Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #1 Skrevet 7. november 2017 Er snakk om en liten en Anonymkode: adfb8...699
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #2 Skrevet 7. november 2017 Hvis jeg MÅ si noe som er slitsom er det kanskje det at man alltid må gå hjem etter skole og jobb og lufte den- altså alltid ha en plan så noen i familien har ansvaret for det. Men det går egentlig ganske greit i vår familie, pluss at jeg kan ha den med på jobb i verste fall, så alt i alt syns jeg ikke det NOE slitsomt med hund, overhodet. ALT er kos og gøy og lykke. Selv turene syns jeg er balsam for sjelen, det gjør meg ingenting at jeg må ut selv i det verste uværet (og da vil hunden uansett bare så vidt utenfor døra for å tisse, før den vender tvert om og vil inn igjen). Ellers er det kos og ikke slit å: gi den mat og vann, å leke med den, å oppdra den, å ha den med i bilen, å trene den. Og så er det vidunderlig med den søte lille ulldotten som DIGGER morgener og hopper og spretter av glede, som ELSKER deg og lager ville jubelscener når du kommer fra jobb, som bare vil kose, ...og tulle og tøyse dagen lang. Anonymkode: 92f39...ad1
Kira Skrevet 7. november 2017 #3 Skrevet 7. november 2017 Alle hårene på gulvet. I de verste periodene støvsuger jeg hver dag, og det kan se like ille ut noen timer senere
sug lut Skrevet 7. november 2017 #4 Skrevet 7. november 2017 At du aldri kan tenke at den klarer seg selv, den forblir som en toåring hele livet og må ha sine tre-fire turer, måltider, stimulering uansett om du har influensa, brukket bein og hodet i fatle mens du samtidig sjonglerer jobb og unger og hus og alt.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #5 Skrevet 7. november 2017 Det jeg syntes var vært mest slitsomt er to ting: Sykdom. Du må ta avgjørelsen om avliving/ikke avliving. Behandling. Osv. ANDRE HUNDER: jeg synes det mest slitsomme var andre hunder. Og andre hunder eiere. "Kan de hilse?". Nei, hunder i bånd skal aldri hilse. Aldri. Ikke plage meg. Bare fordi vi begge har hunder betyr det ikke at du skal presse din samkjønnsaggressive og asosiale kjører på meg og min hund. Og plis. Ikke slipp løs bikkja di når du ikke har kontroll på den; hunden min veier 6 kilo og kan dø når schæferen din biter rundt halsen hans. Anonymkode: 0a5ca...8c8
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #6 Skrevet 7. november 2017 Hundehår, bøss og møkk den drar med seg inn, at den nå dusjes/vaskes etter tur når det er vått drittvær. At den må ha minst en lang og en kort tur hver dag uansett hvordan du føler deg og ellers har av planer At du aldri på impuls kan jobbe sent, dra på helgetur o.l uten å skaffe pass til hunden Anonymkode: f8fe2...c01
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #7 Skrevet 7. november 2017 Pels overalt... tom. I stekeovnen har jeg funnet pels 🙈 bæsj på plenen (det som man ikke får opp i posen), og at man ikke kan finne på noe uten å tenke på hunden (hvem skal passe, hvor lenge kan man være borte) Det verste er valget om avlivning... Anonymkode: 15bb6...e84
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #8 Skrevet 7. november 2017 Hund er kos verdens gladeste vesener <3 Jeg har to små, en pomchi og en ren pomme. Krever lite, er rolige inne, bjeffer så å si ikke. Røyter ca en gang i året som kan være slitsomt, men det er bare noen uker så ser alt glemt til neste år Om man børster dem mye i denne tiden er det lite å finne rundt om. Familien består av 4 (snart 5) barn, to voksne og to småhunder. Hundene gjør ikke arbeidet mer slitsomt med hus og familie og alt det fører med seg, de er en berikelse jeg ikke ville vært foruten. Ikke trenger di tur heller. Om det regner vil ingen ut og de kan holde seg hele dagen. Enkle og lette småhunder som blir fort husrene og tilpassningsdyktige. Selv om de kan være alene en hel arbeidsdag er det sjelden de er det, da unger kommer fra skolen og de stort sett er med over alt Lydige og greie. Enig i det en over her skriver om andre hunde eiere som autumatisk tar kontakt fordi du har hund med deg, hunder i bånn skal aldri hilse! Ville aldri vært foruten og ungene har stor glede av dem i det daglige, skikkelige kosebamser uten grums Anonymkode: 65cd1...bc6
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #9 Skrevet 7. november 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke trenger di tur heller. Anonymkode: 65cd1...bc6 Eh..., du mener det ja!?! Anonymkode: 66289...440
Admin Skrevet 7. november 2017 #10 Skrevet 7. november 2017 At selv med 20 minus MÅ man faktisk ut på en duganes tur, og orker man ikke for lang tur må man fortsatt ut også må man aktiviserer bikkja inne etterpå uansett!
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #11 Skrevet 7. november 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eh..., du mener det ja!?! Anonymkode: 66289...440 Nå er det ikke jeg som nødvendigvis mener det da, men bikkja selv. Og nei, de er like harmoniske enten de har vært på tur eller ei. De har hagen om de vil være ute! Anonymkode: 65cd1...bc6
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #12 Skrevet 7. november 2017 8 minutter siden, Ann Christin skrev: At selv med 20 minus MÅ man faktisk ut på en duganes tur, og orker man ikke for lang tur må man fortsatt ut også må man aktiviserer bikkja inne etterpå uansett! En stakkar chihuahua fryser rompa av seg i 20 minus, så man MÅ faktsi ikke det. Det hadde vært dyremishandling. Anonymkode: 65cd1...bc6
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #13 Skrevet 7. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: En stakkar chihuahua fryser rompa av seg i 20 minus, så man MÅ faktsi ikke det. Det hadde vært dyremishandling. Anonymkode: 65cd1...bc6 😂🤦🏻♀️🙈 Du har vel hunden i veske også, eller?! De har jo så små ben og blir slitne, stakkars Anonymkode: 6dde6...0f0
Admin Skrevet 7. november 2017 #14 Skrevet 7. november 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: En stakkar chihuahua fryser rompa av seg i 20 minus, så man MÅ faktsi ikke det. Det hadde vært dyremishandling. Anonymkode: 65cd1...bc6 Da må man jo kle på hunden om den fryser, den må jo få lov til å gå på do. Kjenner flere småhunder som er ute på vintern jeg, potesokker og dekken så funker det fint det
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #15 Skrevet 7. november 2017 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: En stakkar chihuahua fryser rompa av seg i 20 minus, så man MÅ faktsi ikke det. Det hadde vært dyremishandling. Anonymkode: 65cd1...bc6 https://www.tanum.no/_hobby-og-fritid/handarbeid/hundestrikk-randi-lauvrak-9788282059909?LGWCODE=9788282059909;127265;5859&gclid=CjwKCAiA0IXQBRA2EiwAMODil2-SHN49JisvGz4GQ7gio7xfXXA4HEuTZ19z1ZLFbMJDc83_-aJzBBoCpo8QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Anonymkode: f8fe2...c01
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #16 Skrevet 7. november 2017 4 minutter siden, Ann Christin skrev: Da må man jo kle på hunden om den fryser, den må jo få lov til å gå på do. Kjenner flere småhunder som er ute på vintern jeg, potesokker og dekken så funker det fint det Hun mente sikkert at den ikke måtte ha en DUGANDES tur, men at det holder med en liten runde for den mest nødvendige tiss/bæsj/snusingen Anonymkode: 92f39...ad1
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #17 Skrevet 7. november 2017 Kan aldri gjøre noe spontant. Alltid dårlig samvittighet av å gjøre aktiviteter hunden ikke kan være med på. Og at den bjeffer over lyder. Gå tur i all slags vær. Ja the list goes on. Anonymkode: a7bc3...703
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #18 Skrevet 7. november 2017 Å ha valp er et helvete. Mye tiss og bæsj inne i huset, mye trening, mye oppmerksomhet osv. Er som å ha en baby. Våken om natten er den også! Du må ut å gå tur flere ganger for dagen, og når du får valp må noen være hjemme med den de første par ukene. En ny hund skal IKKE være alene 7-8-9 timer for seg selv. Anonymkode: 7c86b...f2a
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #19 Skrevet 7. november 2017 Den forbanna røytinga!!! :-( må støvsuge flere ganger til dagen, snur deg 360gr så er det helt likt!! Men ellers er det veldig kos :-) har også liten hund (chihuahua) Anonymkode: 4a6a0...e05
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #20 Skrevet 7. november 2017 Hadde hund i 12 år. Aldri mer. Sykt mye jobb. Anonymkode: fb5ee...483
Superdolly Skrevet 7. november 2017 #21 Skrevet 7. november 2017 Det mest slitsomme er at jeg blir stilt til ansvar for absolutt alt galt som en eller annen hundeeier en eller annen gang har gjort. For eksempel: -Noen hundeeiere driter i båndtvangen. -Noen hundeeiere gidder ikke å plukke opp etter hunden sin (eller de plukker opp, men lar posen ligge igjen). -Noen hundeeiere slipper bikkja løs på alt og alle som rører seg, for "den er så snill" og "den vil jo bare hilse". Og så kommer jeg ruslende, med bikkja i bånd og en hundepose i den andre hånden og får hele kjefteskura av oppsamlet frustrasjon. Og bare for å ha sagt det: Jeg synes det finnes mange håpløse hundeeiere der ute, helt uten kontroll over bikkja og helt uten hensyn til omverdenen. Men jeg er ikke sånn, og jeg synes det er slitsomt å måtte ta imot kjeften på vegne av disse.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #22 Skrevet 7. november 2017 Få røytefri hund. Det er digg! Anonymkode: 7c86b...f2a
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #23 Skrevet 7. november 2017 Enda et vesen som krever noe av deg.. blir som et ekstra barn å ta seg av og ha dårlig samvittighet ovenfor.. jeg burde nok absolutt ikke hatt hund på dette stadiet i livet mitt. Men nå elsker ungene hunden så den får bli og jeg tar meg av det som kreves av kos, tur, rengjøring, stimuli osv. Jeg er jo glad i den og den elsker meg og viker ikke fra meg et sekund.. Men hadde jeg kunne valgt fritt uten å såre noen så hadde jeg gitt den bort til noen som virkelig ønsker seg hund.. Hunden ble forresten anskaffet av min eks som en dag forlot både kone, barn og hund.. Anonymkode: 975e3...023
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå