Gå til innhold

Ripsbusker som ikke vil vokse.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi plantet tre ripsbusker i fjor, men jeg ble skuffet over hvor lite de vokste i år. Den ene forble akkurat på samme størrelse og hadde kanskje tre bær. De to andre var litt bedre, men samtidig så de skikkelig stusselige ut. 

Bør jeg forsøker å flytte de til en annen del av hagen? Eller er det noe næring jeg bør gi dem? Jeg elsker rips, og vil gjerne etterhvert ha store busker som jeg kan plukke masse av :)

Anonymkode: a9f78...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har en ripsbusk, den har tatt ca 3 år på å vokse seg til dobbelt av det vi plantet og det var først denne sommeren vi fikk masse bær. Fikk da nok til å fylle 2 isbokser. Den er nå på høyde med midjen min. Min mormor har 2 kjempestore som får mer bær enn de klarer å spise. Mye høyere enn meg er de, men de er også minst 20 år gamle hvis ikke mer. Problemet med så store busker er at de får så mye bær at man har ikke sjans til å plukke alt.

Uansett konklusjon: rips vokser ikke veldig raskt. Mulig du kan gjødsle litt på sommeren og isolere den I vinter for å få den til å trives bedre. Ellers må du nesten være tålmodig Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2017 den 8.26, Ninni84 skrev:

Vi har en ripsbusk, den har tatt ca 3 år på å vokse seg til dobbelt av det vi plantet og det var først denne sommeren vi fikk masse bær. Fikk da nok til å fylle 2 isbokser. Den er nå på høyde med midjen min. Min mormor har 2 kjempestore som får mer bær enn de klarer å spise. Mye høyere enn meg er de, men de er også minst 20 år gamle hvis ikke mer. Problemet med så store busker er at de får så mye bær at man har ikke sjans til å plukke alt.

Uansett konklusjon: rips vokser ikke veldig raskt. Mulig du kan gjødsle litt på sommeren og isolere den I vinter for å få den til å trives bedre. Ellers må du nesten være tålmodig Lykke til

Ser ut som jeg må smøre meg med tålmodighet ja. Gleder meg til jeg kan fylle er par isbokser 😊

Anonymkode: a9f78...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...