Gå til innhold

Datteren skal endelig utredes for ADHD..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid mistenkt det, merket det tidlig, allerede i bhg tenkte de det og fikk ekstra midler og gjorde tiltak. Nå er hun nesten 12 og lærerne har begynt å reagere, far har alltid nektet for det, men også han skjønner nå at det er «noe» med henne. Så læreren ble lettet når han forsiktig nevnte at hun sliter litt ekstra og jeg med en gang var enig! 

Endelig begynner noe å skje, og jeg lurer på om andre har jenter som er blitt utredet? Jeg har selv ADHD, ble utredet i voksen alder, så jeg vet ikke så mye av gangen når de utreder barn😊

Anonymkode: 87da3...3d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente måtte bli 13 før hun ble utredet for ADD. Går nå på tabletter (Conzerta) og fungerer så mye bedre på skolen og blant venner.

Anonymkode: 02c62...5bd

Skrevet

Vi kontaktet ppt og fastlege først, etter mye uro på skolen i første klasse. Fikk henvisning til Bup. Måtte fylle ut mange omfattende skjema med alle mulige spørsmål, samme måtte skole. Deretter konkluderte Bup med at hun ikke hadde noen diagnose. Vi krevde ny vurdering av ny behandlet og fikk det. Denne personen gikk virkelig i dybden, observere barnet både på skole og hos Bup, gjorde flere tester på henne blant annet. Hun har nå fått diagnosen. Vi håper medisiner vil dempe uroen hun sliter så veldig med. Starter snart.

Anonymkode: 31c3f...bf1

Skrevet

Min fikk diangnosen da hun var 16. Da hadde vi alle lærere mot oss, avslag fra ppt og flere avslag fra bup, men plutselig endret alle mening og etter 10 år med «kamp» ble det endelig. Da var hun så gammel at hun kunne bestemme over egen helse og har derfor aldri tatt Ritalin mer enn i utredningsfasen. Hun er like svimete som altid...

Anonymkode: 20f34...3e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...