Gå til innhold

Det lukter gjær av hodebunnen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og jeg vet ikke hvordan jeg skal bli kvitt det. Bruker Head and Shoulders og Fungoral, uten at det har fikset problemet. Noen som har råd? 

Anonymkode: 1614f...49e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brødhue! Ta deg en bolle. Unnskyld, jeg måtte bare. Håper du får bedre råd av andre.

Anonymkode: 1f542...cbd

Skrevet

Åssen klarer du å lukte din egen hodebunn? 

Anonymkode: 71494...2e2

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Åssen klarer du å lukte din egen hodebunn? 

Anonymkode: 71494...2e2

Nesen er ganske nærme

Skrevet

Det går vel ikke an å lukte sin egen hodebunn??

Den som har fortalt deg at du lukter gjær bør kanskje sjekke luktesansen sin 😅 

Anonymkode: 18296...cc7

Skrevet

Men hvorfor bruker du fungoral? Har du fått påvist sopp eller eksem? Den som sier du lukter gjær, har sikkert luktet på håret ditt, head & shoulders og fungoral gir ikke god lukt....

Kjøp deg heller en normal dame shampo, de lukter godt. :)

Anonymkode: f8203...d55

Skrevet

Er det så uvanlig å kunne lukte sin egen hodebunn altså? Når det har gått 2-3 dager uten vask så kjenner jeg det lukter 'skitten hodebunn' av meg selv i hvert fall...

Jeg har dessverre ingen gode tips til deg, HI. Det høres jo ut som sopp, men da burde Fungoral virket.

Anonymkode: 3ec7e...fe6

Skrevet

Min datter får vondt lukt av hodebunnen om hun ikke føler det helt tørt når hun har vasket håret. Om hun f.eks legger seg med vått hår,  blir det raskt vond lukt av det.  Evt bør du vaske det oftere, jeg vasker håret minimum annenhver dag.. 

Anonymkode: 3edb3...828

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Min datter får vondt lukt av hodebunnen om hun ikke føler det helt tørt når hun har vasket håret. Om hun f.eks legger seg med vått hår,  blir det raskt vond lukt av det.  Evt bør du vaske det oftere, jeg vasker håret minimum annenhver dag.. 

Føler = føner 

Skrevet

Har du vært hos legen? Han/hun kan ta hudprøve og gi deg råd deretter...

Skrevet

Jeg har samme problem ! Prøvd 20 forskjellig sjampoer. Hjelper litt å føne håret, men ikke nok. Jeg skal spørre hudlegen neste gang om jeg kan få ta en bakterieprøve. Ekkelt og irriternde 

Anonymkode: 62faf...65c

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nesen er ganske nærme

Hvis du har oppstoppernese, kanskje..

Anonymkode: aae21...498

Skrevet

Det er noen som faktisk bare lukter sånn! Mannen min er skinna, har 2mm kort hår eller noe, og lukter noen ganger "boller". Gjør ikke meg noe. Han har helt frisk og sunn hodebunn (oo, det rimte!)

Skrevet

Syns også det er verre når jeg spiser dårlig mat HI. Sukker og drittmat. Kanskje vi gjærer 

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Syns også det er verre når jeg spiser dårlig mat HI. Sukker og drittmat. Kanskje vi gjærer 

Jeg tror faktisk det, at vi gjærer :( Har spist mye sukker i det siste, og nå er det ekstra ille. Noen ganger lukter det gjær på fingertuppene også, ved neglen liksom. Huff. 

Hi

Skrevet

Jeg ville prøvd melkesyrebakterier. 

Anonymkode: 8d0e1...0dd

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville prøvd melkesyrebakterier. 

Anonymkode: 8d0e1...0dd

Takk for tips, men hvorfor det? 

Hi

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips, men hvorfor det? 

Hi

Fordi melkesyrebakterier motvirker sopp. Jeg er ikke den du siterte. 

Skrevet

Hvis du spiser mye sukker og lukter gjær ville jeg vurdert en tur til legen! Og legg om kosten med en gang. Sukker er gift. 

Anonymkode: 18296...cc7

Skrevet

Takk for tips begge to. Jeg har veldig lyst til å legge om kosten, men trenger å vite mer om hvilke muligheter jeg har når jeg legger om. Det er helt usannsynlig at jeg skal klare meg uten småspising og søtt, så jeg trenger noe å erstatte sukker med. Skal sette meg bedre inn idet. 

Hi  

Skrevet

Det er seborisk eksem 

Anonymkode: eeace...42e

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er seborisk eksem 

Anonymkode: eeace...42e

Hvordan vet du det? Og hvordan blir jeg kvitt det?

Hi

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Takk for tips begge to. Jeg har veldig lyst til å legge om kosten, men trenger å vite mer om hvilke muligheter jeg har når jeg legger om. Det er helt usannsynlig at jeg skal klare meg uten småspising og søtt, så jeg trenger noe å erstatte sukker med. Skal sette meg bedre inn idet. 

Hi  

Vil du det nok, så klarer du det

Anonymkode: 2b1d6...9ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...