Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Jeg er kommuneansatt og betaler hver mnd et lite beløp til klp. Når jeg en gang pensjonerer meg vil jeg da få utbetalt penger fra klp og stønad fra nav da? Altså begge deler? De som kalles minstepensjonister, får de bare stønad fra nav? Anonymkode: 86900...b92
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Du får penger fra begge, ja, men minstepensjonister er dem som har hatt så lav inntekt gjennom livet at de ikke har opparbeidet seg pensjonsrettigheter over et minstebeløp. Dette minstebeløpet får alle når de når pensjonsalder selv om de aldri har jobbet. Den vanligste grunnen til å være minstepensjonist i dag er at du har vært hjemmeværende uten innekt det meste av livet. Anonymkode: 4ec1c...15e
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg er kommuneansatt og betaler hver mnd et lite beløp til klp. Når jeg en gang pensjonerer meg vil jeg da få utbetalt penger fra klp og stønad fra nav da? Altså begge deler? De som kalles minstepensjonister, får de bare stønad fra nav? Anonymkode: 86900...b92 Ja du får bare fra saten og fra den private du har betalt gjennom jobben. I tillegg bør du spare penger også selv. Anonymkode: 9a792...982
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja du får bare fra saten og fra den private du har betalt gjennom jobben. I tillegg bør du spare penger også selv. Anonymkode: 9a792...982 Eller både fra staten Anonymkode: 9a792...982
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 Mesteparten får du fra nav. Så kommer det en liten sum fra klp. Du burde også spare selv. Anbefaler den nye ips-ordningen som kom nå på onsdag. Da får du skattefradrag og det du sparer opp teller ikke som formue. Anonymkode: 7f417...55c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå