Gå til innhold

Kan hvem som helst styre dødsboet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg mistet moren nylig. Hun hadde samboer. Er allerede nå konflikter, og skulle gjerne hatt noen andre til å styre boet. Ikke advokat, for hum har dårlig råd. Og orker ikke alle konfliktene med samboeren til moren. Kan hvem som helst gjøre det? Et søskensbarn eller noen andre som er nær?

Anonymkode: 2aa7e...0c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det konflikter må hun kreve offentlig skifte, og betale for det med boets midler 

Anonymkode: c5716...b36

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det konflikter må hun kreve offentlig skifte, og betale for det med boets midler 

Anonymkode: c5716...b36

 

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Er det konflikter må hun kreve offentlig skifte, og betale for det med boets midler 

Anonymkode: c5716...b36

Hun vil ordne det privat.

Anonymkode: 2aa7e...0c0

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

Hun vil ordne det privat.

Anonymkode: 2aa7e...0c0

Det fungerer ikke å ordne det privat hvis det ikke er enighet om boet.

Anonymkode: 57789...c7c

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det fungerer ikke å ordne det privat hvis det ikke er enighet om boet.

Anonymkode: 57789...c7c

Spørsmålet er om noen andre enn familien kan styre boet ved privat skifte.

Anonymkode: 2aa7e...0c0

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmålet er om noen andre enn familien kan styre boet ved privat skifte.

Anonymkode: 2aa7e...0c0

Så lenge alle arvingene er enige om hvem som skal styre booppgjøret kan "hvem som helst" gjøre det, men det er ganske mye jobb og mye å sette seg inn i.

Anonymkode: 57789...c7c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så lenge alle arvingene er enige om hvem som skal styre booppgjøret kan "hvem som helst" gjøre det, men det er ganske mye jobb og mye å sette seg inn i.

Anonymkode: 57789...c7c

Takk for svar :)

Anonymkode: 2aa7e...0c0

Skrevet

Det er de rettmessige arvingene som bestemmer hvem som skal være bobestyrer. Samboeren har da ingenting han skulle si. 

Anonymkode: 9ed37...eaf

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er de rettmessige arvingene som bestemmer hvem som skal være bobestyrer. Samboeren har da ingenting han skulle si. 

Anonymkode: 9ed37...eaf

Det kan jo hende han er arving på grunn av testamente eller annet. I tillegg har de bodd lenge sammen. Da er det ikke oppkalt hvilke ting som tilhører ham og hva som går inn i boet. Han har mistet samboeren sin gjennom mange år og har sikkert også behov for å beholde ting med afeksjonsverdi. Det er ingen selvfølge h en som eier hva.

Anonymkode: 57789...c7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...