Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #1 Skrevet 5. november 2017 Vil starte innlegget med å nevne at jeg har tenkt å oppsøke lege. Er bare ute etter å høre om noen av dere har vært borti det samme. Etter jeg kom inn fra tur i dag kjente jeg litt smerter i eggstokkområdet (venstre side), og tenkte ikke noe spesielt over det annet enn at det er lenge siden forrige menstruasjon, så det var sikkert det som var på vei. I løpet av kvelden tiltar smertene, og omfatter så både korsrygg og begge sider av eggstokkområdet. Ikke noe jeg stusser over. Men når jeg så skal ut og lufte hunden en liten tur før vi legger oss, så merker jeg at det blir mye vondere på venstre side, og jeg begynner å halte fordi venstre bein begynner å svikte. Altså det virker som om smerten i venstre eggstokk (om det er den da og ikke noe annet) henger sammen med beinet, for hver gang jeg tråkker ned med det beinet skyter smerten inn på venstresida. Det ble egentlig skremmende fort verre, og nå får jeg ikke til å legge vekt på beinet i det hele tatt uten at det forsvinner under meg. Om jeg er i ro er egentlig ikke smerten så ille. Kjennes ut som en mild sting bare. Benet gjør heller ikke vondt, men er kraftløst. Ingen nummenhet. Så det jeg lurer på er om noen av dere har vært borti det samme i forbindelse med menstruasjon? Jeg hadde forresten en lignende opplevelse rundt 14-årsalderen (er i begynnelsen av 30-årene nå). Hadde nylig fått mens, og skulle ta paracet for å dempe smertene. Siden jeg var ute (vi snek oss bort til et festlokale for å se på de lokale gutta ) og ikke hadde tilgang på drikke til å skylle ned tablettene spurte jeg en tilfeldig forbipasserende om en ølslurk. Ikke lenge etterpå sviktet begge beina under meg. Fikk ikke til å stå på dem før langt utpå dagen neste dag. Jeg har alltid trodd at det var noe skummelt nedi den ølflaska, selv om jeg ikke følte meg uvel på annet vis, men nå begynner jeg jo å koble dagens hendelse mot denne. Kanskje det rett og slett kun var mensrelatert den gangen. Anonymkode: f9016...836
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #2 Skrevet 5. november 2017 Jeg synes du skal ta en telefon til legevakten her og nå! Det trenger ikke være noe alvorlig. Men når man snakker om prolaps som trenger akuttoperasjon så er lammelser/alvorlig kraftnedsettelse en av indikasjonene. Om man ikke får gjort noe med det så kan man risikere varig nerveskade som fører til lammelser. Det at du er blitt så raskt verre gjør også at du bør få det sjekket. Så ta en telefon til legevakten her og nå! Anonymkode: ca3f7...cec
Anonym bruker Skrevet 5. november 2017 #3 Skrevet 5. november 2017 I tillegg til det hun over nevner kan det være cyste, eller cyste med vridning. En telefon til legevakta er uansett på sin plass! Lykke til og god bedring Anonymkode: b54b5...db3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå