Gå til innhold

Brudd på taushetsplikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber som vikar på en skole, og har gjort det i noen år nå. Både arbeidsplassen min og jeg har vært fornøyde med arbeidet jeg har gjort.

Har ikke jobbet noe i høst på grunn av sykdom, men ga beskjed for godt over en måned siden at jeg nå var klar til å jobbe igjen hvis de trengte meg. Fikk ikke noe svar på henvendelsen, men tenkte ikke noe nærmere over det.

Ringte de denne uken, og spurte om de ikke lenger hadde behov for meg som vikar, og fikk til svar at de hadde fått beskjed om at jeg kanskje hadde brutt taushetsplikten!!!! Jeg fikk faktisk sjokk.....De hadde hørt at jeg kanskje hadde sagt noe som kunne vise til hvilket trinn ting gjaldt, enkeltelever og at jeg hadde sagt ting som kunne sette skolen i et dårlig lys. Dette er for meg ganske uforståelig, og jeg reagerte med vantro.

Det jeg lurer veldig på er jo da hvorfor de ikke har tatt kontakt med meg for et møte, og at jeg finner ut av det ved å ringe dem selv. Dette er jo veldig alvorlige anklager, og som kan skape problemer for meg hvis det ikke blir ryddet opp i. De hadde åpenbart bare tenkt til å la det ligge, og ikke gjøre noe mer med det.

Hva i alle dager gjør jeg videre nå?

Anonymkode: b1455...2fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du krever ett møte siden de anklager deg for uriktig å ha brutt taushetsplikten.

Jeg hadde ikke latt dette gå.

Anonymkode: 456ef...c1c

Skrevet

Be om et møte asap.

Anonymkode: d7b91...84d

Skrevet

Sa selvsagt at jeg ønsker et møte, men på grunn av diverse omstendigheter kunne de ikke ha dette neste uke, så jeg må vente. Tenker jo mitt også siden det er alvorlig nok til at de ikke tenker å bruke meg mer uten å si i fra, men ikke alvorlig nok til å innkalle meg til møte å lage en sak ut av det. Det å feie slik under teppe er jo en alvorlig feil fra deres side. Må jo si jeg lurer veldig på hvem som har kunnet komme med så alvorlige anklager, også stopper det der med anklagen.....

HI

Skrevet