Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #1 Skrevet 8. november 2017 ..kan det skyldes at vedkommende var prdofil og ikke kunne leve med seg selv lengre? Anonymkode: e4ebc...cc1
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #2 Skrevet 8. november 2017 Hvorfor tenker du det? Jeg ville jo heller tenkt at personen har skjult sin psykiske sykdom godt for omgivelsene og ikke orket spille skuespill lenger. Anonymkode: 715aa...7c9
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #3 Skrevet 8. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvorfor tenker du det? Jeg ville jo heller tenkt at personen har skjult sin psykiske sykdom godt for omgivelsene og ikke orket spille skuespill lenger. Anonymkode: 715aa...7c9 Vedkommende slet ikke med psykisk sykdom. Anonymkode: e4ebc...cc1
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #4 Skrevet 8. november 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: ..kan det skyldes at vedkommende var prdofil og ikke kunne leve med seg selv lengre? Anonymkode: e4ebc...cc1 Hæ? Anonymkode: 0e10e...af7
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #5 Skrevet 8. november 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vedkommende slet ikke med psykisk sykdom. Anonymkode: e4ebc...cc1 Det kan du ikke vite med mindre det er deg selv det er snakk om. Anonymkode: a5ed6...15d
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #6 Skrevet 8. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det kan du ikke vite med mindre det er deg selv det er snakk om. Anonymkode: a5ed6...15d Det vet vi Anonymkode: e4ebc...cc1
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #7 Skrevet 8. november 2017 Utrolig naivt å tenke at dere vet at personen ikke slet psykisk. Tenker at dere trenger tid og hjelp. Støtteapparat for pårørende kan dere komme i kontakt med via fastlege Kondolerer! ❤️ Det er ufattelig vondt å miste noen. Og ved selvmord føles det så brutalt vondt, man sitter igjen med så mange spørsmål. Mange av de får man aldri svar på. Sorgen blir aldri borte men den blir lettere å bære. Ta vare på gode minner. Anonymkode: 13255...4fd
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #8 Skrevet 8. november 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: ..kan det skyldes at vedkommende var prdofil og ikke kunne leve med seg selv lengre? Anonymkode: e4ebc...cc1 Du er litt uklar her. Vet du at vedkommende var pedofil, og lurer på om det kan ha vært årsaken? Eller bare gjetter du? Anonymkode: 45a23...7d7
Anonym bruker Skrevet 8. november 2017 #9 Skrevet 8. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vedkommende slet ikke med psykisk sykdom. Anonymkode: e4ebc...cc1 Selvfølgelig gjorde han det om han tok livet av seg, friske mennesker gjør ikke det Anonymkode: 715aa...7c9
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #10 Skrevet 9. november 2017 Jeg var dypt deprimert i flere år uten at noen visste det. Jeg ønsket ingenting annet enn å dø. Så det GÅR an at ingen vet... Anonymkode: 357ad...53f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #11 Skrevet 9. november 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Vedkommende slet ikke med psykisk sykdom. Anonymkode: e4ebc...cc1 Dette er jo en selvmotsigelse - hn tok jo livet av seg. Man kan aldri vite alt/nok om folks innerste indre, samme hvor friske de må virke utad.. Anonymkode: 2aa81...65d
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #12 Skrevet 9. november 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Vedkommende slet ikke med psykisk sykdom. Anonymkode: e4ebc...cc1 Eh Mest sannsynlig jo. Anonymkode: 1ee36...f4f
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #13 Skrevet 9. november 2017 Jeg tror det er mulig at han gjorde det fordi han var pedofil. Anonymkode: 5e2d3...e94
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #14 Skrevet 9. november 2017 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Det vet vi Anonymkode: e4ebc...cc1 Men du vet han var pedofil? Anonymkode: 996ac...81c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #15 Skrevet 9. november 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror det er mulig at han gjorde det fordi han var pedofil. Anonymkode: 5e2d3...e94 Det vet ikke du en dritt om. HI: Hvis du ikke vet at vedkommende var pedofil, er det helt sykt å spekulere i det. Det å være pedofil innebærer dessuten ikke at man er en overgriper. Anonymkode: 18ee1...f1a
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #16 Skrevet 9. november 2017 Jeg sliter psykisk, og tenker på å ta livet av meg hver dag. Men det vet ingen, og jeg er hun blide, sprudlende og glade i alle sosiale sammenhenger. Jeg gråter når ingen ser. Anonymkode: a76c8...ab5
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #17 Skrevet 9. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg sliter psykisk, og tenker på å ta livet av meg hver dag. Men det vet ingen, og jeg er hun blide, sprudlende og glade i alle sosiale sammenhenger. Jeg gråter når ingen ser. Anonymkode: a76c8...ab5 Klem til deg ❤️ Har du ingen å snakke med? Anonymkode: 996ac...81c
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #18 Skrevet 9. november 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det vet ikke du en dritt om. HI: Hvis du ikke vet at vedkommende var pedofil, er det helt sykt å spekulere i det. Det å være pedofil innebærer dessuten ikke at man er en overgriper. Anonymkode: 18ee1...f1a Hva jeg vet og ikke vet har du ikke peiling på. Jeg tror ikke HI mistenker dette, men at hun vet det sikkert - og at det er eneste forklaringen hun har akkurat nå. Og jeg ser ikke bort fra at det kan være grunnen.... Anonymkode: 5e2d3...e94
Anonym bruker Skrevet 9. november 2017 #19 Skrevet 9. november 2017 Det må jo være en grunn til at du mistenker akkurat dette? Om en mannlig bekjent eller familiemedlem plutselig skulle ta livet av seg ville ikke tanken på pedofili falt meg inn i det hele tatt, virkelig, det er en helt fjern tanke. Siden du mistenker dette har du vel opplevd eller sett noe da, som har fått det til å lure på om denne personen er farlig for barn? Anonymkode: 715aa...7c9
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #20 Skrevet 10. november 2017 På 08.11.2017 den 23.26, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig gjorde han det om han tok livet av seg, friske mennesker gjør ikke det Anonymkode: 715aa...7c9 Jeg er enig i at man ikke kan vite om han slet psykisk. Men det stemmer ellers at en god andel som tar selvmord ikke er psykisk syke, det er andre årsaker bak. Anonymkode: 45a23...7d7
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #21 Skrevet 10. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er enig i at man ikke kan vite om han slet psykisk. Men det stemmer ellers at en god andel som tar selvmord ikke er psykisk syke, det er andre årsaker bak. Anonymkode: 45a23...7d7 Hvilke årsaker kan det være ? Anonymkode: 1ee36...f4f
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #22 Skrevet 10. november 2017 Det går helt fint an å slite psykisk uten at noen vet det. Min ekskjæreste tok livet sitt da han var 22 år gammel. Helt ut av det blå, ingen (familie, venner, kjæreste osv) hadde noen mistanke til at noe var galt. Noen kan jo ta livet sitt av andre årsaker: økonomiske problemer, kjærlighetssorg. Dette kan jo relateres til å være psykisk, men det er mer en situasjon eller en hendelse som fører til akutt suicidalitet. Min mor tok livet sitt - og det var det opplagte psykiske årsaker til. Anonymkode: bb3a8...b71
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #23 Skrevet 10. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvilke årsaker kan det være ? Anonymkode: 1ee36...f4f Situasjonsbetinget, med skam og tap av status (gjerne knyttet til mobbing, skilsmisse, livskriser, spillegjeld, tap av jobb osv, men ikke depresjon eller psykisk sykdom per definisjon) selvmordsforsøk som manipulasjonsforsøk som går galt (ender med døden), aktiv selvdødshjelp (har fått en diagnose som med tiden vil gi lidelse og smertefull død, og vil heller dø enn å lide, gjelder særlig mannlige, eldre leger) og mer... Husker at det da jeg studerte var snakk om fire årsakskategorier, og at bare en av disse er depresjon/ psykisk sykdom, men ca 75% av de som tar eget liv tilhører denne. Anonymkode: 45a23...7d7
Anonym bruker Skrevet 10. november 2017 #24 Skrevet 10. november 2017 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva jeg vet og ikke vet har du ikke peiling på. Jeg tror ikke HI mistenker dette, men at hun vet det sikkert - og at det er eneste forklaringen hun har akkurat nå. Og jeg ser ikke bort fra at det kan være grunnen.... Anonymkode: 5e2d3...e94 Selvsagt har jeg peiling på det. Du vet ikke en dritt, du er en moralløs person som synser i vei om ting som er helt utenfor din rekkevidde. Anonymkode: 18ee1...f1a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå