Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #1 Skrevet 31. oktober 2017 Klikkene i bygda har avtalt seg imellom, og det er enkelte barn av foreldre som ikke bor midt i det nye boligfeltet, som ikke har fått med seg dette. De som ikke er en del av klikkene. De har tydeligvis avtalt tidspunkt, og går gruppe for gruppe. Er det vanlig? Visste det var klikker, men synes det er sløvt å være så ikke-inkluderende slik at flere barn havner utenfor. Må foreldre på banen og ringe rundt dagen før og tigge om man kan samkjøre litt ift å gå ute? Anonymkode: f1218...2f1
aanonym Skrevet 31. oktober 2017 #2 Skrevet 31. oktober 2017 Tror det er ganske vanlig at man avtaler litt på forhånd hvem som skal gå sammen, slik at man ikke risikerer at eget barn blir gående alene? Handler vel ikke om"klikker", det er (hos oss i alle fall) uproblematisk å ta med flere. Men det er lurt å gjøre litt forarbeid, sjekke med barnet at det har avtaler, evt bistå litt med samkjøring Har ingenting med "tigging" å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #3 Skrevet 31. oktober 2017 Ja, dessverre er det vel slik noen steder. Her var det enkelte foreldre på byggefeltet som helt åpenlyst ikke ville ha ned andre barn i klassen som bor litt utenfor. Foreldrene ga beskjed (på Facebook) at deres barn fikk lov til å si nei til til andre som spurte om å bli med😠 Anonymkode: 9e4bf...de7
Nyttårs barn Skrevet 31. oktober 2017 #4 Skrevet 31. oktober 2017 Tror nok det er en arena hvor det lett er noen som ikke inkluderes ja.
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #5 Skrevet 31. oktober 2017 Må være litt 'på', ja. Jeg hørte om feiring i gata, og sendte melding til mor for å få invitasjon til mine barn. Hun takket for at jeg sa fra om at mine ikke hadde planer, de storkoste seg ☺ Anonymkode: 53517...a4e
Anonym bruker Skrevet 31. oktober 2017 #6 Skrevet 31. oktober 2017 Her går gutten med sine beste venner, så får de andre sørge for seg. Her må foreldre på banen og være tidlig ute med å legge planer for kvelden. Barna her må si ja til alle som spør, hadde de sagt noe annet hadde de ikke fått gå. Men de går ikke og aktivt oppsøker andre unger. Det må nesten foreldrene til de som ikke har noen å gå med gjøre. Her hadde de vært velkommen til å gå sammen med ungene. Alle eller ingen er regelen her. Blir gruppen for stor kan de dele seg opp i mindre grupper. Anonymkode: 3a6fe...857
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #7 Skrevet 1. november 2017 Min sønn avtaler med sine beste kompiser, men spør noen om å få gå med de, får de selvfølgelig lov til det. Nå er de 60 stk i klassen, så de må jo dele seg opp i grupper. Men ingen skal bli holdt utenfor. Anonymkode: 505f8...e3d
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #8 Skrevet 1. november 2017 Klikker er det vel ikke . Det må jo bli grupper. ALLE kan jo ikke gå sammen. Det jeg derimot er enig i, er at vi dom foreldre er "på . Har en god dialog med lærere, barna og foreldrene. 😊 Anonymkode: f24dc...446
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #9 Skrevet 1. november 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Klikker er det vel ikke . Det må jo bli grupper. ALLE kan jo ikke gå sammen. Det jeg derimot er enig i, er at vi dom foreldre er "på . Har en god dialog med lærere, barna og foreldrene. 😊 Anonymkode: f24dc...446 Jo, det er klikker. Jeg skriver jo det det er det hele året. Anonymkode: f1218...2f1
soleia Skrevet 1. november 2017 #10 Skrevet 1. november 2017 I ditt tilfelle ville eg ringt og forhøyrt meg litt, ja. Eg har snakka med ungane mine om dei har gjort nokon avtaler, og snakka med eit par andre mødre. Ungane har og fått beskjed om at dersom dei veit om nokon som ikkje har nokon å gå med, så skal dei invitere med.
nick_350414 Skrevet 1. november 2017 #11 Skrevet 1. november 2017 (endret) .... Endret 1. november 2017 av nick_350414
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #12 Skrevet 1. november 2017 Vi inviterte litt under halvparten av guttene i klassen til sønnen min hit for Halloween i år og det er visst blitt ramaskrik (uten at jeg har hørt noe selvfølgelig). Min tanke er at man nesten må gidde engasjere seg litt som voksen skal det bli noe. Muligens trist, men likevel sant! Anonymkode: ec979...66d
Ledda Skrevet 1. november 2017 #13 Skrevet 1. november 2017 Her var alle gutta i klassen samlet, 7 ende år på rad. Veldig hyggelig tradisjon. Vi voksne samles på kaffe og kaker når barna ser film. Alle bidrar og alle er velkommen.
sug lut Skrevet 1. november 2017 #14 Skrevet 1. november 2017 "Klikker" er de lettkrenketes språk. Grupper med venner - det er helt normalt. Det er ikke slik at du trenger kalle noe en "klikk" og implisere at den er fyfy og ekskluderende bare fordi du ikke er med i den.
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #15 Skrevet 1. november 2017 Siden det var flere barn "utenfor" klikken kunne du jo bare ringt disse og samlet de til å gå? man kan ikke bare forvente at alle andre skal ta ansvar for dine barn. Kanskje du selv må avtale og følge de rundt? Eller tenkte du at noen andre skulle ringe dere, invitere barna,lage til og følge de rundt slik du slapp? det er jo ikke vanlig å gå klassevis eller i hopetall. Man går 2-5 stykker sammen på Halloween. Anonymkode: c2a45...544
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #16 Skrevet 1. november 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jo, det er klikker. Jeg skriver jo det det er det hele året. Anonymkode: f1218...2f1 Ja, da får dere skvise dere inn i den det er klokken da ! Jobba på! Ikke sutre! Anonymkode: f24dc...446
Anonym bruker Skrevet 1. november 2017 #17 Skrevet 1. november 2017 Helt vanlig å avtale mellom foreldre eller barn hvem som skal gå sammen. Den som ikke har noen, ringer til en annen og spør om å få gå med. Alle sier seff ja til det. Hva forventer du? At noen ringer og inviterer ditt barn spesielt? Mitt barn har en bestevenn, så det er naturlig at de går sammen. Likevel avtalte meg og moren hennes dette, for å ha en ordentlig avtale. En annen mor spurte om hennes barn også kunne gå, og det kunne hun selvsagt. I tillegg møtte de to naboer ute, som slang seg med. Helt uproblematisk og hyggelig. Anonymkode: e40ad...f02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå