Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #1 Skrevet 1. november 2017 Er det noen som vet om det er et tema i Norge om vi skal slutte å stille klokka? Evt hvordan går man frem for å finne det ut? Jeg blir like gal hver gang! Nå starter dagen her kl fire. Men stuptrøtte barn. Tar mer enn noen dager å komme i gjenge igjen. Sist tok det måneder. Og vips, så stilles klokka på nytt. Akkurat nå klarer jeg ikke tenke på annet,blir helt gal!!! Anonymkode: 9b15e...f22
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #2 Skrevet 1. november 2017 Ja takk til å slutte å stille klokka. Var oppe 5 idag, alt for tidlig. Håper vi kommer i rutiner fort. Om du går videre med å få gjennomslag stiller jeg opp i protesttoget sammen med deg!! Anonymkode: 9d0ac...760
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #3 Skrevet 1. november 2017 Enig. Burde slutte med det. Ordningen er helt utgått på dato. Anonymkode: c42c6...a9b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #4 Skrevet 1. november 2017 Enig Men aner desverre ikke om det er på vei Anonymkode: ac6ad...a3d
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #5 Skrevet 1. november 2017 😳.. har to treåringer .. jeg merker ingen forskjell på dette med å stille klokka .. verken på meg eller de .. bra for oss da .. men så slitsomt for de som reagerer på det 😊 Anonymkode: a922d...3d4
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #6 Skrevet 1. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: 😳.. har to treåringer .. jeg merker ingen forskjell på dette med å stille klokka .. verken på meg eller de .. bra for oss da .. men så slitsomt for de som reagerer på det 😊 Anonymkode: a922d...3d4 Så heldig for dere 😊 håper det går seg til her snart. Toåringen min er en vandrende klokke. Våkner samme tid hver dag, uansett når hun legger seg. Anonymkode: 9b15e...f22
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 Jeg vet hvor altoppslukende det er med små barn men det får være grenser. Dette er kun et problem når barna er veldig små så kun noen få år. Husker jeg irriterte meg selv men da var jeg midt i den perioden hvor alt var slitsomt. Få hodet ut av ræva! Anonymkode: 9207a...707
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet hvor altoppslukende det er med små barn men det får være grenser. Dette er kun et problem når barna er veldig små så kun noen få år. Husker jeg irriterte meg selv men da var jeg midt i den perioden hvor alt var slitsomt. Få hodet ut av ræva! Anonymkode: 9207a...707 Nja. Omstillingen til sommertid går ikke helt smertefritt for mine tenåringer, i alle fall. Og det er beviselig flere dødsfall rundt tidsendringen (i alle fallnår vi går fra vintertid til sommertid), så at det kun er et problem for småbarn og deres foreldre er jeg ikke helt enig i. Anonymkode: c42c6...a9b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #9 Skrevet 1. november 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nja. Omstillingen til sommertid går ikke helt smertefritt for mine tenåringer, i alle fall. Og det er beviselig flere dødsfall rundt tidsendringen (i alle fallnår vi går fra vintertid til sommertid), så at det kun er et problem for småbarn og deres foreldre er jeg ikke helt enig i. Anonymkode: c42c6...a9b Enig. Min mor som sliter med søvnproblemer har store utfordringer med det. Og mannen min som jobber turnus synes det er slitsomt med en time lenger nattevakt, uten betaling til og med. Dessuten er oppleves det som fryktelig unødvendig. Synes det er helt innafor å klage. Anonymkode: 9b15e...f22
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #10 Skrevet 1. november 2017 Vi startet dagen 04.25 på søndag. Jeg husker med vedmod tilbake til den gangen klokkestillinga for meg betydde at utestedene var oppe én time lenger. Fordelen med klokkestillinga i år var en veldig lang mandagsmorgen før skolestart. Vi rakk faktisk å bake boller før vi alle måtte ut av huset 😂 ikke ofte vi har ferske, hjemmelaga boller kl 07.10. 😂 Anonymkode: 1da85...1c2
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #11 Skrevet 1. november 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig. Min mor som sliter med søvnproblemer har store utfordringer med det. Og mannen min som jobber turnus synes det er slitsomt med en time lenger nattevakt, uten betaling til og med. Dessuten er oppleves det som fryktelig unødvendig. Synes det er helt innafor å klage. Anonymkode: 9b15e...f22 Klage? Til hvem? Dere skjønner at dette også har store implikasjoner i forhold til våre naboland? Hvis vi slutter med dette og alle andre fortsetter så blir det tidsforskjeller mellom land i samme tidssone. Og større tidsforsjeller mellom land som vi allerede har noe tidsforsjell med. Dette kan skape store problemer for bedrifter som går på tvers av landegrensene. Men selvfølgelig så bør de høre på dere siden «Ole» våkner klokka 4 i 1 uke. Hva med å legge seg gammel tid selv og forskyv det med 15 min hver 3-4 dag? For vanlige oppegående voksne er ikke en times tidsforskjell 2 ganger i året noe som skaper problemer. Hva med når vi flytter fremover da. Klager du på at de da våkner for sent? Anonymkode: 9207a...707
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #12 Skrevet 1. november 2017 Har 3 barn, aldri vært et problem for vi har ikke stresset med det. Hos oss har det aldri vært morgen kl 0430 uansett om barna har våknet. Våkner noen på det tidspunktet, får de beskjed om å gå å legge seg igjen. Får de ikke sove, må de likevel være stille-og ja, noen ganger kan det bli protester men de får likevel ikke spesialbehandling. Natt er natt uanvhengig av om man stiller klokka, det er lyst eller mørkt ute. Senk skuldrene og si at det er natt. Gå ut av rommet og legg deg igjen. Blir det hyl og skrik-gjenta prosedyren. Anonymkode: c1fd3...3ba
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #13 Skrevet 1. november 2017 Syns det er verst når vi stiller klokken frem. Nå var første dagen etter stillingen verst men syns det går veldig fint 😊Litt kjipt at det blir så mørkt men sånn er det nå bare Anonymkode: 94698...8d5
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #14 Skrevet 1. november 2017 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klage? Til hvem? Dere skjønner at dette også har store implikasjoner i forhold til våre naboland? Hvis vi slutter med dette og alle andre fortsetter så blir det tidsforskjeller mellom land i samme tidssone. Og større tidsforsjeller mellom land som vi allerede har noe tidsforsjell med. Dette kan skape store problemer for bedrifter som går på tvers av landegrensene. Men selvfølgelig så bør de høre på dere siden «Ole» våkner klokka 4 i 1 uke. Hva med å legge seg gammel tid selv og forskyv det med 15 min hver 3-4 dag? For vanlige oppegående voksne er ikke en times tidsforskjell 2 ganger i året noe som skaper problemer. Hva med når vi flytter fremover da. Klager du på at de da våkner for sent? Anonymkode: 9207a...707 Russland har allerede sluttet. EU kunne sluttet kollektivt. Vet det har vært sterke protester blant annet i Danmark. Anonymkode: c42c6...a9b
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #15 Skrevet 1. november 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Russland har allerede sluttet. EU kunne sluttet kollektivt. Vet det har vært sterke protester blant annet i Danmark. Anonymkode: c42c6...a9b Ja, og leste at Finland eller Island også hadde sluttet med det Anonymkode: 94698...8d5
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #16 Skrevet 1. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Klage? Til hvem? Dere skjønner at dette også har store implikasjoner i forhold til våre naboland? Hvis vi slutter med dette og alle andre fortsetter så blir det tidsforskjeller mellom land i samme tidssone. Og større tidsforsjeller mellom land som vi allerede har noe tidsforsjell med. Dette kan skape store problemer for bedrifter som går på tvers av landegrensene. Men selvfølgelig så bør de høre på dere siden «Ole» våkner klokka 4 i 1 uke. Hva med å legge seg gammel tid selv og forskyv det med 15 min hver 3-4 dag? For vanlige oppegående voksne er ikke en times tidsforskjell 2 ganger i året noe som skaper problemer. Hva med når vi flytter fremover da. Klager du på at de da våkner for sent? Anonymkode: 9207a...707 Jeg klager til dere her på forumet. Og her synes jeg det er helt innafor å kun ha fokus på min egen lille boble. Det betyr ikke at jeg ikke klarer å tenke større og ha flere perspektiver. Akkurat nå synes jeg dette er noe dritt! Og ja, jeg har opplevd større kriser i livet. Men la meg nå få syte litt Anonymkode: 9b15e...f22
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #17 Skrevet 1. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har 3 barn, aldri vært et problem for vi har ikke stresset med det. Hos oss har det aldri vært morgen kl 0430 uansett om barna har våknet. Våkner noen på det tidspunktet, får de beskjed om å gå å legge seg igjen. Får de ikke sove, må de likevel være stille-og ja, noen ganger kan det bli protester men de får likevel ikke spesialbehandling. Natt er natt uanvhengig av om man stiller klokka, det er lyst eller mørkt ute. Senk skuldrene og si at det er natt. Gå ut av rommet og legg deg igjen. Blir det hyl og skrik-gjenta prosedyren. Anonymkode: c1fd3...3ba Så fint at det funker hos dere Anonymkode: 9b15e...f22
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #18 Skrevet 1. november 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det noen som vet om det er et tema i Norge om vi skal slutte å stille klokka? Evt hvordan går man frem for å finne det ut? Jeg blir like gal hver gang! Nå starter dagen her kl fire. Men stuptrøtte barn. Tar mer enn noen dager å komme i gjenge igjen. Sist tok det måneder. Og vips, så stilles klokka på nytt. Akkurat nå klarer jeg ikke tenke på annet,blir helt gal!!! Anonymkode: 9b15e...f22 Står de opp 5 til vanlig da eller? Aldri merket noe til stilling av klokka her, har tre barn. Anonymkode: 67455...d04
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #19 Skrevet 1. november 2017 49 minutter siden, Anonym bruker skrev: Står de opp 5 til vanlig da eller? Aldri merket noe til stilling av klokka her, har tre barn. Anonymkode: 67455...d04 Min står som regel opp kl 7, av og til halv 8. Nå er vi på tredje dagen med å stå opp kl 5, ganske kjedelig når jeg ikke trenger å være på jobb før kl 9. Tydeligvis er hun ekstremt rutinemenneske og taklet klokkestillingen dårligere enn andre ved å stå opp TO timer tidligere 😄 Anonymkode: 9d0ac...760
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #20 Skrevet 1. november 2017 Vi har ikke problemer med døgnrytmen, men jeg synes det er kjipt at det blir så mye tidligere mørkt, så skulle gjerne hatt sommertid hele året. Anonymkode: 5115c...3f5
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #21 Skrevet 1. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Står de opp 5 til vanlig da eller? Aldri merket noe til stilling av klokka her, har tre barn. Anonymkode: 67455...d04 Står opp 5 til vanlig, ja Anonymkode: 9b15e...f22
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #22 Skrevet 1. november 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig. Min mor som sliter med søvnproblemer har store utfordringer med det. Og mannen min som jobber turnus synes det er slitsomt med en time lenger nattevakt, uten betaling til og med. Dessuten er oppleves det som fryktelig unødvendig. Synes det er helt innafor å klage. Anonymkode: 9b15e...f22 Dette vil da jevne seg ut ved at han får en time kortere vakt når klokken stilles andre veien til sommeren... Anonymkode: af0ba...69e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå