Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #1 Skrevet 10. november 2017 Hei, sover deres babyer på 6 mnd hele natta? Eller hvor lenge...? Blir frynsete snart av sulten baby på natta (mme).. legger seg 1900, våkner flere ganger før 00.00 og må ha smokk/melkeskvett, drikker ei flaske rundt 00.00/01.00 og våkner til rundt 05.00... lurer han til å sove fram til 06.00 eller 07.00 da.. men når begynner de å kutte ut mat, og sove litt lenger i strekk? Ikke sovet en hel natt på 6 mnd......... Anonymkode: ffddf...e2f
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #2 Skrevet 10. november 2017 Spiser minst 5-6 ganger per natt. I perioder sovner han raskt igjen, andre netter litt kavete før han sovner. Venter til han klarer mer fast føde før jeg blir streng på natt. Jeg hviler noen formiddager når han har en lur. Dét pluss kaffe gjør at jeg kommer meg fint gjennom dagene Anonymkode: e90e2...bf5
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #3 Skrevet 10. november 2017 Min baby er 10 mnd og sover ikke hele natten enda. Legger seg kl 21.00 og våkner rundt midtnatt og får en flaske da. Våkner 2-4 ganger etter det, men får ikke melk så lenge han ikke hyler. Samsover og som oftest sovner han igjen ved at jeg klapper han på stumpen. Men noen ganger er ikke det nok så da får han en flaske. Våkner rundt 7.30-8 i ukedagene, men det er nok fordi søsknene hans vekker han med maset sitt før de skal på skolen. I helgene sover han gjerne litt lengre. I natt var han lys våken fra 5-6.30. Og akkurat når de eldste var gått til skolen og jeg tenkte å sove litt så våknet han😆 Anonymkode: e8af8...b63
Pobie Skrevet 10. november 2017 #4 Skrevet 10. november 2017 Får han rikelig med fast føde på dagtid? Og mat med proteiner, f eks egg og fisk osv? Proteinrik mat gjør at de føler seg mette lenger. Spesielt lunsjen er viktig, siden det er det de spiser til lunsj som gjør at kroppen deres mener de har fått nok kalorier og næring til å sove godt. Noe annet som er viktig er at han sovner på egenhånd, dvs uten at du bysser og klapper osv. Hvis du må bysse han i søvn, har han ikke lært å sovne på egenhånd, og det betyr at når han våkner mellom søvnsykluser (annenhver time) må han bysses i søvn igjen. Hvis han kan sovne uten hjelp fra deg kan han bare snu seg og sovne igjen uten å vekke deg. En annen vanlig grunn til at de våkner er at de fryser. Anbefaler sovepose hvis du ikke allerede bruker det. Dette er tryggere enn teppe/dyner siden de ikke kan kveles i dem, og de kan heller ikke sparke dem av seg midt på natten.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #5 Skrevet 10. november 2017 Det er helt normalt at babyer på 6 mnd ikke sover natten igjennom. Min sov ikke en hel natt før han var 12 mnd. Og da skjedde det bare unntaksvis. Anonymkode: f2272...4ef
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #6 Skrevet 12. november 2017 har tvillinger, og jeg og faren ligger hos dem, han hos meg er veldig urolig og våkner 4-5 ganger hver natt, legges 20, og oppe ca 22,24,02,04 og av og til 06,og sover gjerne til 10 på dagen,mens tvillingssøsteren sover fra 20-8 stort sett, veldig sjelden våken, kun hvis hun er forkjølet eller tett i nesa,eller syk ellers Anonymkode: 84628...b3d
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #7 Skrevet 12. november 2017 På 10.11.2017 den 21.59, Anonym bruker skrev: Hei, sover deres babyer på 6 mnd hele natta? Eller hvor lenge...? Blir frynsete snart av sulten baby på natta (mme).. legger seg 1900, våkner flere ganger før 00.00 og må ha smokk/melkeskvett, drikker ei flaske rundt 00.00/01.00 og våkner til rundt 05.00... lurer han til å sove fram til 06.00 eller 07.00 da.. men når begynner de å kutte ut mat, og sove litt lenger i strekk? Ikke sovet en hel natt på 6 mnd......... Anonymkode: ffddf...e2f ...sov ikke en hel natt på 4år vi , så stålsett deg 😂😉 Men det blir bedre en gang. Når det gjaldt mat så ga han seg med det rundt 10- 12mnd. Gikk over til vann istedenfor mme ca ved 9/10mnd alder. Men våknet av andre ting fordet. Og når barnet endelig sov hele natten så kjørte vi på med runde to 😅✌️ Så belager meg på lite søvn frem til 2022, og i 2027 er elste tenåring så da blir det lite søvn igjen Ah, pairenthood 💙😊 Anonymkode: 15464...b81
Anonym bruker Skrevet 12. november 2017 #8 Skrevet 12. november 2017 Vi var heldige med nattesøvn. Alle 3 var sovere på natta og tror jeg kan telle våken netter på en hånd. Bror sin er 2 år og våken alt fra 1 til 5-6 ganger om natta. Unger er forskjellige 😊 Anonymkode: b27ab...769
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå