Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #1 Skrevet 7. november 2017 Jeg funderer på om "Je suis Charlie" kampanjen i etterkant et slikt angrep på ytringsfriheten, kanskje ikke ville skjedd, om dette terror attakket hadde skjedd i dag. At fokuset til folk, at det politiske klima har endret seg, de 2-3 siste årene. At det kanskje i dag er mer nyansert, at en ville hatt mer fokus på årsak, og forståelse, enn på ren fordømnelse. Jeg vet ikke, bare en følelse av endring i opinionen. Noen som vet noe om dette, eller har tanker om dette? Er jeg helt på viddene? Anonymkode: 93629...60a
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #2 Skrevet 7. november 2017 Jeg tror du er på viddene, og at det politiske klimaet svinger i stikk motsatt retning av det du beskriver. Dessverre, på sett og vis, selv om det selvfølgelig ikke utelukker å unisont fordømme angrep som det på Charlie Hebdo. Anonymkode: 7f497...a5e
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #3 Skrevet 7. november 2017 Jeg har drevet å googlet -Je suis Charlie 2017- De første hittene på Google støttet mitt syn, så det er nok ikke helt på viddene. Siden det var nøytralt søk. Fant mye intresssnt lesning. Var mye engelske greier. https://www.google.no/amp/s/www.bbc.com/news/amp/blogs-trending-35108339 er en god artikkel, i alle fall med første øyenkast. Jeg forstår ikke helt hva du mener, med at det politiske klimaet svinger andre veien? I januar 2015 sa «alle»: «Je suis Charlie». Det kan da ikke svinge til at enda flere enn «alle» viser støtte om ytringsfriheten. Da var det en selvfølge. Spørsmålet var jo om det er blitt slik at ikke lenger ser «alle» på det som en selvfølge, eller som viktig? Anonymkode: 93629...60a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå