Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Hei, jeg sliter veldig med god selvtillitt ovenfor kjæresten. Jeg sliter med å tenke og se på hans tidligere forhold og hans venninner. Alle er tynne, veltrente og det mange vil anse som en perfekt kropp. Vi har vært sammen i fire år nå, fått en datter. Vårt første barn for begge to. Før jeg ble gravid var jeg nesten 10kg lettere enn hva jeg er nå. Er ett år siden fødsel. Jeg også var veltrent, gjennomtrent. Normal tynn, og mye muskler. Jeg har aldri vært kjempe tynn, men har ikke kroppsbygningen til veie 60kg heller. Jeg sliter med å forstå hvorfor kjæresten min, som er veltrent og kjekk, foretrekker noe som meg når han har hatt så mye finere damer tidligere. Hvorfor nøyer han seg med det som er nest best, når han har hatt mange muligheter til å få det som er best? Jeg veier i dag 75kg, er 77 cm rundt midja og bruker str. 40 i klær. Jeg liker å tenke at jeg "ofret" kroppen min under graviditeten. At jeg burde være stolt over jobben kroppen min har gjort. Samtidig sitter jeg igjen med en følelse på at jeg kunne gjort en bedre innsats for å unngå bli så stor som jeg ble under gravidteten, at jeg har ødelagt kroppen min og selvtilliten min. Jeg klarer ikke å finne motivasjon til å gå ned i vekt. Per i dag så spiser jeg et normalt kosthold og trener 3 ganger i uka med tung styrketrening. Hvis jeg skal ned i vekt må jeg enten begynne på diett, eller trene mye mer enn hva jeg gjør. Motivasjonen for å gå på diett eksisterer ikke. Hvis jeg kommer i gang og begynner og ser resultater vil jeg tro at det bedrer seg og motivasjon vil komme. Men akkurat nå så finner jeg ingen motivasjon. Jeg går rundt og er sur og irritert. Går utover andre rundt meg, spesielt samboern min. Er det noen her inne som har vært i samme situasjon, som kjenner seg igjen? Jeg trenger noen råd til å komme meg ut av dette. Klarer ikke å gå rundt som dette. Bruker så mye unødvendig krefter og tanker på gå rundt å tenke på kroppen min og hvordan jeg ser ut... Er utrolig slitsomt! Anonymkode: 7f35e...a94
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Herregud! Skjerp deg! Kropp er ikke alt her i verden. Bedre for kjæresten din å ha en tjukk og blid kjæreste enn tjukk og sur en, eller hva? Anonymkode: b8ac1...bb8
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 Det er jo åpenbart at du setter likhetstegn mellom selvfølelsen din og det tallet baderomsvekta viser. Er det bare der din verdi ligger? Jo tynnere og penere, jo høyere verdi har du? Du synes ikke selv at det er noe som skurrer her? Har du ikke andre verdier/egenskaper som gjør det verdifull? Hvis han dropper deg pga 10 kg så er han en overflatisk tulling, men kanskje han ser en verdi hos deg som du ikke ser selv? Noe mer en bare "skin deep"? Anonymkode: 12504...5a6
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #4 Skrevet 3. november 2017 Høres ikke akkurat ut som du er overvektig, mer at du har noe issues... Anonymkode: b2277...34d
Evablaum Skrevet 3. november 2017 #5 Skrevet 3. november 2017 Kanskje mannen har tenkt at hvis du ikke har sommerkroppen18 på plass, så går han tilbake til en finere ekskjæreste? Fort deg, fort deg, gå ned i vekt nå.
KellyTaylor Skrevet 3. november 2017 #6 Skrevet 3. november 2017 Eller kanskje mannen din er VOKSEN??? Han liker vel DEG og ikke vekta di!
Anonym bruker Skrevet 3. november 2017 #7 Skrevet 3. november 2017 Min første tanke var at du kanskje kan ha fått en depresjon etter svangerskap og permisjon? Mange av de tankene du har og det at du ikke har ork, det at du er sur osv., kan godt være tegn på at du fikk en depresjon ifm. svangerskap og tiden etter. Spesielt siden du ikke har hatt det slik tidligere. Snakk med helsesøster eller legen din. Anonymkode: c9701...d15
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #8 Skrevet 4. november 2017 Jeg tipper at det er større sjans for at han blir lei av deg fordi du er negativ og sur enn at du har lagt på deg litt. Dette er det bare du som kan gjøre noe med, og det bør skje rimelig raskt, tenker jeg. Ingen liker å bo med et kronisk misfornøyd menneske. Anonymkode: 6d179...754
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #9 Skrevet 4. november 2017 Det virker som om han er veldig dårlig til å formidle at han elsker deg akkurat som du er og at du er fantastisk som har gitt ham et barn? Eller er det du som ikke klarer å ta det til deg? Som de over sier, han elsker vel DEG som person, som kjæreste og mor til barnet sitt, hele deg, ikke bare kroppen din? Og oppegående, voksne menn er altså stolte av og tenner på konene sine også når de har forandret seg i forbindelse med graviditet og fødsel - du har jo båret frem hans barn! Jeg var som deg før, jeg trodde min verdi som kvinne og menneske lå i tallet på vekta. Heldigvis har det forandret seg, og det kan det gjøre for deg også, hvis du står opp for deg selv og slutter å la deg undertrykke av dagens kvinneidealer. Prøv å huske at perfekt ikke finnes. De damene han var sammen med før har noen fine sider og noen dårlige sider som alle oss andre. Ville du ha droppet ham hvis han en periode ikke hadde sixpack på magen og definerte armmuskler? Er det det dere har bygget samlivet deres på? Er det ikke en kombinasjon av egenskaper, humor, intelligens, felles mål og ønsker i livet, varme, kjærlighet, omsorg for hverandre? Og ja, utseende også, men hvis mannen ikke tenner på deg eller gir deg komplimenter eller synes du er skjønn fordi kroppen din har endret seg i forbindelse med graviditet og fødsel, er han virkelig ikke verdt å samle på uansett. Anonymkode: e5b11...eea
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #10 Skrevet 4. november 2017 Hvorfor inntar du martyr-rollen med at du har ofret kroppen din? Det er utrolig slitsomt, turn off og drepende for kjærligheten med de som tar offerrollen. Det er ditt valg hva du ønsker å gjøre med kroppen din. Og selvbildet ditt. Jeg har født tre barn og slanket meg tilbake til utgangsvekta fordi jeg ikke ønsket å være lubben. Jeg ser like bra ut som 40-åring som jeg gjorde som 20-åring. Men så er heller ikke mitt selvbilde knyttet til mitt utseende. Jeg er ikke offer for noe som helst. Jeg er en selvstendig kvinne som tar ansvar for egne valg og egen helse. Anonymkode: 215e4...cea
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #11 Skrevet 4. november 2017 Mannen min sa til meg : Selvtillit er sexy og hot. Gjett om jeg slutta å gnåle om de 10 kg mine . Smil ! Vær trygg ! Anonymkode: f6664...17b
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #12 Skrevet 4. november 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor inntar du martyr-rollen med at du har ofret kroppen din? Det er utrolig slitsomt, turn off og drepende for kjærligheten med de som tar offerrollen. Det er ditt valg hva du ønsker å gjøre med kroppen din. Og selvbildet ditt. Jeg har født tre barn og slanket meg tilbake til utgangsvekta fordi jeg ikke ønsket å være lubben. Jeg ser like bra ut som 40-åring som jeg gjorde som 20-åring. Men så er heller ikke mitt selvbilde knyttet til mitt utseende. Jeg er ikke offer for noe som helst. Jeg er en selvstendig kvinne som tar ansvar for egne valg og egen helse. Anonymkode: 215e4...cea Anonymkode: 6d179...754
Anonym bruker Skrevet 4. november 2017 #13 Skrevet 4. november 2017 Som andre sier. Heldigvis er ikke kropp alt. Gode verdier er mye viktigere. 😊 Tror og på at selvtillit er et stort pluss. Så prøv å slutt å tenke sånn. Anonymkode: 8cdfd...e72
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå