Gå til innhold

Meyer vs Jensen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om dagens utvikling?

Anonymkode: d2424...7fa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er egentlig problemet? 

Anonymkode: 78da6...7ea

Skrevet

Mitt inntrykk er at Siv Jensen ikke har forstått at hun faktisk ikke kan ha noen som helst påvirkning på det arbeidet SSB gjør. SSB er og skal være 100 % politisk uavhengig. Hvis ikke vil SSB miste all troverdighet, og det kan vi ikke akseptere!

At Meyer kanskje ikke har taklet konfliktene internt bra nok, det er ev. en annen sak, det er vanskelig for utenforstående å bedømme. Men det er en farlig utvikling hvis det er slik at SSB skal kvitte seg med for mange forskere.

Anonymkode: d77b3...7d2

Skrevet

Jensen i urent trav. Hun forstår ikke (evt. bryr seg ikke om) politikkens grenser. Hun kan ikke bare kvitte seg med alle hun ikke liker rundt omkring bare fordi hun føler seg som kongen på haugen...

Men artig innblikk i maktspill av en politiker - ikke ofte noen gidder å stå i stormen lenge nok til at vi får et innblikk i metodene som benyttes.

Anonymkode: c85f8...533

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jensen i urent trav. Hun forstår ikke (evt. bryr seg ikke om) politikkens grenser. Hun kan ikke bare kvitte seg med alle hun ikke liker rundt omkring bare fordi hun føler seg som kongen på haugen...

Men artig innblikk i maktspill av en politiker - ikke ofte noen gidder å stå i stormen lenge nok til at vi får et innblikk i metodene som benyttes.

Enig. Jeg håper Meyer har ork til å stå i dette videre for å få tydelig frem hvordan Siv Jensen forsøker seg på urene metoder.

Anonymkode: d77b3...7d2

Skrevet

Jeg bare lurer; rir Jensen på to hester her? Jeg mener - hun er jo «sjefen til ssb» samtidig som hun kanskje, muligens har påvirket denne rapporten som formann i FrP. Slik tenker jeg, i hvert fall..

Anonymkode: 8ef6a...fb8

Skrevet

Jensen er uryddig. Hun er bare opptatt av å redde sitt eget skinn og lar Meyer i stikken. Kult at Meyer slår tilbake. Det kom nok uventet. 

Anonymkode: 01cc1...9c0

Skrevet

Hi her

Redd Meyer nå tar i mot sluttpakke. Jeg som håpet på skikkelig fight! Heier såå på Meyer!

Anonymkode: d2424...7fa

Skrevet

Meyer må gå. Finansministeren har ingen tillit til henne og da er det riktig at hun vurderer stillingen sin.

Her synes jeg finansministeren har vært klok. Meyer skal ikke la sin politiske overbevisning legge føringer før SSB sine rapporter. 

Anonymkode: d4046...af0

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Meyer må gå. Finansministeren har ingen tillit til henne og da er det riktig at hun vurderer stillingen sin.

Her synes jeg finansministeren har vært klok. Meyer skal ikke la sin politiske overbevisning legge føringer før SSB sine rapporter. 

Det må jo gå begge veier. Jensen må heller ikke la sin politiske overbevisning legge føringer for SSB sine rapporter.

Anonymkode: 8ef6a...fb8

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

Tipper Meyer har støtte i Stortinget. Stortinget trumfer fløypartier.

Skrevet

Siv Jensen har ansatt feil person, og heller ikke fulgt opp som hun burde. 

Meyer har ingen ting i SSB å gjøre. 

Holde tilbake resultater, diskreditere egne ansatte, nekte å ta enkle oppdrag fra departementet? Skylde på alle andre. 

Så har vi varsleren Holmøy. Forstår godt at han varsler jeg. Det er uakseptabelt hvordan hun har oppført seg.

Meyer har regelrett «bæsja på leggen»! 

Eller skal vi si at Jensen også bør gå, for hun «bæsja på leggen» hun også? Hun er tross alt øverste ansvarlig. Vel, kanskje vi kan få tatt knekken på Solberg i samme slengen? 

Luksus 👏👏👏🎉🍾

Anonymkode: bccb2...0fc

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tipper Meyer har støtte i Stortinget. Stortinget trumfer fløypartier.

Støtte i hva? 

Skrevet
23 minutes ago, Anonym bruker said:

Støtte i hva? 

Støtte i at hun ikke må gå fordi Jensen plutselig ble livredd for innvandringsregnskapet sitt. 

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Støtte i at hun ikke må gå fordi Jensen plutselig ble livredd for innvandringsregnskapet sitt. 

Det er jo ikke det som er sakens kjerne. 

Innvardingsregndkapet har lengre tradisjon enn Siv Jensen som finansminister. Alle er også enige om at arbeidet har god faglig standard, det har passert omfattende kvalitetssjekk. 

Problemet er jo at Meyer trekker kvaliteten i tvil, etter at resultatet foreligger. Når det er utført innen de rammer byrået har satt. 

Hun trekker alt tidligere arbeid i tvil, da hun vil revolusjonere SSB, i stedet for å reformere, og etablere økt kvalitetssikring. Hun sier at forskerne ikke arbeider på god måte, uten at hun har gitt dem muligheter til å jobbe etter den standard hun krever. 

Hun må jo først gi de ansatte muligheter til å få publisert arbeidet sitt i internasjonale publikasjoner, før hun kan kreve det. 

Det er ikke realistisk at alt norsk arbeid skal kunne validerende internasjonalt, det er heller ikke behov. 

Det finnes mange flinke folk i vårt land som kan validere norsk forskning på norskt arbeid. 

Det er er urimelig og ikke minst unødvendig krav. 

Hva med tabellene? Om en etterspør enkle tabeller, da må hun levere enkle tabeller. Hun kan ikke holde slikt tilbake. 

Hun er politisk aktiv, og det er på de saker hun brenner for, hun mottarbeider offentlighet? Det er skikkelig uproft. 

Siv Jensen er i en vanskelig situasjon. Meyer ønsker å påvirke politikken gjennom styring av tilgang til statistikker og prognoser. Om Jensen stopper henne i å styre forskningen, blir Jensen tillagt det samme. 

Meyer må gå, vi kan ikke ha en Meyer i SSB. 

For all del, de må godt forbedre kvaliteten på SSB. Lederen derimot MÅ gjøre det på et vis, som øker tillit ikke svekker den. Det er ikke en umulig oppgave, men Meyer har ikke evnet det.

Skrevet

Situasjonen er uansett utrolig dårlig håndtert av Jensen, og jeg liker at Meyer ikke gir seg uten en kamp.

Lurer på hvem som har lyst til å ta over etter Meyer nå ...

Anonymkode: d9953...461

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Situasjonen er uansett utrolig dårlig håndtert av Jensen, og jeg liker at Meyer ikke gir seg uten en kamp.

Lurer på hvem som har lyst til å ta over etter Meyer nå ...

Anonymkode: d9953...461

Var lignende kamp i lo for ikke så mange årene tilbake. Der stod det personer i kø for å overta. 

Kamper som dette har vært i mange slike firmaer og det trigger mange gode personer. 

Anonymkode: 8fbd5...b16

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Siv Jensen har ansatt feil person, og heller ikke fulgt opp som hun burde. 

Meyer har ingen ting i SSB å gjøre. 

Holde tilbake resultater, diskreditere egne ansatte, nekte å ta enkle oppdrag fra departementet? Skylde på alle andre. 

Så har vi varsleren Holmøy. Forstår godt at han varsler jeg. Det er uakseptabelt hvordan hun har oppført seg.

Meyer har regelrett «bæsja på leggen»! 

Eller skal vi si at Jensen også bør gå, for hun «bæsja på leggen» hun også? Hun er tross alt øverste ansvarlig. Vel, kanskje vi kan få tatt knekken på Solberg i samme slengen? 

Luksus 👏👏👏🎉🍾

Holmøy er en arrogant snobb. Han mener selv han er «for fin» til å være i statistikkavdelingen, selv om det egentlig er statistikk han jobber med. Så da steller han i stand masse bråk når det blir kjent at han skal flyttes. Snakk om å være høy på seg selv!

Meyer har forsøkt å gjøre den jobben hun ble satt til å gjøre og som står i bestillingsverket. Omorganisering skaper ofte bråk og Jensen er ryggløs som ikke tåler en liten fis en gang. 

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Holmøy er en arrogant snobb. Han mener selv han er «for fin» til å være i statistikkavdelingen, selv om det egentlig er statistikk han jobber med. Så da steller han i stand masse bråk når det blir kjent at han skal flyttes. Snakk om å være høy på seg selv!

Meyer har forsøkt å gjøre den jobben hun ble satt til å gjøre og som står i bestillingsverket. Omorganisering skaper ofte bråk og Jensen er ryggløs som ikke tåler en liten fis en gang. 

Holmøy har tittel forsker og det er forskning han har gjort i innvandrerregnskapet. Det er mye mer enn å presentere en statistikk. Holmøy har gjort den jobben han er satt til å gjøre. 

Meyer har ikke bare forsøkt å gjøre den jobben hun er satt til å gjøre, hun har gjort mye mer enn det! Hun har ytret seg politisk. Etter at hun har ytret seg politisk, så går hun inn å kritiserer egned ansattes arbeid, utført i tråd med bestillinger, når de ikke samsvarer med egne meninger. 

Hun burde ha forutsett det bråket so kom av en upopulær omorganisering og sørger for at det gikk så smertefritt som mulig. 

Hun burde ikke ytre seg. Hun kunne ventet med å flytte Holmøy, det burde ikke skje like etter publisering av et større arbeid. Særlig ikke når hun hadde vært så arrogant at hun hadde ytret seg om det. I tillegg til ikke å finne statistikken FrP ville ha i forbindelse med innvandring. 

En veldig arroganse, der offentlighetens tillit til fravær av utenforliggende hensyn var ivaretTt. 

Om hun ikke var fremsynt nok tilmålte se dette, da er det lite som sveivet. 

Tror mer det var arroganse, enn dumhet. Hun er nok smart sim få. Tror hun dart der og tenkte. Jeg gjør som jeg vil, ingen kan legge seg opp i det jeg gjør. Jeg er sjefen for SSB

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...