Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #1 Skrevet 3. november 2017 Jeg er i ferd med å gå fra min mann, fra nå av kalt x. Eller jeg har egentlig gjort det for 2mnd. siden men vi bor fremdeles sammen. Xn nekter å innse det. Han skjønner ikke at jeg ikke kan trylle frem følelser eller et ønske om å få forholdet opp og gå igjen. Jeg er ferdig rett og slett. I dag har jeg fått en verdivurdering av huset. Den ble langt høyere enn det han for noen dager siden mente den var. Mulig han har prøvd å lure meg for han er gjerrig som fan. Men nå har jeg det svart på hvitt. Jeg har blitt klar over at jeg er nødt til å presentere løsninger for han og så får vi se om det er mulig å bli enige om noe som passer oss begge. Mitt ønske er at faren overtar huset, kjøper meg ut. Jeg har ikke økonomi til å sitte med huset alene, så jeg må leie. Pga dårlig tillit til han og hans dømmekraft (om det skulle komme en annen dame inn i bildet), så ønsker jeg at barnet vårt (går på mellomtrinnet på skolen) skal ha samme bostedsadresse som meg. Jeg kommer aldri til å gjøre noe som vil gjøre at barnet ikke får sett faren. Ønsket mitt er derfor 50/50 bosted for barnet. Siden jeg tjener veldig mye mindre enn min x så har jeg rett på barnebidrag fra han. Men så tenker jeg at dersom jeg har hovedomsorgen så vil jeg ha krav på en barnetrygd ekstra. Altså den xn min skulle hatt. Fikk forklart fra NAV i dag at hadde vi delt omsorg måtte vi begge søke om utvidet barnetrygd for å få en barnetrygd hver. Dersom xn går med på dette så krever jeg han ikke for barnebidrag. Xn bør vite at jeg aldri vil ta med meg barnet og flytte langt unna. Han kom inn i bildet når det var veldig turbulent mellom faren til eldste barnet mitt og meg. Jeg var da helt alene uten familie eller noe særlig med nettverk rundt meg. Familien min bor på en annen kant av landet. Nå har jeg større nettverk og venner jeg ser på som familie. Han bør også huske at uansett hvor turbulent det var mellom faren til eldste og meg så holdt jeg han alltid oppdatert på hva som skjedde med barnet, møter på skolen etc etc. Hva tenker dere om det jeg skriver her? Kan dere gi noen råd? ikke sikkert jeg får lest mer her inne i kveld men titter innom i morgen og ser etter svar fra dere Anonymkode: 2db70...edc
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #2 Skrevet 3. november 2017 Både eksen og du får ikke en ekstra barnetrygd hver med 50-50. Hvis dere søker om det får dere den annenhvert år. Jeg og eksen har barna våre 50-50 og ingen barnebidrag men han får en ekstra barnetrygd. Vi har en privat avtale (ikke skriftlig) så nav er kun involverte med den ekstra barnetrygden. Vi har ett barn på papiret hver så vi har like rettigheter med at ingen kan flytte. Høres greit ut slik du fremstiller det bortsett fra barnetrygden. Dere må bestemme hvem som skal ha den. Anonymkode: f0df3...b3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå