Gå til innhold

Overgangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått overgangsstønad så lenge som jeg kan. Vet noen om jeg kan få lenger, hvis jeg begynner å studere?

Anonymkode: 55da3...116

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva i hule heite har du gjort mens du har fått overgangsstønad da?

Tviler på at du kan få det, men står sikkert noe på NAV sine sider.

Anonymkode: a45a4...0c5

Skrevet

Håper ikke det

Anonymkode: ea68b...284

Skrevet

Det kommer nok an på om du har en utdanning fra før eller ikke. 

Anonymkode: 390fb...a78

Skrevet

Håper ikke det

Anonymkode: 0ad29...317

Skrevet

Hva har du brukt disse tre årene til da? Trodde man måtte være i tiltak for å få dette.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva i hule heite har du gjort mens du har fått overgangsstønad da?

Tviler på at du kan få det, men står sikkert noe på NAV sine sider.

Anonymkode: a45a4...0c5

?? Jeg har fått overgangsstønad fordi jeg hadde kun en 60% stilling. Også har jeg vært hjemme i mammapermisjon?! Måtte si opp jobben pga en sjef som ikke kunne/ville tilrettelegge for meg, da jeg ikke kunne fortsette å jobbe pga arbeidstiden/barnehage. Jeg har så lyst å begynne å jobbe, og søker på så og si alt jeg kommer over av jobber. Jeg har ikke studiekompetanse og tror det kan hjelpe å få det. Derfor jeg spør. Visste at jeg kom til å bli dømt opp og ned her. Men tik sjangsen, da jeg håper det var noen oppegående kvinnfolk her.

Skrevet
Akkurat nå, Pæddan skrev:

Hva har du brukt disse tre årene til da? Trodde man måtte være i tiltak for å få dette.

Jeg har nettopp svart en annen her. Jeg har vært i jobb, 60% stilling. Og i mammaperm med barn nr 2. Har lyst på jobb, men ser ut som det er vanskelig uten skole. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

?? Jeg har fått overgangsstønad fordi jeg hadde kun en 60% stilling. Også har jeg vært hjemme i mammapermisjon?! Måtte si opp jobben pga en sjef som ikke kunne/ville tilrettelegge for meg, da jeg ikke kunne fortsette å jobbe pga arbeidstiden/barnehage. Jeg har så lyst å begynne å jobbe, og søker på så og si alt jeg kommer over av jobber. Jeg har ikke studiekompetanse og tror det kan hjelpe å få det. Derfor jeg spør. Visste at jeg kom til å bli dømt opp og ned her. Men tik sjangsen, da jeg håper det var noen oppegående kvinnfolk her.

Hadde du skrevet dette i hovedinnlegget, så hadde du fått andre svar vettu. Lønner seg å skrive all info med en gang. :)

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det kommer nok an på om du har en utdanning fra før eller ikke. 

Anonymkode: 390fb...a78

Jeg har kun en utdanning (halvårig) fra en fagskole. Håper å kunne få ta studiekompetanse, så jeg har flere muligheter.

Skrevet
1 minutt siden, Pæddan skrev:

Hadde du skrevet dette i hovedinnlegget, så hadde du fått andre svar vettu. Lønner seg å skrive all info med en gang. :)

Ja, ser den 😊 Men syns det er trist at folk dømmer uten å vite 😅 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ja, ser den 😊 Men syns det er trist at folk dømmer uten å vite 😅 

Men om du kontakter NAV, så er det mulig du kan gå inn under AAP og få en utdannelse som gjør at du stiller sikrere i jobbmarkedet. 

Skrevet

Men om du kontakter NAV, så er det mulig du kan gå inn under AAP og få en utdannelse som gjør at du stiller sikrere i jobbmarkedet. 

AAP er vel for de som er syke

Anonymkode: 0ad29...317

Skrevet

Det skal jeg sjekke ut, takk for svar 😊 Jeg blir gal av å ikke ha noe å gjøre 😅

Skrevet
2 minutter siden, Pæddan skrev:

https://www.nav.no/no/Person/Arbeid/Sykmeldt%2C+arbeidsavklaringspenger+og+yrkesskade/arbeidsavklaringspenger-aap#chapter-1

Står endel her, og mulig du kommer inn under dette? Nå jobber ikke jeg på NAV, men fikk omskolering som det så fint het på 90 /2000 tallet.

Takk🙂 Men kan man få det selvom man ikke er syk? Jeg skal uansett snakke med nav 😊

Skrevet

Den gangen så fikk man det. Var flere i klassen min som bare var lei yrket sitt, eller so ikke ahdde utdannelse i det hele tatt. Siden du ikke har utdannelse , så faller du kanskje under voksenopplæring? Mulighetene er mange og regner med at NAV i dag vil ha folk ut i arbeidet og vekk fra deres ytelser på sikt?

Skrevet
21 minutter siden, Pæddan skrev:

Den gangen så fikk man det. Var flere i klassen min som bare var lei yrket sitt, eller so ikke ahdde utdannelse i det hele tatt. Siden du ikke har utdannelse , så faller du kanskje under voksenopplæring? Mulighetene er mange og regner med at NAV i dag vil ha folk ut i arbeidet og vekk fra deres ytelser på sikt?

Ja, satser på det 👍🏽 tusen takk for hjelp 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...