Gå til innhold

Finnes det noe ferdigmat/halvfabrikat som er lavkarbovennlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er endel syk, og på de dagene så sliter jeg med å lage meg mat. Skulle gjerne hatt noen lavkarbovennlige løsninger til de dagene. Nå går det stort sett i knekkebrød, og det er kjedelig i lengden. Noen med tips?

Anonymkode: a142b...833

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egg

ulike supper (lag og frys ned)

roastbiff, remulade og sylteagurk

min favoritt: pølsestroganoff (kjøttpølse, løk, sopp freses, ha i tomatpure og fløte) 

Anonymkode: cff3b...f4d

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Egg

ulike supper (lag og frys ned)

roastbiff, remulade og sylteagurk

min favoritt: pølsestroganoff (kjøttpølse, løk, sopp freses, ha i tomatpure og fløte) 

Høres godt, den skal prøves på en god dag :) Så tomatpure er ok, jeg er ikke vant til å bruke det?

Skrevet

Knekkebrød blir man lei ja!

Jeg har blant annet stekt opp masse karbonader som jeg fryser ned. Da er det enkelt å ta opp og varme de dagene man ikke orker stort. Fungerer også godt på hjemmelagde gryter. Jeg lager ofte kyllinggryte med fløte, hakkede tomater (på boks), paprika, sopp og løk. Frys ned i porsjoner en dag du har litt ekstra energi. 

Dessverre er det lite ferdigmat/halvfabrikat som er ok på lavkarbo. De fleste har både sukker og stivelse. Jeg skulle gjerne hatt et utvalg av sauser, fordi jeg klarer ikke lage gode selv 😊

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres godt, den skal prøves på en god dag :) Så tomatpure er ok, jeg er ikke vant til å bruke det?

Bare snakk om en ss. 😊

Skrevet
9 minutter siden, Kira skrev:

Knekkebrød blir man lei ja!

Jeg har blant annet stekt opp masse karbonader som jeg fryser ned. Da er det enkelt å ta opp og varme de dagene man ikke orker stort. Fungerer også godt på hjemmelagde gryter. Jeg lager ofte kyllinggryte med fløte, hakkede tomater (på boks), paprika, sopp og løk. Frys ned i porsjoner en dag du har litt ekstra energi. 

Dessverre er det lite ferdigmat/halvfabrikat som er ok på lavkarbo. De fleste har både sukker og stivelse. Jeg skulle gjerne hatt et utvalg av sauser, fordi jeg klarer ikke lage gode selv 😊

Sauser finnes det blant Rema 1000 sine ferdigsauser :)

https://kolonial.no/produkter/24555-rema-1000-bearnaise/
https://kolonial.no/produkter/24549-rema-1000-hollandaise/

Skrevet

Dytter litt :)

Hi

Skrevet

dytter litt igjen :) Kanskje noen nye her i dag :)

Hi

Skrevet

Jeg tror glassene med saus fra Saritas funker på lavkarbo, i alle fall tandoori og tikka masala 😊

Skrevet
18 timer siden, Fandens Oldemor skrev:

Jeg tror glassene med saus fra Saritas funker på lavkarbo, i alle fall tandoori og tikka masala 😊

De visste jeg ikke om. Tusen takk :) Jeg som er så glad i tandoori og tikka masala :):):)

Hi

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De visste jeg ikke om. Tusen takk :) Jeg som er så glad i tandoori og tikka masala :):):)

Hi

Jeg kjøpte tikka masala i dag. Gjett om jeg gleder meg til middag 👍🏼

Hvilke grønnsaker bruker du? Jeg er litt lei av de samme typene hver gang 🙈

Anonymkode: f0a69...f65

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kjøpte tikka masala i dag. Gjett om jeg gleder meg til middag 👍🏼

Hvilke grønnsaker bruker du? Jeg er litt lei av de samme typene hver gang 🙈

Anonymkode: f0a69...f65

Aner ikke, jeg har alltid kjøpt toro pakkerhvor man bare tilsetter kylling :D Har ikke spist det etter jeg begynt på lavkarbo, så nå må det testes :):)

Hvilke grønnsaker bruker du?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...