Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Mistet moren sin for noen mnd. siden. Samboeren til moren gjennom 10 år har laget et rent helvete. Moren hadde mange bilder, smykker o.s.v. Ikke store verdier, men venninnen min vil veldig gjerne ha det for minnene sin del. Samboeren nekter plent. Kan hun kreve det utlevert i en rettsak? Samboeren nekter å la henne komme inn i huset, som nå er solgt. Hun kunne tenkt seg å gå gjennom sakene hennes, men er jo for sent nå. Anonymkode: a667d...92f
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #2 Skrevet 5. november 2017 Hun har en sterk sak. Morens personlige eiendeler som loren tok med seg inn i forholdet er venninnen din sitt nå, samboeren har i ingen grunn til å nekte henne dette. Anonymkode: 8ca7c...632
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #3 Skrevet 5. november 2017 Har de ikke hatt offentlig skifte med en advokat? Det er ikke alltid det lønner seg å ta et privat skifte for å spare de pengene altså.... Anonymkode: 490b9...c4a
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #4 Skrevet 5. november 2017 I arv skal først ekteskapet/samboerskapet gjøres opp. Så skal arvingene få sitt. Det moren hadde med seg inn i samboerskapet er venninnen din sitt. Verdier de eide sammen skal først deles på to, så skal han ha sin del av arven. Det som er igjen etter det skal gå til livsarvinger Anonymkode: 62c01...873
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #5 Skrevet 5. november 2017 Hun burde annmelde han i morgen. Han har ingen rett på hennes mors ting og eiendeler. Det er hun som arver henne. Anonymkode: f8ce1...b59
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #6 Skrevet 5. november 2017 Takk for svar. De har ikke offentlig skifte. Moren hadde akkurat flyttet, de bodde 10 timer fra hverandre så såg ikke hverandre så ofte. Hun har derfor ikke helt oversikt over eiendelene til moren. Hun skulle gjerne ønske å gått inn i huset og sett gjennom eiendelene, men det får hun jo ikke gjort... Anonymkode: a667d...92f
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #7 Skrevet 5. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. De har ikke offentlig skifte. Moren hadde akkurat flyttet, de bodde 10 timer fra hverandre så såg ikke hverandre så ofte. Hun har derfor ikke helt oversikt over eiendelene til moren. Hun skulle gjerne ønske å gått inn i huset og sett gjennom eiendelene, men det får hun jo ikke gjort... Anonymkode: a667d...92f Om de var nylige samboere uten felles barn skal ikke han ha noe etter henne. Datteren skal ha alt. Igjen hun må annmelde han for tyveri og få seg en advokat. Anonymkode: f8ce1...b59
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #8 Skrevet 5. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Om de var nylige samboere uten felles barn skal ikke han ha noe etter henne. Datteren skal ha alt. Igjen hun må annmelde han for tyveri og få seg en advokat. Anonymkode: f8ce1...b59 Står at de var samboere i 10 år Anonymkode: 2327d...c3b
tvkrus Skrevet 5. november 2017 #9 Skrevet 5. november 2017 Har hørt om lignende sak er ble innboforsikring til avdøde og samboer som dekket tapet og som sende samboer regresskrav.
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #10 Skrevet 7. november 2017 kommer vel litt an på hva mamman hennes ønsket og, kanskje hun ønsket at hennes samboer skulle ha alt Anonymkode: be627...08b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #11 Skrevet 7. november 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: kommer vel litt an på hva mamman hennes ønsket og, kanskje hun ønsket at hennes samboer skulle ha alt Anonymkode: be627...08b Nei det kommer det ikke an på. Mam har ikke mulighet til å fordele veriene som en vil i dette landet. Det er kun em bitteliten del en styrer selv. Anonymkode: 8ca7c...632
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #12 Skrevet 7. november 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: kommer vel litt an på hva mamman hennes ønsket og, kanskje hun ønsket at hennes samboer skulle ha alt Anonymkode: be627...08b Jeg tror det som oftest mest er den gjenlevende part som innbiller seg at den avdøde vil at de skal arve på bekostning av barna. Hadde jeg dødd, ville jeg at mine barn skulle ha arvet det aller meste av det jeg etterlot meg, ikke samboer. Anonymkode: 31719...5b6
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #13 Skrevet 7. november 2017 På 5.11.2017 den 21.19, Anonym bruker skrev: Står at de var samboere i 10 år Anonymkode: 2327d...c3b Har ingenting å si, han har ikke arverett. Anonymkode: 31719...5b6
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #14 Skrevet 7. november 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har ingenting å si, han har ikke arverett. Anonymkode: 31719...5b6 Jeg vet det, var ikke det jeg kommenterte på Anonymkode: 2327d...c3b
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #15 Skrevet 7. november 2017 Uten felles barn har han ikke arverett på noe, og din venninne kommer til å vinne enhver rettssak. Anonymkode: 7af9a...a2a
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #16 Skrevet 7. november 2017 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har ingenting å si, han har ikke arverett. Anonymkode: 31719...5b6 Det kan jo foreligge et testamente og uansett må de finne ut hva som var hans og hva som var hennes eiendom. Hvis bildene for eksempel har hengt på veggen i mange år kan det godt hende de regnes som en del av det felles boet. Det kan også være samboeren har hatt en samboerkontrakt som sikrer gjenlevende. Anonymkode: f51d6...450
Anonym bruker Skrevet 7. november 2017 #17 Skrevet 7. november 2017 Kommer ikke unna offentlig skifte i slike situasjoner. Han eier jo halvparten av verdiene de har bygd seg opp i løpet av de ti årene de bodde sammen, men det hun tok med seg inn i samboerskapet er det datteren som skal arve. Så kommer dette med samboerkontrakt og forsikringer inn i bildet, hvem er tilgodesett der? Anonymkode: 490b9...c4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå