Gå til innhold

Vitaminer før graviditet!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilken vitaminer er best å bruke før en evt graviditet? Vet at sink og folat er bra, men alle disse c,d,e osv blir for mye for meg å huske😂 

Hva brukte/bruker du?

Anonymkode: 0c5f6...06f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt folat og vitaminbjørner fra positiv test.
Nå prøver vi, tar folat ca annenhver dag fra eggløsning. 

 

Anonymkode: 73fb2...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar d vitamin, b12, og en multivitamin men høyere doser enn de på apotek for har hatt noen lave verdier. Fått mer energi av det så fornøyd😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

D-vitamin hjalp meg å få igang syklusen (om det har noe betydning), har hatt uregelmessig syklus de siste årene, og er i følge GYN begynt i tidlig overgangsalder (er 35), men etter jeg begynte på d-vitamin (800) på en resept jeg hadde fått fra fastlegen pga påvist d-vitamin-mangel, har jeg hatt to normale sykluser.

D-vitamin (og b12?) skal visst være nødvendig for å få eggløsning :) Jod er også viktig, finnes i mange matvarer.

Tar også folat daglig, og vitaminbjørner sånn av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefalinger fra homøopat/soneterapeut før jeg ble gravid var:

C-vitamin 500mg x3 pr dag i 3mndr (optimalisere egg)

E- vitamin 250mg x3 pr dag i 3mndr (optimalisere egg) 

Krom 2tabl morgen og kveld 3 mndr (siden jeg hadde for lang syklus. 35dager) har du kortere enn 28 dager syklus skal du ta like mye sink

Scillicea original en spiseskje 3ganger år dag i 3 mndr. 

B vitaminer - blanding tabletter med forskjellige b vit. 

Ikke ta disse dosene lenger enn tre mndr av gangen. De er høyere enn anbefalt men ok for en så kort periode for å få kroppen på lag! 😘 lykke til!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Jeg bruker også gravid tablettene fra apoteket. Begynte med de noen måneder før vi begynte og prøve. De har vell alt en prøver og gravid trenger.

Anonymkode: 1a618...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruker også gravid tablettene fra apoteket. Begynte med de noen måneder før vi begynte og prøve. De har vell alt en prøver og gravid trenger.

Anonymkode: 1a618...7af

Jepp! Det står på pakken st di er til folk som prøver også, ikke bare gravide, dessuten har vi godt av di  om vi blir gravide eller ei.. merket stor forksjell på kroppen min etter bare en uke på di vitaminene 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...