Anonym bruker Skrevet 6. november 2017 #1 Skrevet 6. november 2017 Endelig har jeg fått min kjære med på å kjøpe ny bolig. Men etter å ha snakket med banken er jeg mer i villrede en noen annen gang. Hva hadd dere gjort ???? 1. Selge og kjøpe en bolig vi fikk da muligheten for en bolig med 9 mil i takst ( da makser vi oss helt ut) 2. Beholde bolig vi har og leie ut da fikk vi maks 5.5 mill 3. Selge bolig å kjøpe en mye billigere bolig til rundt 4 mill. Men da selvsagt dårligere sted og dårligere bolig mye lenger reise vei men da ekstremt god råd ellers i hverdagen hjeeeellllp Anonymkode: 4fd93...332
Anonym bruker Skrevet 6. november 2017 #2 Skrevet 6. november 2017 Men er det ikke noe midt i mellom? Selge boligen dere har, kjøpe bolig til 6-7 mill? Nå vet ikke jeg hva boliger koster der dere bor, eller ønsker å bo. Tenk å på at jo lenger reisevei dere får, jo større utgifter til bil og drivstoff. Bor dere sentralt, så holder det med bare en bil og. Da sparer man jo flere tusen i måneden. For tenker at for livskvaliteten er det viktig at dere får noe dere trives godt med, men ikke bor dere i hjel heller. Anonymkode: 099c1...1d7
Anonym bruker Skrevet 6. november 2017 #3 Skrevet 6. november 2017 Reisevei til jobb hadde vært min prioritering. Det er hverdager det er flest av, og det å bruke timesvis i bilen til og fra jobb er utrolig slitsomt, samt at det stjeler tid man kunne brukt med familien. MEN dersom dere kjøper en rimeligere bolig har dere kanskje mulighet å jobbe mindre også... Du må gå etter hva magefølelsen sier, tenker jeg. Anonymkode: 6a2e9...baf
Anonym bruker Skrevet 6. november 2017 #4 Skrevet 6. november 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Reisevei til jobb hadde vært min prioritering. Det er hverdager det er flest av, og det å bruke timesvis i bilen til og fra jobb er utrolig slitsomt, samt at det stjeler tid man kunne brukt med familien. MEN dersom dere kjøper en rimeligere bolig har dere kanskje mulighet å jobbe mindre også... Du må gå etter hva magefølelsen sier, tenker jeg. Anonymkode: 6a2e9...baf Ja det er nettopp det! Vi har sett på en rimelig bolig som vi elsker! Og i teorien er den faktisk nærmere arbeidsplassen og skolen til barna MEN vi har nå togstopp der vi bor den boligen har kun bussholdeplass 600 m unna og 5-7 minutter til togstasjon med bussen eller 5 minutter med bil til stasjonen. Bussen blir da for barna. De har sagt seg villig til å ta bussen da de elsket det andre huset. Så kommer spørsmålet er det greit liksom? Forstår de hva de gir seg utpå. Var egentlig fast bestemt på det huset da det er mye større en det vi har nå og bygget sent på 80’tallet så ganske «nytt» og velholdt. Flytter vi nærmere Oslo blir det mye dyrere men også dårligere.. Anonymkode: 4fd93...332
Anonym bruker Skrevet 6. november 2017 #5 Skrevet 6. november 2017 Jeg hadde aldri makset, spiller ingen rolle hvor fint huset er om du må leve på knekkebrød og ikke har råd til å kjøpe det du har lyst til hverken av klær til ungene eller noe annet Anonymkode: dc40d...c58
Anonym bruker Skrevet 6. november 2017 #6 Skrevet 6. november 2017 900m til toget er ikke veldig langt. Egentlig er det positivt for barna å gå den biten hver dag. 5-7 minutter til toget er jo også omtrent perfekt. Du får jo ikke mye mindre enn det uten å få problemer med støy på kjøpet. Anonymkode: 9bd1b...b2f
Anonym bruker Skrevet 6. november 2017 #7 Skrevet 6. november 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: 900m til toget er ikke veldig langt. Egentlig er det positivt for barna å gå den biten hver dag. 5-7 minutter til toget er jo også omtrent perfekt. Du får jo ikke mye mindre enn det uten å få problemer med støy på kjøpet. Anonymkode: 9bd1b...b2f Nei du missforstår det er 900 meter til bussen og så 5-7 minutter til toget med buss (korresponderer) Anonymkode: 4fd93...332
Anonym bruker Skrevet 6. november 2017 #8 Skrevet 6. november 2017 Kan dere vente og se om noe dukker på nærmere togstasjonen. De fleste ser på noen hus og bruker noen måneder p å finne rett hus Anonymkode: 9e54d...b1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå