Gå til innhold

Bytte ut godteposen med heliumballong?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minste blir straks 5 år, og skal selvsagt feires. Tror dere jeg blir tidenes kjipeste mamma hvis jeg bytter ut godteposene med heliumballonger? Jeg tenker at ungene er såpass sukkerhøye etter en bursdag likevel at de knapt merker forskjell, og ballonger er jo gøy! Ihvertfall heliumballonger. Hva tror dere?

Anonymkode: 51225...272

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du blir en kjip mamma.

Barn blir ikke høye av sukker. Det er bare en myte. Baonger med eller uten helium er ikke morsomt. Det er bare søppel med ekstrem sløsing med helium.

Anonymkode: be708...be4

Skrevet

Ungene er høye pga bursdagen, ikke pga sukkeret.  Dette er bevist gang på gang. Og heliumballonger er ufattelig sløsing med en svært begrenset naturressurs som trengs til viktig medisinsk utstyr 

Anonymkode: fbae9...7e8

Skrevet

Vi har gjort det, faktisk i 5-årsdag også. Pyntet med masse forskjellige heliumballonger, (ala slike en kan kjøpe på 17-mai, ikke vanlige ballonger), og lot hvert barn velge seg en når de ble hentet. Var skikkelig stas det.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, du blir en kjip mamma.

Barn blir ikke høye av sukker. Det er bare en myte. Baonger med eller uten helium er ikke morsomt. Det er bare søppel med ekstrem sløsing med helium.

Hmm, javel.

Jeg hadde blitt glad for en heliumballong. Godteri får de jo «hele tiden.»

HI

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Minste blir straks 5 år, og skal selvsagt feires. Tror dere jeg blir tidenes kjipeste mamma hvis jeg bytter ut godteposene med heliumballonger? Jeg tenker at ungene er såpass sukkerhøye etter en bursdag likevel at de knapt merker forskjell, og ballonger er jo gøy! Ihvertfall heliumballonger. Hva tror dere?

Ja du er kjipt. Les deg opp. Man blir ikke høy av sukker. Myte. Les også om heliumballonger.

Anonymkode: 2c57e...9b9

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja du er kjipt. Les deg opp. Man blir ikke høy av sukker. Myte. Les også om heliumballonger.

Men jeg er enig at barn syns det er gøy med ballong

Skrevet

Vi har aldri gitt med godteposer når de skal hjem, vi har heller hatt godteri på bordet. Skjønner ikke hvorfor de skal få med seg godteri hjem når de allerede har stappet seg fulle med kaker og div, bare tull. 

Bare en av ungene har etterspurt pose, men godtok at det ikke var uten problemer.

Anonymkode: 6a873...b86

Skrevet

Barn synes heliumballong er gøy, men vi voksne vet bedre. Helium er en naturressurs som vi bruker opp, jeg er veldig imot å bruke det annet enn til medisinsk bruk.

Ballonger som flakser opp i lufta ender ofte med dyreplageri, enten på fugl eller fisk om den lander i sjøen.

Anonymkode: 9a0ce...c68

Skrevet

https://nanojulie.wordpress.com/2014/03/12/leonora-skal-ikke-fa-ballong/

Dette, pluss at det fører til masse plast rundt om i naturen. He-ballonger er en skikkelig uting. Kan sikkert droppe godteposen, men finn på noe annet enn He-ballong. Jeg hadde overhodet ikke satt pris på at mitt barn hadde fått en slik. Mulig at femåringen hadde kommet med en skyllebøtte om at de syke barna på sykehuset trenger det som er inni ballongen også...

Anonymkode: 66c53...673

Skrevet

Jøss, jeg ante virkelig ikke at det var mangel på helium, og at heliumballonger var et stort problem. Hvor har jeg vært, liksom...? 

Greit nok, jeg skrev sukkerhøye i hovedinnlegget, og jeg vet at dette med å bli høy på sukker er en myte. Poenget var at barna er såpass gira fra før, og når de likevel kommer fra en bursdag full av kaker, saft og godteri, trenger de da virkelig enda mere godteri?

Alle vet at sukker ikke er bra, og jeg ønsker å begrense det. Teit av meg. 🙄

HI

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jøss, jeg ante virkelig ikke at det var mangel på helium, og at heliumballonger var et stort problem. Hvor har jeg vært, liksom...? 

Greit nok, jeg skrev sukkerhøye i hovedinnlegget, og jeg vet at dette med å bli høy på sukker er en myte. Poenget var at barna er såpass gira fra før, og når de likevel kommer fra en bursdag full av kaker, saft og godteri, trenger de da virkelig enda mere godteri?

HI

Får de ikke brus? 😳😱

neida;)

Anonymkode: 15a53...103

Skrevet

Vi  hadde nettopp 5 årsdag, og høydepunktet var fisking av godteposer. Mye mulig at det hadde vært gøy med noe annet (de fikk ballonger, med bare luft i, i tillegg), men i den alderen sitter de ikke så lenge ved kakebordet uansett, så jeg ser virkelig ikke hvilken skade en liten snopepose kan gjøre.

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Haha, takler ikke så godt at folk er uenig med deg du ;)

Anonymkode: 9a0ce...c68

Skrevet

ser ikke problemet med litt godt av og til

Skrevet

Men, trenger de gå fra bursdag m noe som helst da? Vi skal også ha 5-års bursdag snart og høydepunktet for bursdagsbarnet er fisking av pose fra den "skumle kjelleren" vår. De får en pastilleske oppi, trenger ikke mer. Er selve aktiviteten som er stas. Eldste vil ha skattejakt rundt omkring i huset. 

Anonymkode: eca6d...d34

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men, trenger de gå fra bursdag m noe som helst da? Vi skal også ha 5-års bursdag snart og høydepunktet for bursdagsbarnet er fisking av pose fra den "skumle kjelleren" vår. De får en pastilleske oppi, trenger ikke mer. Er selve aktiviteten som er stas. Eldste vil ha skattejakt rundt omkring i huset. 

🤔🤔🤔

pastilleske er ikke godteri da eller? Føler dette innlegget er bittelitt selvmotsigende...

Anonymkode: 020e9...c54

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🤔🤔🤔

pastilleske er ikke godteri da eller? Føler dette innlegget er bittelitt selvmotsigende...

Jo det er det, men det er ikke store mengder godteri. En eske med "gomp" veier ikke mange gram. Det blir sukker omtrent som i et glass eplejuice.

Skrevet

Ha godtepose, men legg oppi andre ting - klistremerker, viskelær, små figurer tilpasset alder og interesse. Det har vi fått i noen bursdager, og det har vært stor stas 😊

Skrevet

Om du ikke vil gi godtepose, hva med såpebobler? Heller det enn helium-ballong.

Anonymkode: 8c5ca...0d2

Skrevet

Hvorfor GI noe i det hele tatt? Gir du ikke mat, kaker og drikke? Det er en bursdag, ikke en bytte-gave-dag.

Anonymkode: ee608...bc8

Skrevet

Min erfaring er (og jeg har 4 barn og har hatt endel barneselskaper) at barna i den alderen knapt nok rører maten, de har ikke tid til å sitte å spise, vil heller leke. Tror ikke de blir særlig høye av 3 skjeer med kake, 2 skjeer med gele og et halvt glass brus/saft. Så er nok ikke så skadelig med godteposer. Men det er høydepunktet i barneselskaper, så tror nok de fleste barna kommer til å spør etter godteposer. Trenger ikke være så mye oppi, vet du😊

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

🤔🤔🤔

Poenget mitt var vel at om man synes det har blitt nok sukker og er imot godteriposer/ pastillesker så trenger ikke gjestene gå hjem med noe. Deler også erfaringen med at det ikke blir så voldsomme mengder kaker og søte saker konsumert for de under 6-7 år da de er opptatt av lek og herjing. 

Skrevet

Vi har laget popcorn med popcornmaskin noen ganger. Da står de i kø og får fylle hvert sitt beger. Stor stas. 

Skrevet
10 minutter siden, Leverpostei skrev:

Vi har laget popcorn med popcornmaskin noen ganger. Da står de i kø og får fylle hvert sitt beger. Stor stas. 

Det var faktisk en kjempeidé! Takk!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...