Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Storesøster har en dukketrille hun ikke vil bruke (har en større vogn og). Men den er bursdagsgave. Lillesøster har ingen trille. Kan hun arve den? Det blir egentlig et generelt spørsmål, om gaver og arv.. er gaven storesøskenets for alltid, eller kan lillesøsken arve bursdagsgaver?... Blir litt sånn.. moralsk spørsmål kanskje Bør en heller kjøpe tilsvarende til søskenet? Er bursdag snart. Lillesøster får dukke. Tenkte dukkeseng og vogn og, men så har vi den trillen da, som er for liten til storesøster, men som faktisk er hennes... Anonymkode: f6a12...c90
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Hvor gammel er storesøster da? Vil hun gi bort lekene sine som hun ikke bruker lenger? Jeg tenker at er det greit for storesøster, så er det tull å kjøpe nytt til lillesøster når dere uansett har det i hus. Her i huset er storesøster på 3 veldig ivrig på at lillebror på 1,5 skal arve ting hun ikke bruker lenger. Hun synes det er stor stas å finne frem ting som han kan arve. Anonymkode: bf87a...9b1
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Greit å spørre storesøster om hun vil gi den vekk til lillesøster. Går den da i stykker eller blir slitt er det da ingen krise om hun hwr gitt den til henne. Her har lillesøster fått mye av storesøster. Søskenbarn har også fått. Vi kan ikke spare på alt, så det de vil gi bort, gies bort. Kun veldig spessielle ting eller noe de har minner med som blir beholdt. Anonymkode: dfee0...43d
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvor gammel er storesøster da? Vil hun gi bort lekene sine som hun ikke bruker lenger? Jeg tenker at er det greit for storesøster, så er det tull å kjøpe nytt til lillesøster når dere uansett har det i hus. Her i huset er storesøster på 3 veldig ivrig på at lillebror på 1,5 skal arve ting hun ikke bruker lenger. Hun synes det er stor stas å finne frem ting som han kan arve. Anonymkode: bf87a...9b1 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Greit å spørre storesøster om hun vil gi den vekk til lillesøster. Går den da i stykker eller blir slitt er det da ingen krise om hun hwr gitt den til henne. Her har lillesøster fått mye av storesøster. Søskenbarn har også fått. Vi kan ikke spare på alt, så det de vil gi bort, gies bort. Kun veldig spessielle ting eller noe de har minner med som blir beholdt. Anonymkode: dfee0...43d Har ikke spurt, men hun nekter å bruke den. F.eks på tur ute.. kan spørre Hun er ganske flink til å dele sånn ellers. Tenkte det var dumt å kjøpe flere. Og bedre med arv enn at det går i søpla etter hvert.. Anonymkode: f6a12...c90
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 Hvis storesøster ønsker å gi den som gave til lillesøster er jo det fint, men da be dere også hjelpe lillesøster med å kjøpe gave til storesøster til jul og bursdag. Hvis jeg hadde gitt en går til min eldste niese og fant ut å søsteren min hadde gitt den til yngstesøster uten å spørre hun som eide den, ville jeg blitt sur og sluttet å kjøpe ting som kunne arves. Anonymkode: 1001f...bf1
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 Her går leker i arv. Men den som eier leken blir spurt først. Uaktuelt å kjøpe samme til lillesøster dersom vi har og det ikke blir brukt. Så skjønner også storebror her at dersom det er leker han ikke er interessert i lengre blir gitt videre er det større sjanser for å få noe nytt etterhvert 😂😂 Anonymkode: acda9...444
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #7 Skrevet 2. november 2017 Ville gitt det videre til yngre søsken. Har aldri vært tema hos oss da det er nesten 5 år mellom barna. Det som eldste har hatt arves videre. Anonymkode: b9ba0...f5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå