Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #1 Skrevet 9. november 2017 Er det ikke en uting at barnehagen krever at vi foreldre må kontakte hverandre for å få til å bytte tidspunkt på foreldresamtale, hvis tidspunktet vårt ikke passer? Er ikke dette fraskrivelse av ansvar for å få gjennomført samtalen? Jeg syns det er unødvendig og krevende å måtte holde på sånn hver gang. Det er som regel ingen som vil bytte uansett. Kan ikke barnehagen heller spørre oss hvilke dager som passer oss?? Anonymkode: 3aa37...632
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #2 Skrevet 9. november 2017 De kan faktisk ikke spørre hver enkelt nei , og samme ordning som å bytte seg i mellom fortsette på skolen så bare å bli vant med det Anonymkode: edb74...312
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #3 Skrevet 9. november 2017 Jeg jobber i skolen. Der sender vi ut skjema der man krysse av for hvilke dager som passer. HI Anonymkode: 3aa37...632
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #4 Skrevet 9. november 2017 Har du foreslått det for barnehagen, da? Anonymkode: 0b011...724
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #5 Skrevet 9. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er det ikke en uting at barnehagen krever at vi foreldre må kontakte hverandre for å få til å bytte tidspunkt på foreldresamtale, hvis tidspunktet vårt ikke passer? Er ikke dette fraskrivelse av ansvar for å få gjennomført samtalen? Jeg syns det er unødvendig og krevende å måtte holde på sånn hver gang. Det er som regel ingen som vil bytte uansett. Kan ikke barnehagen heller spørre oss hvilke dager som passer oss?? Anonymkode: 3aa37...632 Vet du hva. Snakk om å bare tenke, meg, meg, meg! Hvordan tror du barnehagen skal få gjennomført noe som helst dersom de må forhandle om hvilket tidspunkt som behager hver enkelt forelder hver gang de har samtaler? Den tiden som hadde gått med til det, måtte dessuten tas fra den tiden som ellers skulle ha vært brukt til barna. Veldig gunstig for barna at ped.leder sitter i timevis på kontoret for å ordne slikt som foreldre med et minimum av innsats kan klare selv! Du skriver at du vil ha avkryssingsskjema. Det er kanskje en mulighet, men dere vil likevel få tildelt et tidspunkt. Det er nemlig slik at alle vil ha tidspuktene etter vanlig kontortid, og det er ikke nok slike tidspunkt til alle. Og så måtte dere bytte innbyrdes likevel. Dere som foreldre har faktisk et ansvar for å få gjennomført samtaler med barnehagen, ikke bare de for å gjennomføre med dere! Skremmende at voksne folk sitter og syter over at de er nødt til å gjøre en innsats for egne barn! Anonymkode: 000ca...3f6
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #6 Skrevet 9. november 2017 Jeg hang opp ei liste med litt over 20 tidspunkt, 12 skulle skrive seg opp, så alle fikk selv velge tidspunkt som passet de best. Funket bra for meg som ped.leder og for foreldrene 👍🏻 Anonymkode: 9f173...e08
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #7 Skrevet 9. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg hang opp ei liste med litt over 20 tidspunkt, 12 skulle skrive seg opp, så alle fikk selv velge tidspunkt som passet de best. Funket bra for meg som ped.leder og for foreldrene 👍🏻 Anonymkode: 9f173...e08 Det gjorde de i vår bhg også, fungerte veldig greit. Da er det først til mølla, og er man sent ute så får man likevel velge det tidspunktet som passer minst dårlig blant flere. Og det er ikke sånn at alle må ha samtale etter kontortid som en over her sa. Noen er uføre, noen er hjemmeværende, noen har fleksibel arbeidstid. Selv jobber jeg hjemmefra, kan ta pause når jeg vil og bor like ved barnehagen, så jeg ventet noen dager med å skrive meg på listen så andre fikk sjansen til å velge først. Vet at flere andre gjorde det samme. Anonymkode: 6af6f...675
Yellow Brick Road Skrevet 9. november 2017 #8 Skrevet 9. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hang opp ei liste med litt over 20 tidspunkt, 12 skulle skrive seg opp, så alle fikk selv velge tidspunkt som passet de best. Funket bra for meg som ped.leder og for foreldrene 👍🏻 Anonymkode: 9f173...e08 Sånn hadde vi det på skolen der vi har barn også. Fikk en liste med klokkeslett, så krysset vi av de tidspunktene som passet best. Det fungerte alltid.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #9 Skrevet 9. november 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg hang opp ei liste med litt over 20 tidspunkt, 12 skulle skrive seg opp, så alle fikk selv velge tidspunkt som passet de best. Funket bra for meg som ped.leder og for foreldrene 👍🏻 Anonymkode: 9f173...e08 Sånn er jeg vant til i barnehagen til datteren min også. Synes det er veldig ålreit. Enig i at det kan være litt kjipt å måtte bytte vakter med de andre foreldrene, ikke nødvendigvis sånn at man kjenner hverandre så godt. Anonymkode: 2643c...5b6
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #10 Skrevet 9. november 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: De kan faktisk ikke spørre hver enkelt nei , og samme ordning som å bytte seg i mellom fortsette på skolen så bare å bli vant med det Anonymkode: edb74...312 Jo, vet du, det går helt fint an å legge bittelitt innsats i å klare dette. Det er veldig mange ped.ledere som får til det uten problemer. Anonymkode: 6f143...57f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #11 Skrevet 9. november 2017 Slik er det hos oss også. Stort sett ingen problem å bytte tid med andre, men den ene gangen det absolutt ikke gikk fikk jeg samtale halvtimen før stengetid og ungene var klare i porten og ventet. Anonymkode: b8165...d42
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #12 Skrevet 9. november 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet du hva. Snakk om å bare tenke, meg, meg, meg! Hvordan tror du barnehagen skal få gjennomført noe som helst dersom de må forhandle om hvilket tidspunkt som behager hver enkelt forelder hver gang de har samtaler? Den tiden som hadde gått med til det, måtte dessuten tas fra den tiden som ellers skulle ha vært brukt til barna. Veldig gunstig for barna at ped.leder sitter i timevis på kontoret for å ordne slikt som foreldre med et minimum av innsats kan klare selv! Du skriver at du vil ha avkryssingsskjema. Det er kanskje en mulighet, men dere vil likevel få tildelt et tidspunkt. Det er nemlig slik at alle vil ha tidspuktene etter vanlig kontortid, og det er ikke nok slike tidspunkt til alle. Og så måtte dere bytte innbyrdes likevel. Dere som foreldre har faktisk et ansvar for å få gjennomført samtaler med barnehagen, ikke bare de for å gjennomføre med dere! Skremmende at voksne folk sitter og syter over at de er nødt til å gjøre en innsats for egne barn! Anonymkode: 000ca...3f6 Snakk om å gjøre det vanskelig. Man trenger ikke å «forhandle» med hver enkelt forelder. Man kan gjøre som flere her har sagt, å henge opp en lapp med tidspunkter å velge blant. Det koster SVÆRT lite energi. Anonymkode: 6f143...57f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #13 Skrevet 9. november 2017 Sånn er det på skolen her, men ikke bhg. Enig at det er en uting. Masse mailspam med spm om å bytte og aldri noen som vil bytte! Like mye styr hver gang. Bhg sender ut en liste med tidspunkt på mail, (flere tidspunkt enn det er barn og flere både tidlig og sent på dagen, men innenfor arbeidstid) og ber alle oppgi tidspunkt som passer. Funker hver eneste gang. Anonymkode: 19183...9fb
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 9. november 2017 #14 Skrevet 9. november 2017 Jeg jobber som pedleder i bhg og holder på med foreldresamtaler nå. En oversikt med tider henges opp og foreldre skriver seg på😊
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #15 Skrevet 9. november 2017 Jeg spør aldri foreldre hva som passer for dem. Men jeg lager en liste med forskjellige tider og forskjellige dager, noen klokkeslett på morgen og noen tidlig ettermiddag. Setter alltid opp noen flere tider enn jeg skal ha samtaler, så det er litt å velge i. Så er det opp til foreldre å sette seg opp der det passer best for dem. Og er det noen som ikke klarer å få det til på noen av de gjenværende tidene, så finner vi en løsning på det og. Lappen md tidene henges opp på teamtavler, og foreldrene får en sms om at de må skrive seg på Jobber som pedleder i bhg Anonymkode: e86db...62c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #16 Skrevet 9. november 2017 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet du hva. Snakk om å bare tenke, meg, meg, meg! Hvordan tror du barnehagen skal få gjennomført noe som helst dersom de må forhandle om hvilket tidspunkt som behager hver enkelt forelder hver gang de har samtaler? Den tiden som hadde gått med til det, måtte dessuten tas fra den tiden som ellers skulle ha vært brukt til barna. Veldig gunstig for barna at ped.leder sitter i timevis på kontoret for å ordne slikt som foreldre med et minimum av innsats kan klare selv! Du skriver at du vil ha avkryssingsskjema. Det er kanskje en mulighet, men dere vil likevel få tildelt et tidspunkt. Det er nemlig slik at alle vil ha tidspuktene etter vanlig kontortid, og det er ikke nok slike tidspunkt til alle. Og så måtte dere bytte innbyrdes likevel. Dere som foreldre har faktisk et ansvar for å få gjennomført samtaler med barnehagen, ikke bare de for å gjennomføre med dere! Skremmende at voksne folk sitter og syter over at de er nødt til å gjøre en innsats for egne barn! Anonymkode: 000ca...3f6 Nei, det er ikke sånn at foreldre uansett vil få tildelt et tidspunkt, det kan løses på andre måter. Jeg syns du høres vanskelig ut. Anonymkode: e86db...62c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #17 Skrevet 9. november 2017 Både i bhg og på ungdomsskolen her er det slik at de sender ut ark med mange forskjellige dager og tider, så setter vi opp tre alternativer. Det er ikke så himla vanskelig å få til. Anonymkode: 4caeb...910
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #18 Skrevet 9. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg hang opp ei liste med litt over 20 tidspunkt, 12 skulle skrive seg opp, så alle fikk selv velge tidspunkt som passet de best. Funket bra for meg som ped.leder og for foreldrene 👍🏻 Anonymkode: 9f173...e08 Sånn gjør vi det i barnehagen jeg jobber i også, funker veldig bra, ikke alle som vil ha samtale engang. ☺️ I barnehagen til sønnen min fikk vi bare beskjed om og kontakte en av ped.lederne så fant vi en tid som passet alle ☺️ Anonymkode: d6e0c...0c4
sug lut Skrevet 9. november 2017 #19 Skrevet 9. november 2017 Et ikke-problem. Venn deg til det, det er ikke farlig og heller ikke vanskelig.
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 9. november 2017 #20 Skrevet 9. november 2017 Enig med Luten. Et ikke-problem!
sotosmor Skrevet 9. november 2017 #21 Skrevet 9. november 2017 Det er da ingen problem å bytte time for foreldresamtale med andre foreldre. Det må en regne med at skjer.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #22 Skrevet 9. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Både i bhg og på ungdomsskolen her er det slik at de sender ut ark med mange forskjellige dager og tider, så setter vi opp tre alternativer. Det er ikke så himla vanskelig å få til. Anonymkode: 4caeb...910 Det høres tungvint ut for pedagog/lærer Anonymkode: e86db...62c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #23 Skrevet 9. november 2017 I barnehagen her så henger de opp liste med dager og klokkeslett, så skriver vi foreldre oss opp der det passer. På skola får vi ferdig liste. De oppfordrer oss til å bytte innbyrdes, men aldri vært et problem å få ny tid av lærerne om det ikle har passet med oppsatte tider. Vi har to på skola og to i barnehagen, både jeg og mannen pendler til jobb og vi må ha samtalene i en ende av dagen eller ettermiddag/kveld. Anonymkode: 5bdb8...0bc
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #24 Skrevet 9. november 2017 I barnehagen vår henges det opp en tom oversikt over tidspunkter, så skriver vi oss på på et passende, ledig tidspunkt På skolen setter læreren opp liste med dato og tidspunkter til alle, så bytter vi innbyrdes ved behov. Vi har egen Facebook-gruppe for foreldrene i kullet, så det er enkelt å bytte😊 jeg reagerer ikke på å måtte bytte med andre foreldre. For oss er det en enkel sak å bytte et tidspunkt, for læreren er det mye jobb å kartlegge og ta hensyn til hva som passer for alle. Anonymkode: 33145...a22
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #25 Skrevet 9. november 2017 Skolesystemet ligger langt bak når det gjelder brukerorientering. Et helt vanlig krav til virksomheter i offentlig sektor og en selvfølge for private selskaper. Anonymkode: 19183...9fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå