MerraSomGår Skrevet 2. november 2017 #1 Skrevet 2. november 2017 Jeg skjønner ikke hva cafeer har i havregrøten som gjør at den får det kornlignende innholdet, som skaper mer tekstur i grøten. Når jeg bruker havregryn blir det hele en myk masse, men når jeg får det servert er det alltid noen litt hardere korn i. Noen som forstår hva jeg mener? det er nesten som byggkorn... Jeg skulle så gjerne visst det, for det smaker mye bedre.
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #2 Skrevet 2. november 2017 Steel cut havre, det er kjempegodt! Finnes i svart pose på meny, bl.a. Anonymkode: 02661...df8
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #3 Skrevet 2. november 2017 De har vel i litt helkorn av havre eller nygg tenker jeg. Hvis du vil gjøre det selv må du fnne ut hvor lenge de må bløtlegges eller kokes først. Anonymkode: d1246...b2d
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #4 Skrevet 2. november 2017 Kanskje du bruker lettkokte havregryn, og de store gryn? Jeg pleier å koke grøten raskt, og tilsette litt mer gryn midtveis. Da får den mer tekstur. (Litt som forskjellen på ihjelkokte grønnsaker, og dampa) Anonymkode: 0ec46...f21
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #5 Skrevet 2. november 2017 Det er visst forskjell på valsede havregryn og kuttede havregryn, sjekk fjorland f.eks https://www.fjordland.no/produkter/grot/havregrot Anonymkode: 00f07...499
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #6 Skrevet 2. november 2017 27 minutter siden, Anonym bruker skrev: Steel cut havre, det er kjempegodt! Finnes i svart pose på meny, bl.a. Anonymkode: 02661...df8 Dette! Anonymkode: 978b8...689
Anonym bruker Skrevet 2. november 2017 #7 Skrevet 2. november 2017 Jeg bruker bare å helle kokende vann over en bolle gryn, og så vente til det har ønsket konsistens. Rører en gang iblant. Det sveller mye så mye vann ift gryn. Har kun i rosiner ellers, og ingenting annet. Syns dette er den beste havregrøten. Bruker lettkokte gryn. Anonymkode: c5538...9c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå