Gå til innhold

når man bare får 2 og 2 uker sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må tilbake til legen å forlenge sykemeldingen hver 14 dag..er så irriterende. Dette blir 9ende gang jeg må dra til legekontoret og sitte å vente i en evighet for å komme inn bare for å be om forlengelse av sykemelding..har helt jævlig bekkenløsning og problemer med å gå..har en butikkjobb å klarer ikke gjøre ting hjemme engang så vet for et faktum at å jobbe så mye som 10 prosent er uaktuelt. Har også betennelse under foten i en slimpose. Jeg kan ikke forstå at legen bare gir meg 2 og 2 uker!? Føles som en belastning å møte på drop in time hele tiden..hver gang spør legen hvordan det går og jeg sier det er samme..bare at det har vært litt forverring fra gang til gang..prøvde å be om lengere sykemelding sist gang jeg var der..men fikk bare NEI. Er det fordi dem tjener penger på meg hver gang jeg må komme dit for time?? Hva kan jeg si til legen for å få lengere sykemelding?

Anonymkode: d9c94...606

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er gravid skal du ikke betale for hverken legetime eller sykemelding. 

Ellers vet jeg ikke hvordan du skal få endre det. Jeg hadde hypermesis og trengte bare å sende sms for å forlenge sm. 

Anonymkode: 7e95f...893

Skrevet

Tror bare de får gi for 14 dager av gangen.

Er før at folk ikke skal ta seg fri hele svangerskapet.  En annen ting er jo at legen gjerne vil følge litt ekstra med på de som blir ordentlig dårlig av p være gravid

Anonymkode: 1650d...973

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror bare de får gi for 14 dager av gangen.

Er før at folk ikke skal ta seg fri hele svangerskapet.  En annen ting er jo at legen gjerne vil følge litt ekstra med på de som blir ordentlig dårlig av p være gravid

Anonymkode: 1650d...973

Neida, de gir lenger. Jeg fikk 1 måned  sykemelding hver gang. Men fikk bare for 14 dager i begynnelsen, helt til det ble klart at dette ble langvarig. Dafikk jeg for en måned

Anonymkode: 5c6dc...0af

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du er gravid skal du ikke betale for hverken legetime eller sykemelding. 

Ellers vet jeg ikke hvordan du skal få endre det. Jeg hadde hypermesis og trengte bare å sende sms for å forlenge sm. 

Anonymkode: 7e95f...893

Jeg betaler ikke men regner med dem får vel lønn pr time uansett

Skrevet

Legen kan max gi for 4 uker om gangen, men skal helst ikke gi for mer enn to sånn at folk ikke går sykemeldt lenger enn nødvendig

Anonymkode: 6a79b...e75

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Neida, de gir lenger. Jeg fikk 1 måned  sykemelding hver gang. Men fikk bare for 14 dager i begynnelsen, helt til det ble klart at dette ble langvarig. Dafikk jeg for en måned

Har vært langvarig allerede her 😢 9 gang i morgen at jeg må karre meg avgårde, kjenner jeg har ekstra vondt i bekkenet etter reisen til legen, og har man time feks kl 11 så kommer man ikke inn før kl.12.30. Utrolig slitsomt

Skrevet

Jeg fikk for 40 dager nå. Men hadde da vært sykemeldt i 8 uker med ca 2 og 3 uker av gangen. Var så i dialogmøte med nav, nærmeste leder, en fra personalavdelingen og en fra bedriftshelsetjenesten, og ingen forventer at jeg er tilbake før etter permisjon.  

Anonymkode: a8610...363

Skrevet

Kanskje du har samme lege som mannen min. Legen ligger på inntektstoppen i kommunen her og er ikke rart når pasientene må til hver 2. Uke 😂 Mannen min har en jobb hvor han går og kjører trick hele dagen. Han røk leddbåndet i kneet og kunne ikke gå nesten på flere måneder. Allikevel måtte han tilbake hver 14. Dag for ny sykemelding

Anonymkode: a7396...b2e

Skrevet

er du bare gravid, så kom deg på jobb.. jeg kastet opp flere ganger om dagen, fikk på jobb for det, er ingen sykdom og være gravid

Anonymkode: f9443...fdd

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

er du bare gravid, så kom deg på jobb.. jeg kastet opp flere ganger om dagen, fikk på jobb for det, er ingen sykdom og være gravid

Ikke intressert i å høre på slike idiotiske utsagn!!

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke intressert i å høre på slike idiotiske utsagn!!

du er lat ikke noe annet... lykke til videre

Skrevet

Jeg fikk 1 mnd om gangen, hadde hypermesis pluss enn annen sykdom som gjorde at jeg fikk et risikosvangerskap. Så det var null sjanse for at jeg kunne jobbe, og det var det legen og jm som bestemte fra uke 16. Men de kunne ikke gi lengre som en 1 mnd. Jeg var uansett innom for blodprøve hver måned 😊

Anonymkode: ceb2e...626

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lille martyr, du får sikkert din lønn i himmelen

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Var det godt å få det ut? 😂

Å være gravid er ingen sykdom, men man kan bli ganske syk av å være gravid. 

Anonymkode: 9879b...f6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...