Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Må jeg ta med sete? Anonymkode: 1490f...4d5
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Ja, det ville jeg gjort. Hadde ikke stolt på at bussen hadde riktige seter, veldig ofte får man fremovervendte av eldre dato. Anonymkode: 1e626...d29
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Ring selskapet å spør (spør evt også om hvilke bilstoler de evt har tilgjengelig). Har du liten baby i bilstol nr1 går det gjerne fint å ta med, men skal du styre med å feste et sete i x antall minutter må du iallefall gå på ved start-holdeplass slik at ikke bussen står i en busslomme i evigheter og blir forsinket. De som kjører her har heldigvis gjort en skikkelig oppgradering siste par årene, og nå er alle bussene maks 2 år gamle, barnesetene er helt nye og i meget god stand (besafe-seter med base) og de har alltid minst 3 seter ferdigmontert, og flere med i bagasjerommet. Sjåførene har lært seg å bruke de også så man får faktisk hjelp om man spør. Men det var IKKE normalen for et par år siden 😏 Anonymkode: 9293c...1df
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 Her i Bergens området... Har de virkelig stoler til barn? Her er det full fart inn på bussen, får så vitt satt deg før bussen durer avgårde... Hvilke busser er det dere snakker om som har seter ? Anonymkode: 1490f...4d5
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her i Bergens området... Har de virkelig stoler til barn? Her er det full fart inn på bussen, får så vitt satt deg før bussen durer avgårde... Hvilke busser er det dere snakker om som har seter ? Anonymkode: 1490f...4d5 Sikkert turbusser hvor de skal en lengre strekke hvor belte er påbudt. Tviler på at hun snakker om bybussen 😃 Anonymkode: b8824...d4c
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #6 Skrevet 3. november 2017 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Sikkert turbusser hvor de skal en lengre strekke hvor belte er påbudt. Tviler på at hun snakker om bybussen 😃 Anonymkode: b8824...d4c Det betyr at babyer og barn sitter usikret i busser i byen? Jeg tok sjansen i går. Heldigvis gikk det fint Anonymkode: 1490f...4d5
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #7 Skrevet 3. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det betyr at babyer og barn sitter usikret i busser i byen? Jeg tok sjansen i går. Heldigvis gikk det fint Anonymkode: 1490f...4d5 Her gjør de i hvert fall det. Babyer sitter som regel i barnevogna inne på bussen Anonymkode: 5abf4...fd7
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #8 Skrevet 3. november 2017 På bybussene her jeg bor ligger babyene i barnevogna, ser flere større barn også gjør det. Toåringen min pleier jeg å ta opp av vogna og sette et bakovervendt sete med belte på. Tenker det er hakket bedre enn å sitte i vogna, selv om det ikke er beregnet på barn. På timeekspressen er det innebygde barneseter i to av setene. Disse er beregnet på små barn, men ikke babyer. Tror ettåringer kan sitte i dem, også kan de brukes ganske lenge tror jeg. Toåringen min sitter fint i dem! Anonymkode: fdcc8...359
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå