Gå til innhold

Hvor mye setter deg av til bruksbudsjett i mnd?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Og hvor stor familie?

Da tenker jeg på mat, fritid, bil.. alt utenom faste utgifter..

Jeg vil forsøke å klare det på 10.000 per mnd. Er det lite? Har begynt å logge alle kjøp. Har ikke oversikt fra før over hva bruksbudsjett går til. 

Vi er to voksne og et barn 

Anonymkode: bb22b...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvor stor familie?

Da tenker jeg på mat, fritid, bil.. alt utenom faste utgifter..

Jeg vil forsøke å klare det på 10.000 per mnd. Er det lite? Har begynt å logge alle kjøp. Har ikke oversikt fra før over hva bruksbudsjett går til. 

Vi er to voksne og et barn 

Anonymkode: bb22b...6f2

10000 til sammen? Det kommer jo litt an på. Synes det høres litt lite ut, men med god planlegging er det sikkert mulig.

Kjører dere mye bil, er det kanskje vanskelig.

Anonymkode: d2217...a97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

10000 til sammen? Det kommer jo litt an på. Synes det høres litt lite ut, men med god planlegging er det sikkert mulig.

Kjører dere mye bil, er det kanskje vanskelig.

Anonymkode: d2217...a97

Ja.. kanskje vi må skille bilen ut..

HI

Anonymkode: bb22b...6f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg matbudsjett på 10.000 kroner, men bruker det som regel ikke opp. Eller jo, når man ser hvor dyrt f.eks. jul og påske er kommer vi kanskje opp til det sett over hele året.

Ellers har vi ikke budsjett egentlig, vi har regningskonto som alltid er godt nok fylt og så har vi penger på brukskonto hvis vi skal noe. Shopping, kino, frisør, tannlege, utespising, gaver, ja alt som kommer utenom. Et par ganger i året overfører vi til ekstra nedbetaling av lånet når bufferen på brukskonto har bikket 100.000.

Anonymkode: c9386...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og hvor stor familie?

Da tenker jeg på mat, fritid, bil.. alt utenom faste utgifter..

Jeg vil forsøke å klare det på 10.000 per mnd. Er det lite? Har begynt å logge alle kjøp. Har ikke oversikt fra før over hva bruksbudsjett går til. 

Vi er to voksne og et barn 

Anonymkode: bb22b...6f2

Jeg synes 10 000 høres mer enn nok ut på 2 voksne og ett barn.

Her er vi 1 voksen og 1 barn og har 4000 i måneden til det

Anonymkode: ae333...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har skilt ut mat, lån og faste regninger, resten bruker vi opp på klær, bensin, gaver, lommepenger, frisør osv

Vi har til sammen 50.000 utbetalt i måneden, pluss 4 x barnetrygd. To voksne, to tenåringer og to barneskolebarn.

13.000 til mat

32.000 til lån og regninger.

600 til sparing

Ca 19.000 til forbruk 

Tenåringene er definitivt dyrest i drift.

Anonymkode: ea717...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har skilt ut mat, lån og faste regninger, resten bruker vi opp på klær, bensin, gaver, lommepenger, frisør osv

Vi har til sammen 50.000 utbetalt i måneden, pluss 4 x barnetrygd. To voksne, to tenåringer og to barneskolebarn.

13.000 til mat

32.000 til lån og regninger.

600 til sparing

Ca 19.000 til forbruk 

Tenåringene er definitivt dyrest i drift.

Anonymkode: ea717...8f0

Sorry, 21.000 til lån og regninger.

Anonymkode: ea717...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter av 15000 til faste utgifter hver mnd. Det inkluderer også mat. Det er meg og to barn.

Endret av den perfekte mor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Matbudsjett 8000 kr + diverse sparekontoer vi sparer til kommende bruksutg som bursdager, idrett osv. jeg har ca 5000 i tillegg til mat som går ut fra brukskontoen. (ikke mye drivstoff som kjøpes av meg)

Anonymkode: 11962...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Matbudsjett 8000 kr + diverse sparekontoer vi sparer til kommende bruksutg som bursdager, idrett osv. jeg har ca 5000 i tillegg til mat som går ut fra brukskontoen. (ikke mye drivstoff som kjøpes av meg)

Anonymkode: 11962...8c5

Vi er to voksne og tre barn. 

Anonymkode: 11962...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2017 den 0.16, Anonym bruker skrev:

Jeg synes 10 000 høres mer enn nok ut på 2 voksne og ett barn.

Her er vi 1 voksen og 1 barn og har 4000 i måneden til det

Anonymkode: ae333...453

4000,- til ALT utenom faste regninger? Frisør, leik og morro, bursdag, klær, nips etc?

Det er veldig stramt. Og noen må selvfølgelig ha det veldig stramt pga økonomi, men om man har råd til mer så synes jeg det er vel stramt å leve på så lite.

Anonymkode: 72596...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

4000,- til ALT utenom faste regninger? Frisør, leik og morro, bursdag, klær, nips etc?

Det er veldig stramt. Og noen må selvfølgelig ha det veldig stramt pga økonomi, men om man har råd til mer så synes jeg det er vel stramt å leve på så lite.

Anonymkode: 72596...ca4

4000 til alt utenom faste regninger ja

Anonymkode: ae333...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

4000 til alt utenom faste regninger ja

Anonymkode: ae333...453

Det inkluderer og diesel

Anonymkode: ae333...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, Anonym bruker skrev:

4000,- til ALT utenom faste regninger? Frisør, leik og morro, bursdag, klær, nips etc?

Det er veldig stramt. Og noen må selvfølgelig ha det veldig stramt pga økonomi, men om man har råd til mer så synes jeg det er vel stramt å leve på så lite.

Anonymkode: 72596...ca4

Ja, til at sammen utover faste regninger - klær og sko, hårfarge og frisør, fritid og morro, bursdag, gaver, diesel, mat, kattemat, tannlege, lege, dyrlege, utstyr, nips, hudpleieprodukter osv.  Det går overraskende greit, man lærer seg å leve på det man har. Det er overraskende hvor lite man egentlig trenger når det kommer til stykket. Det nødvendige til barnet er alltid førsteprioritet etter regninger.

Anonymkode: ae333...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, til at sammen utover faste regninger - klær og sko, hårfarge og frisør, fritid og morro, bursdag, gaver, diesel, mat, kattemat, tannlege, lege, dyrlege, utstyr, nips, hudpleieprodukter osv.  Det går overraskende greit, man lærer seg å leve på det man har. Det er overraskende hvor lite man egentlig trenger når det kommer til stykket. Det nødvendige til barnet er alltid førsteprioritet etter regninger.

Anonymkode: ae333...453

Beklager, ser nå at jeg visst allerede har svart i tråden :sjenert:

Anonymkode: ae333...453

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...