Gå til innhold

Bør jeg gå til lege med han?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 6 år falt ut av sengen sin om natten,men tenkte at det kunne ikke ha gjort så veldig vondt ettersom han ikke våknet av det så la han tilbake i sengen sin. Neste dag skriker han flere ganger å sier han har vondt i hodet og nakken,ga han en stikkpille da ettersom vi var langt unna legevakten. Når jeg skulle pusse tennene hans å prøvde å bøye hodet litt bakover så det var lettere å pusse så hyler han pga det var så vondt.Idag fikk jeg også beskjed av skolen at han har sagt mye at han har vondt i nakken og går på en spesiell måte pga han har vondt. Men er det noe å gå til lege for? Er vel kanskje ikke så mye han kan gjøre med det?

Anonymkode: 84310...4e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han falt forresten ikke langt ned,han har en etasjeseng men han lå i den nederste sengen når han falt på golvet.

Skrevet

Er du seriøs?

Selvsagt tar du han til legen!

Anonymkode: f1816...599

Skrevet

Bedre med en gang for mye, enn en gang for lite. Det er mitt motto når det gjelder barn 😊

Angående det medisinske så vil jeg ikke svare noenting som helst, siden det er det kun legepersonell som kan gjøre 👍

Anonymkode: 9080a...ee9

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du seriøs?

Selvsagt tar du han til legen!

Anonymkode: f1816...599

Men hva kan en lege gjøre med vondt i nakken? Hadde det vært en voksen person så hadde vi ikke gått til lege pga vondt i nakke,vi hadde gått til kiropraktor. Men når det gjelder barn så jeg usikker på hvem jeg skal kontakte,om det er lege som blir det rette da.

Skrevet

Du sier han ikke våknet, men kan han ha besvimt i fallet? Jeg hadde tatt han til lege for sikkerhets skyld hvis jeg ikke var bombesikker på at han ikke kunne ha besvimt. 

Anonymkode: 4bb8f...9fa

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du sier han ikke våknet, men kan han ha besvimt i fallet? Jeg hadde tatt han til lege for sikkerhets skyld hvis jeg ikke var bombesikker på at han ikke kunne ha besvimt. 

Anonymkode: 4bb8f...9fa

Fikk kontakt med han,men mente at han ikke skreik.Å fallet fra sengen er ikke noe langt, så besvime pga fall der fra er faktisk umulig.Men kanskje vi skal ta en tur til legen likevel så kan jeg høre hva han mener jeg bør gjøre

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hva kan en lege gjøre med vondt i nakken? Hadde det vært en voksen person så hadde vi ikke gått til lege pga vondt i nakke,vi hadde gått til kiropraktor. Men når det gjelder barn så jeg usikker på hvem jeg skal kontakte,om det er lege som blir det rette da.

Ehhhhhhh   uansett så blir det dokumentert. Det er viktig .Nei, vi går gjerne til legen først. Som henviser til fysio. Ta sønnen din seriøst da ! Gidd!

Anonymkode: 0a8da...215

Skrevet

Det er ikke normalt at barn klager lenge på samme type smerte på samme sted, dersom det ikke er noe. 

Om fallet ikke var så langt så kan han ha landet på en måte som har skadet nakken og det er alvorlig. Når du og jeg får vondt i nakken er det gjerne ikke etter akutt traume, men gjerne at vi har liggi i feil stilling over tid, en prolaps eller lignende. Dette er ikke vanlig for barn. 

Uavhengig av om det er en strekk, prolaps eller brudd tar man barnet med til legen for en sjekk. 

Anonymkode: b3908...bf1

Skrevet (endret)
4 hours ago, Anonym bruker said:

Endret av fnune
Skrevet

Selvsagt tar du han til lege. Kanskje få tatt en Mr eller røntgen, kan godt være noe man ikke ser. Barn klarer stort sett ikke å fake på seg vondt så om han i tillegg går rart pga det så ville jeg dratt til legen i morgen. Om det «bare» er en låsning eller vanlig vondt så kan jo en fysioterapeut se på det. Evt ta han til en kiropraktor 

Anonymkode: 02f98...d7c

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk kontakt med han,men mente at han ikke skreik.Å fallet fra sengen er ikke noe langt, så besvime pga fall der fra er faktisk umulig.Men kanskje vi skal ta en tur til legen likevel så kan jeg høre hva han mener jeg bør gjøre

Det dør 600 mennesker hvert år (i hele verden)bare av å bare falle ut av sengen, bare sånn at du vet det..

Ta ungen din til legen!

Anonymkode: fe25a...180

Skrevet
17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan i alle dager vet du det? Treffer man uheldig, så kan man selvfølglig besvime, selv med fall fra lav høyde

Anonymkode: b2596...ba3

Skrevet

Sønnen min prøvde å ta en salto på en madrass på skolen og fikk vondt i nakken. I følge legen er det nesten umulig for et barn å få en alvorlig skade fra lav høyde med bare sin egen kroppsvekt, men de kan få en strekk i en muskel e.l og det er jo vondt 

Anonymkode: 031b7...848

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min prøvde å ta en salto på en madrass på skolen og fikk vondt i nakken. I følge legen er det nesten umulig for et barn å få en alvorlig skade fra lav høyde med bare sin egen kroppsvekt, men de kan få en strekk i en muskel e.l og det er jo vondt 

Ja er trolig noe sånt som har skjedd her også.

Skrevet

Kan være han var besvimt da. Du sa han ikke våknet. Kanskje han slo seg i svime?

Anonymkode: 37e9a...98b

Skrevet

Ville gått til kiropraktor jeg, de kan nakke/rygg. Vanlige allmennleger har ikke peiling dessverre.

Anonymkode: e3d15...2aa

Skrevet

Dette må jo være en trolletråd?! 😂🙈

Jeg er ikke for at man skal løpe til lege med alt, men når et barn hyler i smerte av å bøye nakken selv etter at man har prøvd Paracet så er det verdt å la de lerde få ta en titt. Om ikke Lgv så i allefall fastlege. Så får de Evt henvise til rtg,fysioterapi,kiropraktor eller hva det måtte bli.

Anonymkode: ea34f...fc9

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ifølge legevakten her var det umulig at små barn brakk beina, for de hadde så myke bein. Ungen min hadde allikevel to brudd i benet fordi jeg, ifølge legevakten, var hysterisk og krevde røntgen. Så jeg ville tatt det med en klype salt siden teori og praksis ikke alltid stemmer overens og fått sjekka nakken

Anonymkode: 927ff...94a

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan være han var besvimt da. Du sa han ikke våknet. Kanskje han slo seg i svime?

Anonymkode: 37e9a...98b

han våknet ikke men han beveget seg i søvne når jeg la han i sengen

Skrevet

Hvordan går det med gutten?

Anonymkode: 5daf1...425

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

En gutt i barnehagen jeg jobbet i en gang knakk kragebeinet da han datt ned fra en lekestol. Han falt altså kanskje 30cm..

Det meste er mulig om man bare er uheldig nok. 

Anonymkode: 7b911...921

Skrevet

SELVFØLGELIG tar du et barn med så vondt til lege. Og selvfølgelig tar du barnet til lege og ikke til kiropraktor eller fysioterapeut eller whatever.  Å gjøre noe annet enn å ta barnet til lege er ikke forsvarlig. 

Anonymkode: ee79c...dff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...