Gå til innhold

Ekstra sykt barn dager ved kronisk sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Skal søke om ekstra sykt barn dager pga eldstesønnen som har kronisk astma. Men er dette noe som må søkes om hvert år? I såfall drøyer vi nok søknaden til nyåret.. 

Anonymkode: 2762e...b16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan få innvilget i én sving helt fram til barnet er tolv.

Skrevet

Har de endret fra 18 til 12? 

Anonymkode: 88483...495

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har de endret fra 18 til 12? 

Du har ikke krav på sykt barn-dager når barnet er over tolv, så vidt jeg vet.

Skrevet
15 minutter siden, sug lut skrev:

Du har ikke krav på sykt barn-dager når barnet er over tolv, så vidt jeg vet.

For kronisk syke barn har en rett på til barnet er 18.

Anonymkode: 5c05f...7d4

Skrevet

Min nevø fikk til han var 18. Utvidet. 

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For kronisk syke barn har en rett på til barnet er 18.

Ikke automatisk da vi fikk det, i hvert fall, da var det en engangssøknad fram til 12. Men det er sikkert riktig at man kan søke om utvidelse etter dette.

Skrevet

Vi fikk automatisk til 18 på vår da 7 år gamle sønn...... stusset litt på det. Barneastma har han. 

Anonymkode: 7b959...802

Skrevet
3 timer siden, sug lut skrev:

Ikke automatisk da vi fikk det, i hvert fall, da var det en engangssøknad fram til 12. Men det er sikkert riktig at man kan søke om utvidelse etter dette.

Okey. Vi fikk automatisk til 18, søknaden ble sendt for 6 år siden. Mulig det er annerledes nå.

Skrevet

Vi søkte tidligere i år for fireåringen og fikk invilget frem til han er 18.

Anonymkode: b329c...6de

Skrevet

Noen som har fått ekstra dager pga ADHD?

Anonymkode: 1af30...d29

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Noen som har fått ekstra dager pga ADHD?

Anonymkode: 1af30...d29

Hvorfor skal du ha ekstra dager til det?

Anonymkode: cb945...d9a

Skrevet
58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor skal du ha ekstra dager til det?

Anonymkode: cb945...d9a

Nei, det får man nok ikke(heldigvis) Man er ikke mer syk bare fordi man har adhd..

Anonymkode: 65f05...199

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det får man nok ikke(heldigvis) Man er ikke mer syk bare fordi man har adhd..

Anonymkode: 65f05...199

Jeg vet ikke mye om adhd, men moren min har fått utvidet sykt barn dager for broren min fordi han har autisme. Han er heller ikke mer syk, men han kan ikke være alene hjemme selv om han er over 12 år. Noen med adhd kan kanskje ha samme utfordring?

Anonymkode: 4d450...3c6

Skrevet

Vi har et barn med ADHD og har ikke søkt ekstra dager. Vi kan visst muligens søke ifølge bup. 

Vi har ganske mye fravær fra jobb som følge av oppfølging med skole, ppt, bup etc. Vi er hos bup en gang i måneden samt oppfølgingsmøte med skole ca 4 ganger hvert år. Det sier seg selv at dette blir endel fravær i løpet av ett år.  

Han er 14 år og jeg har ingen syke-barn dager. I tillegg til all planlagt oppfølging kan han f.eks ikke reise alene til reguleringstannlegen, han kan ikke være alene hjemme hvis han er syk osv. Jeg er heldig som har en veldig snill arbeidsgiver. Jeg tar ut velferdspermisjon med lønn og kan jobbe hjemmefra ved behov i tillegg til mulighet for fleksibel arbeidstid. 

Anonymkode: 09bfa...314

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke mye om adhd, men moren min har fått utvidet sykt barn dager for broren min fordi han har autisme. Han er heller ikke mer syk, men han kan ikke være alene hjemme selv om han er over 12 år. Noen med adhd kan kanskje ha samme utfordring?

Anonymkode: 4d450...3c6

Autisme står på lista over hvilke diagnoser som utløser ekstra dager. ADHD står ikke der spesifikt, men tror man kan få likevel. At det faller under en av kategoriene der.

Anonymkode: b329c...6de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...