Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #1 Skrevet 8. november 2017 Termin er i januar/februar. Med 100% uttak vil det si at 49uker varer ut 2018. Vi må forlenge permisjonen på et vis med ferier og ulønnet perm til aug2019. Har jeg rett til å ta ut min ferie i løpet av sommeren 2018 og dermed forskyve permisjonen fem uker? evnt kan jeg spare opp mine ferieuker å ta de året etter (om det er lov i praksis på min arbeidsplass)? Far skal ha sine 10 uker + 5 uker ferie. Ønsker ikke å jobbe så tidlig som 5-6 mnd etter fødsel pga amming, så ser for meg at han har ferie samtidig som jeg har perm. Men med tanke på å forskyve permisjonen så er det kanskje en dum tanke? Noen forslag? som dere ser så trenger jeg virkelig noen innspill. Håper på hjelp fra dere! Anonymkode: 1272e...514
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #2 Skrevet 8. november 2017 Kan forskyve permisjon med 4 uker og 1 dag per kalenderår. Resterende ferie må tas etterpå. Anonymkode: c10b1...8ea
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #3 Skrevet 8. november 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan forskyve permisjon med 4 uker og 1 dag per kalenderår. Resterende ferie må tas etterpå. Anonymkode: c10b1...8ea Det er per pers vel? Hi Anonymkode: 1272e...514
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #4 Skrevet 9. november 2017 Jeg tok mine 6 uker som jeg må ta rett etter fødsel, tok så ut ferien min (4 uker) før jeg begynte på fellesperioden. Fikk barn i juni og begynte på jobb mai året etter. Hadde 80 % dekningsgrad. Anonymkode: 7a971...2ad
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #5 Skrevet 9. november 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan forskyve permisjon med 4 uker og 1 dag per kalenderår. Resterende ferie må tas etterpå. Anonymkode: c10b1...8ea Jeg mener det er en gang per permisjon per år. Spør nav? Aldri vært borti at far har forskjøvet. Kanskje du finner noe her? https://www.nav.no/rettskildene/Rundskriv/14-11-utsettelse-av-uttak-av-foreldrepenger Anonymkode: c10b1...8ea
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #6 Skrevet 9. november 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Termin er i januar/februar. Med 100% uttak vil det si at 49uker varer ut 2018. Vi må forlenge permisjonen på et vis med ferier og ulønnet perm til aug2019. Har jeg rett til å ta ut min ferie i løpet av sommeren 2018 og dermed forskyve permisjonen fem uker? evnt kan jeg spare opp mine ferieuker å ta de året etter (om det er lov i praksis på min arbeidsplass)? Far skal ha sine 10 uker + 5 uker ferie. Ønsker ikke å jobbe så tidlig som 5-6 mnd etter fødsel pga amming, så ser for meg at han har ferie samtidig som jeg har perm. Men med tanke på å forskyve permisjonen så er det kanskje en dum tanke? Noen forslag? som dere ser så trenger jeg virkelig noen innspill. Håper på hjelp fra dere! Anonymkode: 1272e...514 Dersom far kun skal ha sine 10 uker etter din permisjon + ferie så er jo ikke det før barnet er 8-10 mnd. Vet ikke om det er slik for alle arbeidsplasser, men hos oss kan vi overføre 2 uker ferie til neste kalenderår. Hva med å ta kun 2-3 uker ferie sammen, for å ha litt å forlenge permisjonen med? Vær klar over at om dere tar ulønnet permisjon for lenge, så mister man rettigheter hvis man blir syk/sykemeldt i ettertid. Anonymkode: 46e8f...cc1
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #7 Skrevet 9. november 2017 Jeg fikk barn februar 2017. Valgte 100% dekning og min permisjon var slutt 6 november i år. Nå har jeg 4 uker+ 1 dag ferie og skal egentlig tilbake på jobb 4 desember. Har valgt å ta ut ulønnet permisjon til april hvor da far tar sine 10 uker og 5 uker ferie. Da passer det med barnehageoppstart august 2018. Anonymkode: 4276f...dfb
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #8 Skrevet 9. november 2017 Jeg fikk barn i januar 2017 og valgte 80% permisjon. Min permisjon er ferdig i begynnelsen av desember. Og da tar jeg ut 14 uker ferie, 5 uker er fra 2016(var sykemeldt hele svangerskapet så har de ukene til gode), 5 uker for sommeren 2017 også tar jeg ut 4 uker for 2018. Da har vi kommet til midten av mars 2018. Da tar far sine 10 uker og når han er ferdig i slutten av mai tar jeg ulønnet permisjon til bhg start i august 2018. Er bare juli jeg ikke får lønn for da og da bruker vi pengene for kontantstøtten som vi får fra februar. I juni får jeg feriepenger. Jobber i staten så får lønn fra arbeidsgiver under hele permisjonen. Anonymkode: 54a40...630
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #9 Skrevet 9. november 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Jobber i staten så får lønn fra arbeidsgiver under hele permisjonen. Hva mener du med dette? Forsto ikke helt den jeg. Hi Anonymkode: 1272e...514
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #10 Skrevet 9. november 2017 Takker for alle innspill. Kom gjerne med flere erfaringer. Synes det er vanskelig å velge hva vi skal gjøre. Hi Anonymkode: 1272e...514
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå