Gå til innhold

Jeg er så sliten! Orker snart ikke mer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sliten! Jeg orker ingenting, å løfte småting er tungt, nakken er stiv, øynene er slitne og hodet er vondt. Sliter også med å være svimmel. Har vært sliten i flere måneder. Jeg hadde sammenbrudd på jobb forrige uke og satt på do og gråt.

Hva kan jeg gjøre? Sykmelding er uaktuelt, startet I ny jobb for et par måneder siden

Anonymkode: ca036...0e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg deg tidligere om kvelden?

Anonymkode: 0006a...975

Skrevet

Er like sliten uansett om jeg legger meg sent eller tidlig. Sover godt hver natt, nesten litt for godt

Anonymkode: ca036...0e4

Skrevet

Buhu

Anonymkode: 998ed...b98

Skrevet

Gå til lege og få sjekket alle verdiene dine, jern, D-vitamin, B-12, stoffskifte osv.

Spis regelmessig og sunt, drikk nok, og ikke minst sov nok!

Få ting lesset av skuldrene, om det er vaskehjelp, at mannen bidrar mer med ungene, barnevakt til helga eller hva du nå trenger for å lette litt på trykket 

Anonymkode: c089e...fff

Skrevet

Gå til legen uansett, så du kan få tatt standard blodprøver (blodprosent, vitaminer etc.).

Anonymkode: cf6e6...05d

Skrevet

Mine tips, som har hjulpet meg bli mindre sliten / orke mer:

• Legg deg når du er trøtt, men stå opp til samme tid hver dag. Ikke sov på dagtid.
  • Reduser/kutt ut melk (mange er melkeintolerante)
  • Reduser/kutt ut å korn (gluten irriterer magen i for stor mengde)
  • Spis minst en diger salat hver dag
  • Null sukker og salt. Ikke ha søtsaker i hjemmet. Sukker ødelegger hormonbalansen i kroppen og gjør det vanskelig å fokusere.
  • Skaff en spinningsykkel eller lignende og sett den i stua. Sitt på den i en time hver kveld og trå litt mens du ser på TV etc. Dette setter i gang blodsirkulasjonen i kroppen og gjør at man sover bedre hvis man har en tendens til å "stivne" da (min rygg er sånn, men hvis jeg gjør dette er det intet probem)
  • Ta en gastroskopi/caleoskopi for å sjekke at det ikke er noe annet trøbbel med mage-/tarm. Irritasjoner kan skyldes feil kosthold, men sår etc. må behandles.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Mine tips, som har hjulpet meg bli mindre sliten / orke mer:

• Legg deg når du er trøtt, men stå opp til samme tid hver dag. Ikke sov på dagtid.
  • Reduser/kutt ut melk (mange er melkeintolerante)
  • Reduser/kutt ut å korn (gluten irriterer magen i for stor mengde)
  • Spis minst en diger salat hver dag
  • Null sukker og salt. Ikke ha søtsaker i hjemmet. Sukker ødelegger hormonbalansen i kroppen og gjør det vanskelig å fokusere.
  • Skaff en spinningsykkel eller lignende og sett den i stua. Sitt på den i en time hver kveld og trå litt mens du ser på TV etc. Dette setter i gang blodsirkulasjonen i kroppen og gjør at man sover bedre hvis man har en tendens til å "stivne" da (min rygg er sånn, men hvis jeg gjør dette er det intet probem)
  • Ta en gastroskopi/caleoskopi for å sjekke at det ikke er noe annet trøbbel med mage-/tarm. Irritasjoner kan skyldes feil kosthold, men sår etc. må behandles.

Er det forferdelig å ta en gastroskopi?

Anonymkode: 283e6...5dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...