Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #1 Skrevet 10. november 2017 På teknisk museum sine sider står det om et stoff de kaller dihydrogen karbonmonoksid. Det skal være vann. Hvorfor har de med karbon? Kan man sette på hvilket stoff som helst så lenge man ikke sier noe om hvor mange atomer det er i et molekyl? Jeg trodde at uten benevnelse var det et, men det stemmer kanskje ikke? Anonymkode: f6339...a8a
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #2 Skrevet 10. november 2017 Dihydrogen karbonmonoksid er vann, men for noen år tilbake brukte en elev ved en skole dette ordet for å opplyse om farene som kunne oppstå ved bruk av det. Blant annet drukning ol. for å teste hvilken kunnskap de andre elevene i klassen hadde, og om dette var ett stoff som skulle forbys. Prøv å google det, så forstår du kanskje litt mer Anonymkode: 0ee4e...3bb
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #3 Skrevet 10. november 2017 Nei, dette er feil. Det er ikkje karbon i vatn. Vatn er dihydrogenoksid, H2O. Anonymkode: cea4d...1be
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #4 Skrevet 10. november 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, dette er feil. Det er ikkje karbon i vatn. Vatn er dihydrogenoksid, H2O. Anonymkode: cea4d...1be Det var det jeg også trodde, men av en eller annen grunn tar de med karbon. Det er det jeg ikke forstår. Anonymkode: f6339...a8a
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #5 Skrevet 10. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Dihydrogen karbonmonoksid er vann, men for noen år tilbake brukte en elev ved en skole dette ordet for å opplyse om farene som kunne oppstå ved bruk av det. Blant annet drukning ol. for å teste hvilken kunnskap de andre elevene i klassen hadde, og om dette var ett stoff som skulle forbys. Prøv å google det, så forstår du kanskje litt mer Anonymkode: 0ee4e...3bb Jeg har forsøkt å Google det og jeg forstår fortsatt ikke hvor karbonet kommer fra. Anonymkode: f6339...a8a
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #6 Skrevet 11. november 2017 Det er ikke vann. Dihydrogen karbon monoksid er systematisk navn på et stoff som er bedre kjent som formaldehyd, eller formalin om man løser det i vann. Det er det stoffet man bruker til å legge dyr, organer ol i når man ønsker å ta vare på dem for videre undersøkelse/museumsbruk. Anonymkode: e9547...8d5
MilleMarmelade Skrevet 11. november 2017 #7 Skrevet 11. november 2017 23 timer siden, Anonym bruker skrev: På teknisk museum sine sider står det om et stoff de kaller dihydrogen karbonmonoksid. Det skal være vann. Hvorfor har de med karbon? Kan man sette på hvilket stoff som helst så lenge man ikke sier noe om hvor mange atomer det er i et molekyl? Jeg trodde at uten benevnelse var det et, men det stemmer kanskje ikke? Anonymkode: f6339...a8a Det er benevnelse om antall atomer i dihydrogen karbon monoksid 😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå