Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #1 Skrevet 10. november 2017 .. når det kommer til keisersnitt? Enten det var planlagt eller ei.. Noen som har fine opplevelser å dele? Anonymkode: 2bd3c...bfb
Gjest Marge Simpson Skrevet 10. november 2017 #2 Skrevet 10. november 2017 Jeg her nylig gjennomgått et haste ks. Alt skjedde veldig fort. Fikk masse informasjon nede på operasjonssalen og kan ikke rose dem nok. På utsiden kan det virke veldig kaotisk men alt er rutine og de er utrolig flinke. Faren fikk ikke være med inn, men babyen var hos han bare noen få minutter senere. Jeg våkna/ble vekket ca en time etterpå. Og barnet kom til meg ca en time etter det. Akkurat det synes jeg var skikkelig trist, den timen gikk sakte. Var veldig dårlig samme dagen, veldig redusert og kvalm! Men var oppe en liten tur på kvelden. Følte meg mye bedre dagen etterpå, men formen ble dårligere når jeg anstrengte meg litt. Hadde kun behov for sterkere smertestillende på operasjonsdagen og en gang dagen etter. Ellers bare Paracet noen få dager etter det. Måtte ha blodfortynnende de dagene jeg var på sykehuset, men ikke etter. Føler meg veldig fin form. Kjenner det selvsagt i stingene og i magen, jeg er også mer redusert nå enn etter de andre fødslene jeg har hatt, så jeg tar det mer med ro, men gjør det jeg føler jeg har ork til. Har bla vært på trilleturer allerede😊 Hvis det er noe annet du lurer på må du bare spørre😊
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #3 Skrevet 10. november 2017 50 minutter siden, Kvinne! skrev: Jeg her nylig gjennomgått et haste ks. Alt skjedde veldig fort. Fikk masse informasjon nede på operasjonssalen og kan ikke rose dem nok. På utsiden kan det virke veldig kaotisk men alt er rutine og de er utrolig flinke. Faren fikk ikke være med inn, men babyen var hos han bare noen få minutter senere. Jeg våkna/ble vekket ca en time etterpå. Og barnet kom til meg ca en time etter det. Akkurat det synes jeg var skikkelig trist, den timen gikk sakte. Var veldig dårlig samme dagen, veldig redusert og kvalm! Men var oppe en liten tur på kvelden. Følte meg mye bedre dagen etterpå, men formen ble dårligere når jeg anstrengte meg litt. Hadde kun behov for sterkere smertestillende på operasjonsdagen og en gang dagen etter. Ellers bare Paracet noen få dager etter det. Måtte ha blodfortynnende de dagene jeg var på sykehuset, men ikke etter. Føler meg veldig fin form. Kjenner det selvsagt i stingene og i magen, jeg er også mer redusert nå enn etter de andre fødslene jeg har hatt, så jeg tar det mer med ro, men gjør det jeg føler jeg har ork til. Har bla vært på trilleturer allerede😊 Hvis det er noe annet du lurer på må du bare spørre😊 Tusen takk for at du deler Og så innmari fint å høre at det har gått så bra med deg i ettertid! Vet jo at mange kan slite med smerter i ettertid, i form av å ikke klare å trille vognen selv, gå opp trapper osv.. Så koselig at du har fått vært ute og trillet <3 Og det fikk du til på egenhånd? Hvor lenge siden er det du fødte? Gratulerer med et nytt familiemedlem forresten! Anonymkode: 2bd3c...bfb
Gjest Marge Simpson Skrevet 10. november 2017 #4 Skrevet 10. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for at du deler Og så innmari fint å høre at det har gått så bra med deg i ettertid! Vet jo at mange kan slite med smerter i ettertid, i form av å ikke klare å trille vognen selv, gå opp trapper osv.. Så koselig at du har fått vært ute og trillet <3 Og det fikk du til på egenhånd? Hvor lenge siden er det du fødte? Gratulerer med et nytt familiemedlem forresten! Anonymkode: 2bd3c...bfb Ja jeg vet ikke hva som er vanlig men føler meg i veldig god form mtp at det er en stor operasjon😊 Jeg må ha hjelp til å bære alt som veier mer enn baby+bilstol. Kan ikke løfte tyngre på fire uker. Jeg merker at det gjør litt vondt i magen når jeg har beveget meg mye eller hvis jeg løfter noe som veier litt. Ellers går det bra. Går bra å trille vogn, fikk "tillatelse" fra legen om at det skulle gå fint! tusen takk for gratulasjon! Fødte for en uke siden. Skal du ta ks?
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #5 Skrevet 10. november 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: .. når det kommer til keisersnitt? Enten det var planlagt eller ei.. Noen som har fine opplevelser å dele? Anonymkode: 2bd3c...bfb Jeg har hatt 2 hastekeisersnitt. Begge gangene pga alvorlig svangerskapsforgiftning. Det var så ekstremt, og det ble komplikasjoner , ikke mtp selve operasjonene. Jeg holdt på å dø. Begge gangene. Barna mine ble født i uke 31 og i uke 32. Jeg husker rett før jeg skulle inn på operasjonsbordet, at DENNE gangen skulle jeg være så klar i toppen som mulig. Prøve å få med meg hva som skjedde rundt meg. Puste. Ikke stresse. Leve i nuet. Gjøre situasjonen som var veldig smertefull og alvorlig, til noe positivt og rett og slett omfavne det. Jeg er så glad for at jeg minte meg selv på dette ! 😊 Anonymkode: 4b909...ac7
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #6 Skrevet 11. november 2017 10 timer siden, Kvinne! skrev: Ja jeg vet ikke hva som er vanlig men føler meg i veldig god form mtp at det er en stor operasjon😊 Jeg må ha hjelp til å bære alt som veier mer enn baby+bilstol. Kan ikke løfte tyngre på fire uker. Jeg merker at det gjør litt vondt i magen når jeg har beveget meg mye eller hvis jeg løfter noe som veier litt. Ellers går det bra. Går bra å trille vogn, fikk "tillatelse" fra legen om at det skulle gå fint! tusen takk for gratulasjon! Fødte for en uke siden. Skal du ta ks? Så flott å høre!! Ikke alle som er så oppegående så raskt! 😘🙌🏻 Ja, jeg skal nok ta ks, og er egentlig ikke noe særlig nervøs ift inngrep etc.. Men har bare hørt så veldig mye rart om tiden etterpå, så har begynt å tenke litt mer!! Men alt er individuelt, så man må bare være forberedt på at alt kan skje 😊 Så får man eller bli positivt overrasket!! Masse lykke til videre💜 Kos deg med den lille :)) Anonymkode: 2bd3c...bfb
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #7 Skrevet 11. november 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har hatt 2 hastekeisersnitt. Begge gangene pga alvorlig svangerskapsforgiftning. Det var så ekstremt, og det ble komplikasjoner , ikke mtp selve operasjonene. Jeg holdt på å dø. Begge gangene. Barna mine ble født i uke 31 og i uke 32. Jeg husker rett før jeg skulle inn på operasjonsbordet, at DENNE gangen skulle jeg være så klar i toppen som mulig. Prøve å få med meg hva som skjedde rundt meg. Puste. Ikke stresse. Leve i nuet. Gjøre situasjonen som var veldig smertefull og alvorlig, til noe positivt og rett og slett omfavne det. Jeg er så glad for at jeg minte meg selv på dette ! 😊 Anonymkode: 4b909...ac7 Oi, det hørtes alvorlig ut!! Men så flott at det gikk bra med både deg og barna begge gangene💜 Er dette lenge siden? Godt vi har så flinke folk på sykehusene her i landet Anonymkode: 2bd3c...bfb
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #8 Skrevet 11. november 2017 Nå er det ganske mange år siden, men med førstemann endte fødselen med hastekeisersnitt. Selve operasjonen var jeg litt stresset over for jeg hadde jo ikke tenkt at det skulle skje. Jeg fikk babyen på brystet så og si med en gang, og mannen min hjalp å holde henne (var svak i armene pga. Spinalbedøvelse). Tiden rett etter ks var kjip, jeg måtte være på oppvåkningen mens mannen var et annet sted med babyen vår. Men jeg fikk noe å sove på, så gikk de 3 timene fort som bare det. Var så lykkelig når jeg kom opp på barsel og fikk være med babyen min. Tiden etterpå var helt ok, hadde ikke barn fra før så hadde jo ikke noe å sammenligne med. Men etter å ha født vanlig i ettertid ser jeg at noen ting var tyngre etter ks; vogn inn og ut av bil ble vanskelig, reise seg i sengen kunne gjøre vondt, og dersom jeg var for aktiv i løpet av en dag så ble det vondt i snittet på kvelden. Lykke til med keisersnittet du skal ha. Du kommer til å bli overrasket over hvor fort man kommer seg etter en så stor operasjon. Anonymkode: c756d...635
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #9 Skrevet 11. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Lykke til med keisersnittet du skal ha. Du kommer til å bli overrasket over hvor fort man kommer seg etter en så stor operasjon. Anonymkode: c756d...635 Takk for at du delte💕 Jeg kan virkelig forestille meg at det er et stort sjokk når det gjelder hastesnitt!! Jeg er heldigvis forberedt, og skal inn på samtale 2 mnd før snittet skal skje. Det er jeg takknemlig for☺️ Men kjempefint å høre at du kom deg raskt etter operasjonen! Ingenting er bedre enn det 🙌🏻💚 Jeg er jo nå klar over at jeg må ligge en stund uten å få se den vakre skapningen, men det skal jeg klare!! Har hele fremtiden å glede meg til 😍❤️ Takk for lykkønskninger! Er fortsatt en liten stund til:)) Anonymkode: 2bd3c...bfb
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #10 Skrevet 11. november 2017 Så lenge du ikke skal ta keisersnitt på Haukeland så hadde ikke jeg vært bekymret. Anonymkode: 6c488...11d
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #11 Skrevet 11. november 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så lenge du ikke skal ta keisersnitt på Haukeland så hadde ikke jeg vært bekymret. Anonymkode: 6c488...11d Nei, det skal jeg ikke.. Håper de er flinke på det sykehuset jeg skal!! Tvi tvi. HI Anonymkode: 2bd3c...bfb
sug lut Skrevet 11. november 2017 #12 Skrevet 11. november 2017 Keisersnitt var kjempefint! Hatt både haste- og planlagt snitt, og begge ganger følte jeg meg godt ivaretatt i hele prosessen, og hadde ingen problemer etterpå. Lykke til, det er en god opplevelse!
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #13 Skrevet 11. november 2017 7 minutter siden, sug lut skrev: Keisersnitt var kjempefint! Hatt både haste- og planlagt snitt, og begge ganger følte jeg meg godt ivaretatt i hele prosessen, og hadde ingen problemer etterpå. Lykke til, det er en god opplevelse! Så fantastisk å høre!! Supert at du ble så godt ivaretatt, det er viktig i en slik situasjon! <3 Takk for det, håper jeg får en like fin opplevelse Anonymkode: 2bd3c...bfb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå