Gå til innhold

Noen som har studert på NKI her?🤓

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å studere på nett, men usikker på om jeg burde🤔

Hva studerte dere? Og fikk dere jobb etter endt studie? Fikk dere støtte av Lånekassen?

Anonymkode: 01b08...df3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tok helse og sosialfag på OPK, og Ambulansefag via NKI. Hadde "gammel" utdannelse (nou:76-2) og måtte egentlig bare ha eksamen i studieretningsfagene så jeg kunne ta fagbrev og komme meg inn på høyskolen. Hadde jobbet i tjenesten et par år allerede, og jobber der fortsatt 12år senere. Dette var eneste mulighet siden jeg jobbet 100% :) Første delen (helse og sosialfag) fikk jeg støtte av lånekassen, og en hvis prosent ble gjort om til stipend pr. eksamen jeg fullførte. 
-Det krever litt disiplin å ta nettstudie. Anbefaler å sette av fast studietid hver dag, som du ikke rokker ved :) 

Anonymkode: 05402...92d

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tok helse og sosialfag på OPK, og Ambulansefag via NKI. Hadde "gammel" utdannelse (nou:76-2) og måtte egentlig bare ha eksamen i studieretningsfagene så jeg kunne ta fagbrev og komme meg inn på høyskolen. Hadde jobbet i tjenesten et par år allerede, og jobber der fortsatt 12år senere. Dette var eneste mulighet siden jeg jobbet 100% :) Første delen (helse og sosialfag) fikk jeg støtte av lånekassen, og en hvis prosent ble gjort om til stipend pr. eksamen jeg fullførte. 
-Det krever litt disiplin å ta nettstudie. Anbefaler å sette av fast studietid hver dag, som du ikke rokker ved :) 

👍🏼😃 

Jeg har jobbet med litt forskjellig, og har bare generell studiekompetanse fra før. Litt usikker på hvor jeg skal sikte meg inn, men tenker helse/barn😊

Har også et barn på 1 år, så må absolutt være disiplinert ja.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

👍🏼😃 

Jeg har jobbet med litt forskjellig, og har bare generell studiekompetanse fra før. Litt usikker på hvor jeg skal sikte meg inn, men tenker helse/barn😊

Har også et barn på 1 år, så må absolutt være disiplinert ja.

Sitter nå med en på 5år og en på 3uker mens jeg titter på videreutdanning. Det er et to årig deltidsstudie via HIL, men kjenner at jeg ikke gleder meg max mtp småbarn og hverdagsliv ;) Venter til yngste er i gang i bhg, og så tar jeg 50%permisjon etter barselperm første året...og håper at det går :P 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...