Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #2 Skrevet 9. november 2017 Da sønnen min var akkurat ett år satt jeg med han på fanget til han sovnet, eller hadde han i bæresele til han sovnet, for så å legge han over i sprinkelsenga. Måtte gjerne ha ørten forsøk på å legge han før han endelig fortsatte å sove i det han ble lagt. Våkna ofte på natta, gjorde det samme igjen og igjen. Da han var ca 16 mnd skaffa vi juniorseng (skulle gjort det mye før). Da lå vi ved siden av han i senga til han sovna. Et par måneder senere satt vi på gulvet ved siden av senga. Tok gjerne ca 5 min.. Anonymkode: 4c999...fad
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #3 Skrevet 9. november 2017 Nå har jeg ikke 1-åring lenger, men har hatt fire stykker og de ble lagt på omtrent samme måte. To av dem ammet enda da de var 1 år, da ammet jeg først litt i sengen vår, det ble de trøtte og døsing av. Så ble de lagt i sin egen sprinkelseng så sto ved siden av dobbeltsengen. I perioder la de seg bare ned med smokk og koseteppe og sovnet alene, i andre perioder var de urolig og ville ikke, da la jeg meg ned i sengen min og hvilte litt selv. Tok de altså ikke opp av sengen sin, men la meg ved siden av og hold de i hånda eller strøk litt på de gjennom sprinklene. Passet på å ligge på siden med ansiktet mot dem så de så at mine øyne var igjen (hadde nattlys på så de så meg) og shushet og nynnet litt lavt til de roet seg og la seg til å sove. Har jo variert hvor lang tid det tar å legge barna, men har aldri brukt mer enn 10-15 min i de periodene de har vært urolig og "vanskelig". I de gode periodene har jeg bare dyttet dynen rundt dem, nusset godnatt og gått ut igjen. Anonymkode: 6b091...471
sctr Skrevet 9. november 2017 #4 Skrevet 9. november 2017 (endret) Legger henne i egen seng på eget rom, synger noen sanger og går ut av rommet med døra på gløtt. Sovner som regel før det har gått 10 min Endret 9. november 2017 av sctr
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #5 Skrevet 9. november 2017 Legger ham i senga, sier god natt, slår av lyset, går ut og lukker døra. Han sovner innen 30 min og sover da i 11- 12 timer. Anonymkode: ad6e6...730
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #6 Skrevet 9. november 2017 Imponert altså, over dere som får til å legge så enkelt! Eller litt misunnelig kanskje. Anonymkode: 4c999...fad
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #8 Skrevet 9. november 2017 Min 1-åring sovner ved puppen når han er med meg eller i armene på pappaen når jeg ikke er hjemme. Hvis han ikke sovner ved puppen legger jeg han over i sprinkelsengen for å finne roen selv. Legger meg da ned i sengen ved siden av til han har sovnet. I barnehagen sovner han i armene på en ansatt før de legger han over på en madrass. Anonymkode: dde8c...fb4
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #9 Skrevet 9. november 2017 Her må vi sitte ved side av sengen. Går vi ut så står.han bare opp, har sprinkelseng, men reiser seg og kaster smokken på gulvet. Legger seg ikke ned igjen før vi fysisk går inn å legger han.... Er lei. Kan ta opptil en time. Anonymkode: 98a82...a20
cherry coke Skrevet 9. november 2017 #10 Skrevet 9. november 2017 Jeg ammer i søvn enda. Mitt andre barn og ingen av mine har vært enkle å legge:) jeg var visst umulig selv som barn når der gjaldt legging;-) men ja ammer han i søvn. Pappaen triller han i søvn de gangene han må ha lagt han. Og legger han overi sprinkelsengen etterpå.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #11 Skrevet 9. november 2017 Pusser tenner, skifter bleia, tar på pysj, så setter vi oss i godstolen på soverommet hans og der får han en flaske med melk og jeg synger nattasang mens han drikker , sovner av og til i armene våre ellers så legger vi han i sengen og sier god natt. ☺️ hender han gråter/ protester litt men det blir stille etter noen minutter ☺️ god og koselig kveldsrutine som passer for oss ☺️ Anonymkode: 62eb9...5ba
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #12 Skrevet 9. november 2017 Vi bare legger barnet i sengen, sier god natt og går ut. Barnet vårt må være alene for å sove. Er vi sammen med barnet kan vi holde på i timesvis. Anonymkode: bcd08...e7f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #13 Skrevet 9. november 2017 Legger i sengen og surrer godt med gaffa-tape. Easy peasy. Anonymkode: fb3a4...7dc
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #14 Skrevet 9. november 2017 Er ikke ett år lenger, men er ca samme rutine enda. Kveldsstell på badet, lese bok, snakke om dagen i dag, kos og klem og til slutt sang eller lydbok. Sier natta og går ut av rommet. Sovner i løpet av 5-15 min. Anonymkode: 1a695...385
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #15 Skrevet 9. november 2017 Førstemann var det bare å legge ned å gå. Andremann ammes i søvn ennå. To vidt forskjellige barn Anonymkode: 94504...e77
Gjest MiffaBlir3Barnsmor Skrevet 9. november 2017 #16 Skrevet 9. november 2017 Jeg pleide å amme han i søvn, ammet til han var nesten to år ☺
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #17 Skrevet 9. november 2017 Pusse tenner, ta på pysj, gi nattakos, legge i senga, synge nattasang, si natta og gå ut. Anonymkode: 94572...4c5
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #18 Skrevet 10. november 2017 Med første, måtte jeg sitte inne på rommet og synge til hun sovnet. Det må jeg forsåvidt ofte enda (hun er 5😅). Nr 2, har jeg aldri hatt noe problem med. Han har sovnet av seg selv fra han var født, han. Sovnet kl 18. Da jeg sluttet med amming, sov han fra kl 18 og sov i 14 timer. Det gjør han enda. Nå er han snart 2. Anonymkode: 894ed...0dc
Twintipp Skrevet 10. november 2017 #19 Skrevet 10. november 2017 Jeg fikk et tips da jeg var gravid av ei mor med mange unger, ikke ørten nattasanger og underholdning ved legging. Det tipset funket her fra få mnd alder, pysj, tannpuss, nattakyss, og sov på fem minutter.
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #20 Skrevet 11. november 2017 På 9.11.2017 den 22.40, Anonym bruker skrev: Pusse tenner, ta på pysj, gi nattakos, legge i senga, synge nattasang, si natta og gå ut. Anonymkode: 94572...4c5 Sprinkelseng eller juniorseng? Vi har sprinkelseng og dette fungerer ikke til oss. Han reiser seg opp, kaster smokken og står og hoppe og gliser. Anonymkode: 98a82...a20
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #21 Skrevet 11. november 2017 Lagt i senga. Sunget to sanger. Så har de sovnet i løpet av 15 minutter. Anonymkode: 1fb10...235
Anonym bruker Skrevet 11. november 2017 #22 Skrevet 11. november 2017 Har 6 smokker i sengen, da varer de en hel natt, på morgenen ligger de fleste på gulvet eller mellom veggen og senga 😂 Men greit å ha flere for han pleier å finne de selv ☺️ Anonymkode: 62eb9...5ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå