Evablaum Skrevet 3. november 2017 #1 Skrevet 3. november 2017 https://www.vg.no/nyheter/innenriks/parkerte-fire-sekunder-for-lenge-fikk-gebyr-paa-119-kroner/a/24176393/ Det er ikke pengene som er det viktige, men det prinsipielle. Hvordan klarer enkelte å motsi seg si så mye, uten å forstå det selv? ...og 7 minutter går så fort? Synes man at det går fort, da får man heller parkere et annet sted.
sug lut Skrevet 3. november 2017 #2 Skrevet 3. november 2017 Folk er villig til å smøre seg ut i avisen for det meste, dessverre.
KellyTaylor Skrevet 3. november 2017 #3 Skrevet 3. november 2017 DE gjør seg selv til latter og det i riksdekkende avis !
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #4 Skrevet 3. november 2017 Jeg skjønner jeg begynner å bli gammel. Jeg savner et samfunn med slingringsmonn og skjønn. Med syklende postbud og frie pupper på badestrendene. Ikke overeffektivisert og gjennomregulert slik mer og mer er nå. Anonymkode: d636a...e93
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #5 Skrevet 3. november 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner jeg begynner å bli gammel. Jeg savner et samfunn med slingringsmonn og skjønn. Med syklende postbud og frie pupper på badestrendene. Ikke overeffektivisert og gjennomregulert slik mer og mer er nå. Anonymkode: d636a...e93 Er egentlig enig med dette. Er hele 27 år gammel. Fire sekunder, da burde vakta sett mellom fingrene. Anonymkode: 4eec3...f92
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #6 Skrevet 3. november 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner jeg begynner å bli gammel. Jeg savner et samfunn med slingringsmonn og skjønn. Med syklende postbud og frie pupper på badestrendene. Ikke overeffektivisert og gjennomregulert slik mer og mer er nå. Anonymkode: d636a...e93 Det er helt lov å savne det, men det betyr ikke at en slik måte å gjøre ting på ville fungert idag. Flyplassene er større, folkemengdene er større. Alle kjører hver sin bil. Se for deg hvis alle skulle løpe inn i terminalen og la bilen stå bare litt over tiden. Det ville blitt køer og hensikten ville vært helt borte. Når man kjører inn på av/påstigningsområdet løper man selvfølgelig ikke inn på terminalen. Det finnes en korttidsparkering som er til akkurat dette. Anonymkode: 92dd1...3ec
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #7 Skrevet 3. november 2017 Hvis det er lov å stå parkert i 7 min bør man i det minste legge til noen sekunders slingringsmonn ettersom det tar noen sekunder å kjøre inn og ut av området. Hvis parkeringsselskapet har presisert at man kan oppholde seg i området i 7 min, har de sitt på det tørre. Anonymkode: 04bd7...c7c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #8 Skrevet 3. november 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er egentlig enig med dette. Er hele 27 år gammel. Fire sekunder, da burde vakta sett mellom fingrene. Anonymkode: 4eec3...f92 Hadde du lest artikkelen så hadde du visst at det ikke var noen vakt, men kamerakontroll som passer på det. Anonymkode: d513a...f96
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #9 Skrevet 3. november 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hadde du lest artikkelen så hadde du visst at det ikke var noen vakt, men kamerakontroll som passer på det. Anonymkode: d513a...f96 Jeg leste den etterpå. Står likevel for essensen i innlegget jeg siterte. Anonymkode: 4eec3...f92
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #10 Skrevet 3. november 2017 Jeg stod 3 minutter over en gang og fikk bot. Sendte en klage etter å gå lest reglementet hvor det stod at man kan stå 5 minutter over betalt tid før man kan motta en bot. Henviste til dette og klagen gikk igjennom 👍 Anonymkode: fb85e...6d7
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #11 Skrevet 3. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg skjønner jeg begynner å bli gammel. Jeg savner et samfunn med slingringsmonn og skjønn. Med syklende postbud og frie pupper på badestrendene. Ikke overeffektivisert og gjennomregulert slik mer og mer er nå. Anonymkode: d636a...e93 Uendelig enig med dette. I tillegg til det du skrev; Jeg savner også at folk var mer generøse med hverandre før, og hjalp hverandre i stedet for å være så opptatt egne rettigheter og egen komfort. Anonymkode: 7ffba...10f
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #12 Skrevet 3. november 2017 4 sekunder over, det er drøyt. Står de i 10 minutter - javel. Anonymkode: bb9c5...db7
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #13 Skrevet 3. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvis det er lov å stå parkert i 7 min bør man i det minste legge til noen sekunders slingringsmonn ettersom det tar noen sekunder å kjøre inn og ut av området. Hvis parkeringsselskapet har presisert at man kan oppholde seg i området i 7 min, har de sitt på det tørre. Anonymkode: 04bd7...c7c Også legger man til noen sekund i slingringsmonn, da bør man vel ha slingring på slingringsmonnet... Og slik fortsetter det... Det er nok satt opp store skilt som både informerer om 7 min regelen samt at det er kun for å slippe av folk. I tillegg er det kortidsparker rett ved siden av. Anonymkode: cef59...d52
Evablaum Skrevet 3. november 2017 Forfatter #14 Skrevet 3. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg stod 3 minutter over en gang og fikk bot. Sendte en klage etter å gå lest reglementet hvor det stod at man kan stå 5 minutter over betalt tid før man kan motta en bot. Henviste til dette og klagen gikk igjennom 👍 Anonymkode: fb85e...6d7 Her betaler man ikke. Det er 7 min for å KUN slippe av noen. INGENTING annet. Vet du at 7 minutter er i minste laget, så parkerer du på korttids.
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #15 Skrevet 3. november 2017 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Også legger man til noen sekund i slingringsmonn, da bør man vel ha slingring på slingringsmonnet... Og slik fortsetter det... Det er nok satt opp store skilt som både informerer om 7 min regelen samt at det er kun for å slippe av folk. I tillegg er det kortidsparker rett ved siden av. Anonymkode: cef59...d52 Slingringsmonnet foreslo jeg dersom de hadde presisert at man kan parkere i 7 min. De sekundene man bruker inn og ut av sonen skulle da ikke inngått i de 7 minuttene. Jeg har lest artikkelen på nytt og der bruker de ordet opphold, noe som omfatter bil i bevegelse og stillestående. Da er det helt korrekt å ilegge bot straks man passerer 7 min. Det paret driter seg loddrett ut ved å fremstå i media. Anonymkode: 04bd7...c7c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #16 Skrevet 3. november 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Uendelig enig med dette. I tillegg til det du skrev; Jeg savner også at folk var mer generøse med hverandre før, og hjalp hverandre i stedet for å være så opptatt egne rettigheter og egen komfort. Anonymkode: 7ffba...10f Helt enig, hva er skjedd med å være litt grei innimellom... Anonymkode: d32ba...b2a
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #17 Skrevet 3. november 2017 Savner det frie 80 tallet jeg også. Samfunnet nå er så gjennomregulert det har blitt enhver petimeters våte drøm. Vi loses fra vugge til grav med millimeterpresisjon som en saueflokk av lydige forbrukere. Før så jeg på "1984" som en fiksjon, nå vet jeg jammen ikke lengre. Anonymkode: 6d107...dac
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #18 Skrevet 3. november 2017 5 timer siden, sug lut skrev: Folk er villig til å smøre seg ut i avisen for det meste, dessverre. 5 timer siden, Evablaum skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/parkerte-fire-sekunder-for-lenge-fikk-gebyr-paa-119-kroner/a/24176393/ Det er ikke pengene som er det viktige, men det prinsipielle. Hvordan klarer enkelte å motsi seg si så mye, uten å forstå det selv? ...og 7 minutter går så fort? Synes man at det går fort, da får man heller parkere et annet sted. Finnes neppe lovhjemmel til å kunne bøtelegge! Har du lest lovverket? Anonymkode: 5263b...795
Evablaum Skrevet 3. november 2017 Forfatter #19 Skrevet 3. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Finnes neppe lovhjemmel til å kunne bøtelegge! Har du lest lovverket? Anonymkode: 5263b...795 Nei, har du?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #20 Skrevet 3. november 2017 9 minutter siden, Evablaum skrev: Nei, har du? Evablaum: Ja, jeg har lest lovverket og jeg synes jo at det er leit at du kritiserer uten å kjenne til lovverket. Samme gjelder Sug Lut og hans evige behov for Lut. Er du og Sug Lut samme person? Anonymkode: 5263b...795
Evablaum Skrevet 3. november 2017 Forfatter #21 Skrevet 3. november 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Evablaum: Ja, jeg har lest lovverket og jeg synes jo at det er leit at du kritiserer uten å kjenne til lovverket. Samme gjelder Sug Lut og hans evige behov for Lut. Er du og Sug Lut samme person? Anonymkode: 5263b...795 Link til denne lovhjemmelen?
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #22 Skrevet 3. november 2017 13 minutter siden, Evablaum skrev: Link til denne lovhjemmelen? Jeg oppfordrer deg til å finne. Det er ikke spesielt vanskelig! Anonymkode: 5263b...795
Evablaum Skrevet 3. november 2017 Forfatter #23 Skrevet 3. november 2017 (endret) 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg oppfordrer deg til å finne. Det er ikke spesielt vanskelig! Anonymkode: 5263b...795 Finne hva da? Endret 3. november 2017 av Evablaum
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #24 Skrevet 4. november 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg stod 3 minutter over en gang og fikk bot. Sendte en klage etter å gå lest reglementet hvor det stod at man kan stå 5 minutter over betalt tid før man kan motta en bot. Henviste til dette og klagen gikk igjennom 👍 Anonymkode: fb85e...6d7 Da blanderdu inn noe helt annet. For det du snakker om er betalt parkering og det å ikke komme tilbake innenfor den tiden en har parkert for. Der er det 5 minutter over som er regelen ja. Paret i artilkelen har ikke parkert på et slikt område, de har heller ikke fått bot. De har kjørt inn på et område hvor en kun kan oppholde seg i 7 minutter gratis, etter det må en betale og det ganske mye da det ikke er en parkeringsplass, men en trafikkert abstigningsplass. Paret hadde gjort mer enn å bare slippe passasjer av og derfor oppholds seg over den tiden som var gratis. Det synes de er urettferdig. Hadde de brukt plassen til det den er ment for hadde 7 minutter vært mer enn nok. Anonymkode: de95c...b68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå