Gå til innhold

Dere som er sykepleierstudenter/sykepleiere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver et arbeidskrav om hvordan ivareta pasienten og deres pårørende i livets sluttfase. Hovedfokuset er kommunikasjon med pårørende og kliniske observasjoner av pasienten. Hva er sentrale moment jeg bør ta med? Har litteratur på det, men føler jeg mangler noe. Forslag? 

Anonymkode: 60492...309

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunikasjon med pårørende er avgjørende fordi alle må være innforstått med at det er ok å avslutte behandling og gå over til palliasjon.  Ref en eller annen avisartikkel jeg leste i går. (bt?)

Anonymkode: 5ddbe...d3f

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kommunikasjon med pårørende er avgjørende fordi alle må være innforstått med at det er ok å avslutte behandling og gå over til palliasjon.  Ref en eller annen avisartikkel jeg leste i går. (bt?)

Anonymkode: 5ddbe...d3f

Riktig, det var i BT, leste den samme og ble faktisk provosert.. Jeg forstår at sorg er en stor faktor her, men jeg skjønner ikke helt hva forfatteren heller ville at helsevesenet skulle gjort? Skal man ikke lindre? 

Kommunikasjon og informasjon til pårørende om hva de har i vente er svært viktig, det er de som sitter igjen etter at vedkommende er død. Men man kan ikke gi et fasitsvar, fordi det er så mange variabler. 

Anonymkode: 403f8...af8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...