Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Dette er på venstre side, midt på ribbeinsiden og rett under ribbenskassen, begynte på morgenen i dag. Har klart seg fint på skolen og vi har vært på besøk hvor han har lekt mye. Men ser han har vondt, og må hvile oftere enn vanlig. Matlysten er fin og han drikker bra. Ikke feber. Men jeg lurer på: kan det være tidlig tegn på nyrebekkenbetennelse? Han har hatt det før, men da ble han skikkelig dårlig og klagde på vondt nederst i magen dagen i forveien, feberen var også skyhøy. Mest sannsynlig er det jo luft, og jeg føler det blir unødvendig å ringe legevakt/lege før det evnt kommer feber også, men er det noen som har opplevd noe av det samme? Hilsen hønemor Anonymkode: 0773f...770
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Få sjekket i morgen om han kan være ha kyssesyken. Det kan gi forstørret milt. Ikke la ham ha gym eller drive idrett med risiko for kontakt (ikke kampsport, ikke ballidrett osv.) før dette er sjekket. En forstørret milt kan sprekke. Anonymkode: c1f4c...ab4
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Få sjekket i morgen om han kan være ha kyssesyken. Det kan gi forstørret milt. Ikke la ham ha gym eller drive idrett med risiko for kontakt (ikke kampsport, ikke ballidrett osv.) før dette er sjekket. En forstørret milt kan sprekke. Anonymkode: c1f4c...ab4 Takk for svar. Men vil man ikke ha andre symptomer ved kyssesyken? Han har ikke forstørrede/hovne lymfer, ikke feber, og ikke vært forkjølet siden februar.. Ser an formen i morgen, om det ikke er vondt lenger kan det vel ikke være milten? Anonymkode: 0773f...770
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Men vil man ikke ha andre symptomer ved kyssesyken? Han har ikke forstørrede/hovne lymfer, ikke feber, og ikke vært forkjølet siden februar.. Ser an formen i morgen, om det ikke er vondt lenger kan det vel ikke være milten? Anonymkode: 0773f...770 Det er ikke alltid barn får like sterke symptomer som eldre. Da jeg fikk kyssesyken som voksen hadde jeg f.eks. ikke feber. Jobbet fullt og vel så det gjorde jeg også. Jeg hadde ikke smerter da min lever var forstørret, men jeg vet ikke hvordan det er med milten. Du må nesten se hvordan formen hans er, men ha det i bakhodet hvis han ikke er bedre eller om han blir småsyk. Hvis det skulle være milten hans er det farlig med slag eller spark til området. Det kan sikkert være andre ting også, men jeg tenker det ikke er helt vanlig at barn har slike smerter, så jeg ville sjekket det, selv om det skulle være noe helt ufarlig. Anonymkode: c1f4c...ab4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå