Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #1 Skrevet 1. november 2017 Datteren min på 14 år er langsynt (+5,5) og fikk linser for første gang i går, men hun ser ingenting når hun har på seg linsene. Er det vanlig? Vi var forberedt på tilvenning, men ikke at det ble så stor forskjell. Hun ser at det sitter noen framfor henne, men klarer ikke å se hvem. Hun ser bare konturene, ikke øyne eller munn. Anonymkode: 062ad...2af
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #2 Skrevet 1. november 2017 Har hun ulik styrke eller skjevhet på hornhinnen på øynene? Har hun satt linsene på feil øye eller på vrangen? Hun skal kunne se ca som med briller. Høres IT som om noe er feil. Anonymkode: 6447e...941
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #3 Skrevet 1. november 2017 Jeg er langsynt, +2 på det ene øyet og +4,5 på det andre Jeg har ikke opplevd det sånn. Jeg har for øvrig kun brukt linsene i korte perioder i 1/2-1 år. Jeg trøblet sånn med å få de på meg, brukte så lang tid på det, at jeg tilslutt ikke giddet å styre med det hver morgen. Styrte like mye med å få de av hver kveld. Har ei venninne som måtte hjelpe meg hver gang vi var sammen, og var omtrent bare de dagene vi var sammen jeg klarte å bruke de. Men har dere kjøpt de gjennom optiker? Kanskje lurt å gå gjennom optiker og fortelle om problemene. De har nok mange erfaringer med linsebruk. Anonymkode: 030a5...8c3
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #4 Skrevet 1. november 2017 Jeg har brukt linser daglig i over 20 år og har aldri opplevd å se så dårlig med de på. Om man setter de inn feil kan det være ubehagelig/vondt, og se litt dårlig. Er det myke linser? Hun bør uansett ta turen tilbake til optiker og høre for slik skal det jo ikke være. Linser er helt supert når det funker. Anonymkode: 54f1e...49c
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #5 Skrevet 1. november 2017 Hun har samme styrke på begge øyne, og skjev hornhinne. De er kjøpt hos optiker. Hun skal på kontroll når hun har brukt de en uke. Jeg synes også det virker som noe er feil. Skal sjekke om de er feil vei i morgen før hun tar de på. HI Anonymkode: 062ad...2af
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #6 Skrevet 1. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har brukt linser daglig i over 20 år og har aldri opplevd å se så dårlig med de på. Om man setter de inn feil kan det være ubehagelig/vondt, og se litt dårlig. Er det myke linser? Hun bør uansett ta turen tilbake til optiker og høre for slik skal det jo ikke være. Linser er helt supert når det funker. Anonymkode: 54f1e...49c Det er myke 14 dagers linser. Hun sier at det ikke er vondt eller ubehagelig å ha de på, men ser som sagt ingenting. Anonymkode: 062ad...2af
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er myke 14 dagers linser. Hun sier at det ikke er vondt eller ubehagelig å ha de på, men ser som sagt ingenting. Anonymkode: 062ad...2af Er det samme linsene hun fikk hos optikeren? Hvordan oppbevarer hun de når hun ikke har de på? Anonymkode: 54f1e...49c
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er det samme linsene hun fikk hos optikeren? Hvordan oppbevarer hun de når hun ikke har de på? Anonymkode: 54f1e...49c Ja, hun fikk de hos optikeren. Hun har de i linsebeholder med linsevæske når hun ikke har de på. Anonymkode: 062ad...2af
*Miss Marple* Skrevet 1. november 2017 #9 Skrevet 1. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, hun fikk de hos optikeren. Hun har de i linsebeholder med linsevæske når hun ikke har de på. Anonymkode: 062ad...2af Ok, da skjønner jeg ikke hva det kan være. Såg hun bra med de hos optiker, men ikke nå? Jeg hadde sendt henne tilbake før avtalt kontroll, hun har jo ingen nytte av linser som ikke funker.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #10 Skrevet 1. november 2017 2 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Ok, da skjønner jeg ikke hva det kan være. Såg hun bra med de hos optiker, men ikke nå? Jeg hadde sendt henne tilbake før avtalt kontroll, hun har jo ingen nytte av linser som ikke funker. Hun så like dårlig når hun prøvde de hos optikeren, noe hun sa ifra om men optikeren mente det ville gå over. Anonymkode: 062ad...2af
*Miss Marple* Skrevet 1. november 2017 #11 Skrevet 1. november 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun så like dårlig når hun prøvde de hos optikeren, noe hun sa ifra om men optikeren mente det ville gå over. Anonymkode: 062ad...2af Det er jo så lenge siden jeg fikk mine, så jeg husker ikke alt, men tror neppe at dette er normalt. Ta en telefon i morgen du. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #12 Skrevet 1. november 2017 27 minutter siden, *Miss Marple* skrev: Det er jo så lenge siden jeg fikk mine, så jeg husker ikke alt, men tror neppe at dette er normalt. Ta en telefon i morgen du. Lykke til. Ja får gjøre det. Takk for hjelpen☺ Anonymkode: 062ad...2af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå