Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #1 Skrevet 7. november 2017 En venninne av meg mistet moren nylig. Hun hadde samboer. Er allerede nå konflikter, og skulle gjerne hatt noen andre til å styre boet. Ikke advokat, for hum har dårlig råd. Og orker ikke alle konfliktene med samboeren til moren. Kan hvem som helst gjøre det? Et søskensbarn eller noen andre som er nær? Anonymkode: 2aa7e...0c0
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #2 Skrevet 7. november 2017 Er det konflikter må hun kreve offentlig skifte, og betale for det med boets midler Anonymkode: c5716...b36
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #3 Skrevet 7. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er det konflikter må hun kreve offentlig skifte, og betale for det med boets midler Anonymkode: c5716...b36 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er det konflikter må hun kreve offentlig skifte, og betale for det med boets midler Anonymkode: c5716...b36 Hun vil ordne det privat. Anonymkode: 2aa7e...0c0
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #4 Skrevet 7. november 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun vil ordne det privat. Anonymkode: 2aa7e...0c0 Det fungerer ikke å ordne det privat hvis det ikke er enighet om boet. Anonymkode: 57789...c7c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #5 Skrevet 7. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det fungerer ikke å ordne det privat hvis det ikke er enighet om boet. Anonymkode: 57789...c7c Spørsmålet er om noen andre enn familien kan styre boet ved privat skifte. Anonymkode: 2aa7e...0c0
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #6 Skrevet 7. november 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Spørsmålet er om noen andre enn familien kan styre boet ved privat skifte. Anonymkode: 2aa7e...0c0 Så lenge alle arvingene er enige om hvem som skal styre booppgjøret kan "hvem som helst" gjøre det, men det er ganske mye jobb og mye å sette seg inn i. Anonymkode: 57789...c7c
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #7 Skrevet 7. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så lenge alle arvingene er enige om hvem som skal styre booppgjøret kan "hvem som helst" gjøre det, men det er ganske mye jobb og mye å sette seg inn i. Anonymkode: 57789...c7c Takk for svar Anonymkode: 2aa7e...0c0
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #8 Skrevet 7. november 2017 Det er de rettmessige arvingene som bestemmer hvem som skal være bobestyrer. Samboeren har da ingenting han skulle si. Anonymkode: 9ed37...eaf
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #9 Skrevet 7. november 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er de rettmessige arvingene som bestemmer hvem som skal være bobestyrer. Samboeren har da ingenting han skulle si. Anonymkode: 9ed37...eaf Det kan jo hende han er arving på grunn av testamente eller annet. I tillegg har de bodd lenge sammen. Da er det ikke oppkalt hvilke ting som tilhører ham og hva som går inn i boet. Han har mistet samboeren sin gjennom mange år og har sikkert også behov for å beholde ting med afeksjonsverdi. Det er ingen selvfølge h en som eier hva. Anonymkode: 57789...c7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå