på. Det er også for hennes sikkerhet, for at hun skal slippe å f.eks. bli smittet av seksuelt overførbare sykdommer pga. mannens uforsiktighet. Men hvis mannen har skjerpet seg og tok et valg om å bli hos konen og du ikke har grunn til å tro at han har vært mer utro, da tror jeg du kan komme til å gjøre mer skade ved å fortelle. Hvis han har vært en god partner og god familiefar etter sidespranget med deg, da tror jeg du skal la det ligge. Det å føle så på dette så lenge etterpå viser at du har gode sider i deg. Samtidig så er du tydeligvis ganske sårbar og lar ting gå litt for mye inn på deg. Og det er det som gjør at flere har foreslått at du får hjelp til å takle disse følelsene dine. Om ikke annet så er det lurt å få hjelp før du ev. sier noe om denne utroskapen. Jeg er redd for at du ikke nødvendigvis vil føle deg bedre selv om du forteller. For da kan det være at en familie blir brutt opp som nå kanskje har det bra sammen. Hvordan ville du følt det da når du sliter så mye med utroskapen? Kan selvfølgelig også være at konen har hatt mistanker, men ikke har hatt beviser, og vil takke deg. Men du vet ikke. Du risikerer til og med å få mye ubehageligheter både fra mannen og henne. Mannens utroskap er hans ansvar, ikke ditt. Skaff deg hjelp til å takle disse følelsene, for jeg tror dette er med på å gjøre at du ikke går videre, du henger litt fast i disse gamle følelsene. Og skulle du velge å si fra så tror jeg du trenger støtte fra en fagperson, for jeg tror ikke det blir helt enkelt for deg å takle det heller. Kanskje en fagperson kan hjelpe deg til å fordele ansvar slik at du finner ut at du ikke lenger føler for å fortelle om utroskapen til konen hans. Skaff deg hjelp for dette først! Det betyr ikke at du ikke er svak eller gal eller whatever - det betyr bare at du er et følelsesmenneske som trenger litt hjelp til å ikke la alt gå like hardt inn på deg, at du ikke skal ta alt ansvar for andres handlinger og valg. Du har ansvar for dine egne handlinger, men ikke andres. Søk hjelp fra en fagperson, HI, jeg tror det vil være godt for deg - uansett hva du velger å gjøre med dette. Anonymkode: 17bfa...20f Forholdet varte sikkert 1 år. Jeg avsluttet det pga jeg fant meg en kjæreste Jeg aner ikke om han har hatt andre enn meg. Men helt sikkert... Anonymkode: 4cf9f...a93
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #36 Skrevet 11. november 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forholdet varte sikkert 1 år. Jeg avsluttet det pga jeg fant meg en kjæreste Jeg aner ikke om han har hatt andre enn meg. Men helt sikkert... Anonymkode: 4cf9f...a93 Da er han jo en drittsekk, uansett om han har fortsatt med utroskap eller ikke. Gjør det som er riktig for deg. Mannen er ansvarlig for egne handlinger og må ta følgene som ev. måtte komme. Hadde min mann gått bak ryggen på meg et helt år så ville jeg definitivt ønsket å vite det. Men folk er forskjellige, noen synes det er bedre å ikke finne ut slikt. Men søk hjelp for din egen del, få snakket ut om det som skjedde med en psykolog. Slik det er nå drar du med deg fortiden i livet ditt i dag og i fremtiden, og det er bare ødeleggende for deg selv. Du trenger hjelp til å legge dette bak deg, og jeg tror ikke du vil greie å legge det bort selv om du sier dette til konen hans. Skaff deg hjelp for din egen del, HI, da slipper du at en drittsekk i fortiden din får påvirke livet ditt videre - det er han ikke verdt! Anonymkode: 17bfa...20f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #37 Skrevet 11. november 2017 Siden dere hadde et forhold i ett år ville jeg sagt dette til kona. Da blir det opp til kona å avgjøre videre fremdrift. Jeg hadde satt pris på det om jeg var kona til mannen.. lykke til. Anonymkode: 13fcf...cd6
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #38 Skrevet 11. november 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Sliter med dårlig samvittighet 😔😔 Men da går det utover en familie. Har hatt sex med en gift mann. Jeg var singel. Skal jeg lette på samvittigheten eller bare leve med smertene? Anonymkode: 4cf9f...a93 Du bør i alle fall skamme deg dypt og inderlig. Han har det aller største ansvaret, men du er jaggu ansvarlig selv også! Heleren er like ille som stjeleren. Bidra til å ødelegge en familie bare for å få deg litt pikk - fy, som jeg forakter slike mennesker! Hadde ikke du spredd beina, så hadde ikke en familie blitt skadelidende. Skam deg! Anonymkode: 59c5b...bee
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #39 Skrevet 11. november 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Visste jo egentlig at det ikke var vitts i å prøve å få støtte her inne 😔😔😔 Dere skulle bare visst hvordan jeg har det inni meg. Hi Anonymkode: 4cf9f...a93 Vil det hjelpe på samvittigheten din å ødelegge familien han sin? Nå ser jeg at du var i forhold med han i ett år. Ja, da fortjener du all den dårlige samvittighten du har nå. Hvor var samvittigheten din i løpet av det årt?? Anonymkode: 17161...df7
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #40 Skrevet 11. november 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vil det hjelpe på samvittigheten din å ødelegge familien han sin? Nå ser jeg at du var i forhold med han i ett år. Ja, da fortjener du all den dårlige samvittighten du har nå. Hvor var samvittigheten din i løpet av det årt?? Anonymkode: 17161...df7 Det største spørsmålet er hvor denne mannens samvittighet var... Anonymkode: 17bfa...20f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #41 Skrevet 11. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det største spørsmålet er hvor denne mannens samvittighet var... Anonymkode: 17bfa...20f Selvfølgelig, men han er jo ikke her inne Anonymkode: 17161...df7
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #42 Skrevet 11. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig, men han er jo ikke her inne Anonymkode: 17161...df7 Hi har hatt dårlig samvittighet mye lenger enn hun trenger. Det er mannen som har syndet mest her. Hi var tross alt den som avsluttet forholdet, hun tok ansvar der. Hun fortjener ingen "livstidsdom", for det er mannen som har gjort det verste her. Hi har sonet hver dag i tre år med den dårlige samvittigheten - det er altfor lenge. Det hun gjorde da definerer henne ikke i dag. Hun har tydelig lært av sine feil, og da er det på høy tid å gå videre. Anonymkode: 17bfa...20f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #43 Skrevet 11. november 2017 Oj oj...psykolog pga dårlig samvittighet for å hatt sex med gift mann. Psykologer går en god tid i vente hvis dette kvalifiserer seg for terapi Anonymkode: 39728...bb6
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #44 Skrevet 11. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hi har hatt dårlig samvittighet mye lenger enn hun trenger. Det er mannen som har syndet mest her. Hi var tross alt den som avsluttet forholdet, hun tok ansvar der. Hun fortjener ingen "livstidsdom", for det er mannen som har gjort det verste her. Hi har sonet hver dag i tre år med den dårlige samvittigheten - det er altfor lenge. Det hun gjorde da definerer henne ikke i dag. Hun har tydelig lært av sine feil, og da er det på høy tid å gå videre. Anonymkode: 17bfa...20f Ansvar og ansvar, hun avsluttet ikke forholdet fordi hun hadde dårlig samvittighet, men fordi hun fikk kjæreste Anonymkode: 17161...df7
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #45 Skrevet 11. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Oj oj...psykolog pga dårlig samvittighet for å hatt sex med gift mann. Psykologer går en god tid i vente hvis dette kvalifiserer seg for terapi Anonymkode: 39728...bb6 Det er i så fall psykolog fordi man trenger å lære seg å gi slipp og gå videre i livet, ikke la tidligere feil handlinger få lov å definere livet fremover, for da kan det bli alvorligere psykiske plager på sikt. Om folk hadde tatt egen psykiske helse på alvor tidligere så hadde det ikke vært så lange ventelister. Dessuten er det mange private psykologer også hvor det ikke er noen ventetid. At du ikke ser at Hi trenger hjelp for å komme seg ut av en destruktiv tankegang sier mer om deg enn om henne. Hi kan ta ansvar for egen helse og skaffe seg hjelp, det er det eneste fornuftige når man ikke kommer seg ut av et så destruktivt tanke- og følelsesspinn som hun er i. Det står respekt av å vite når man trenger hjelp og så skaffe seg det. Anonymkode: 17bfa...20f
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #46 Skrevet 11. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ansvar og ansvar, hun avsluttet ikke forholdet fordi hun hadde dårlig samvittighet, men fordi hun fikk kjæreste Anonymkode: 17161...df7 Detaljene er uviktige, det var hun som valgte å avslutte forholdet fordi hun visste det ikke var bra for henne. Og hun har hatt dårlig samvittighet mer enn lenge nok, hun har "sonet" altfor lenge allerede og straffet seg selv altfor hardt. Anonymkode: 17bfa...20f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå