Gå til innhold

Hva synes du om dette huset?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Prøver en gang til siden moderator flyttet på denne og der er det tydelighvis helt dødt. Så hva synes dere om dette huset? Det haster litt med avgjørelsen. For oss det som trekker ned er liten hage, dårlig offentlig komuikasjon og manglende garasje. Men allikevel sier hjertet noe annet en hjernen. Hva synes dere?

https://www.finn.no/103056955

Anonymkode: 91425...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis dere liker det, er det jo bra. Men har du vært der? Du vet at det er helt ville bakker opp dit, og at det hver eneste vinter sklir biler hit og dit? Den offentlige kommunikasjonen er vel ikke så ille, men det kommer selvsagt an på hva du sammenligner med. Det venner dere dere til.

Jeg hadde tenkt meg veldig nøye om pga bakkene. 

Anonymkode: dbdb8...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det var noe pent, men det var jo mye plass, og sikkert mulig å få det fint inne med litt oppussing. Det ser også ut til å være muligheter for å bygge en garasje hvis dere vil det. Og fin utsikt.

Anonymkode: e7be4...35a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftig og stort, fin utsikt.

Men hvordan er veien opp dit om vinteren?

Hvor mye blåser det der?

Det trengs jo noen spann maling og litt oppgradering, men ellers var det helt ok. Ikke drømmehuset akkurat, men for meg er hvor huset står viktigere enn utseende på det, for man setter jo sakte mens sikkert sitt eget preg på det. Er det akkurat her dere vil bo er det nok et godt kjøp.

Anonymkode: 80533...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har vert der og bakkene er en ulempe. Men det saltes jo og måkes? Vi bor i område selv om vi ikke har erfart bakkene har vi vert der noen ganger når det var vinter. Det er billig me må gjøres en del nytt kjøkken og mye maling. Men det taes eventuelt før vi flytter inn.

men har dere noe erfaring med festetomt?

Anonymkode: 91425...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde villet sjekket ut muligheten for å kjøpe ut tomta. Vet ikke hva tomtene i området koster men i utgangspunktet kan man kreve å kjøpe ut tomta etter 30 år. Denne startet sin feste avtale i 82 og kan dermed kjøpes ut.  I hovedsak gjelder årlig festeavgift × 25 ved kjøp av festetomt. 11370 × 25 = 284.250 

Se litt på denne linken og kontakt megler for mer info om tomta og eventuelt kjøp av tomt i samme slengen. 

https://osloadvokatene.no/eiendom/tomtefeste/innlosning-festetomt/

Anonymkode: 9f41d...f51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Prøver en gang til siden moderator flyttet på denne og der er det tydelighvis helt dødt. Så hva synes dere om dette huset? Det haster litt med avgjørelsen. For oss det som trekker ned er liten hage, dårlig offentlig komuikasjon og manglende garasje. Men allikevel sier hjertet noe annet en hjernen. Hva synes dere?

https://www.finn.no/103056955

Anonymkode: 91425...f08

Først og fremst synes jeg det er helt utrolig at det digre huset der, med den fantastiske utsikten koster kun en mill mer enn hva mitt pyttelille hus nederst i en dump koster. Huset har masse potensiale og det er vel mest kosmetiske ting som jeg hadde ordnet på. Det var mye stein/mur der samt at kjøkkenet trengs en ansiktsløftning. Men jeg hadde nok blitt fornøyd med litt maling. Helt utrolig uteplass og den utsikten er verdt mye! Baderommene var ikke superfine, men det hadde jeg fint klart å leve med.

Anonymkode: 046fc...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Først og fremst synes jeg det er helt utrolig at det digre huset der, med den fantastiske utsikten koster kun en mill mer enn hva mitt pyttelille hus nederst i en dump koster. Huset har masse potensiale og det er vel mest kosmetiske ting som jeg hadde ordnet på. Det var mye stein/mur der samt at kjøkkenet trengs en ansiktsløftning. Men jeg hadde nok blitt fornøyd med litt maling. Helt utrolig uteplass og den utsikten er verdt mye! Baderommene var ikke superfine, men det hadde jeg fint klart å leve med.

Anonymkode: 046fc...be7

Vi har vert der og barnerommene er helt fantastiske! Det vil si plassen er det og utsikten men det trengs jo det kosmetiske men det er det ikke så vanskelig å få gjort noe med synes vi da. Men en ting til som iriterte meg noe grenseløst det var at alle rom hadde forskjellig gulv! Hvorfor???? Kan man ikke bare legge likt he he små ting men allikevel greier liksom å ikke se det lenger om dere skjønner.

Anonymkode: 91425...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=104212463

 

dette da? Samme nabolag, og med garasje

Anonymkode: 8c733...6e1

Alle de trappene opp til huset hadde jeg fått fnatt av. De gjør huset vanskelig tilgjengelig for folk som ikke er gode til beins, går på krykker osv

Anonymkode: 77e38...3fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle de trappene opp til huset hadde jeg fått fnatt av. De gjør huset vanskelig tilgjengelig for folk som ikke er gode til beins, går på krykker osv

Anonymkode: 77e38...3fd

Ja også er det ekstremt langt til bussholdeplassen derifra. 

Anonymkode: 91425...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...