Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Datteren min sliter veldig med å etablere og beholde venner. Hun forstår ikke helt de sosiale kodene og det blir derfor veldig vanskelig for henne sosialt. Hun er egentl Anonymkode: 8a20c...491
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Trykket litt for kjapt 😳 Hun er egentlig verdens herligste jente med masse humor, energi og omsorg, men overfor jevnaldrende skjærer det seg nesten alltid. Dette har ført til at hun ikke har nære venner, og dette blir jo en ond sirkel hvor hun blir sjalu og lei seg når andre blir med hverandre hjem, leker sammen i friminuttet etc. Har noen opplevd det samme og kan gi meg noen tips for hvordan jeg kan hjelpe henne? Kanskje noen i Oslo/Akershus har en jente på samme alder som trenger noen flere venninner og har lyst til å bli kjent? Anonymkode: 8a20c...491
Lolita1986 Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Lyst på brevvenn? Det har mi,også kan vi evt møtes senere? Bor på hamar
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 Gjerne! Jeg sender deg en pm. Anonymkode: 8a20c...491
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 Brevvenn var godt tips. Da føler hun at hun har venner utenom skolen, og stiller derfor sterkere. Barn ser andre barn som er usikre og "slitsomme", og de orker rett og slett ikke. Arranger noe for barna. Inviter du med foreldre. Engasjer deg litt. Bygg hun opp. Lær hun hvordan hun kan stå sterkt om det stormer. Gå inn en avtale med henne om hvordan hun skal prøve å reagere neste gang det skjer en slik situasjon Anonymkode: 84dbf...e1d
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 Har det på samme måte med min sønn på 6 år,så han skjønner heller ikke de sosiale kodene å havner der med utenfor. Han er visst flink til å få kontakt med andre barn,men han klarer ikke å bevare det å det blir til at barna trekker seg unna han å sier nei til å leke med han. Sønnen min blir også lei seg når han ser at andre er med hverandre hjem etter skolen,mens gutten min aldri blir innvitert.. Anonymkode: 6dab5...973
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #7 Skrevet 2. november 2017 Min datter har det på samme måte. Hun har noen gode venner, men det er tydelig at hun ikke passer inn blant de andre jentene i klassen/ på trinnet. De som liker henne/skjønner henne de digger henne, men mange syns hun er litt merkelig, tror jeg. Hun har alltid hatt det slik, på barnehagen også. Det som er rart er at hun veldig raskt får venner når vi er på ferie, og de kan hun holde sammen med 24 timer i døgnet når de er sammen. Men det blir så vanskelig på skolen. Det har blitt litt bedre.. men mest fordi hun har lært seg å leve med det, og å konsentrere seg om de gode vennene hun har. Men det er jo sårbart.. jeg tør ikke tenke på hvordan det ville vært om hun mistet en av dem.. Hun skal begynne å gå til samtaler hos helsesøster nå, for å forsøke å finne litt ut av hva som er vanskelig, og å styrke selvfølelsen sin.. Vi bor i Buskerud og hun blir snart 9 år Anonymkode: a5f90...f72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå